Citat:
Ursprungligen postat av Majjaindianen
Hej! har plockat lite toppisar och planerar min första tripp. planerar att ta 20-30st, väger 100+
vad skulle ni säga är bäst, att trippa ensam i en miljö där jag känner mig totalt trygg, eller trippa med en nykter vän där jag känner mig mindre trygg och inte tror att jag kommer kunna slappna av?
Är van majja rökare om det påverkar något.
Ps. toppisarna är identifierade och klara, så nu är det tripp planering som gäller

Bäst, tycker jag, är om man är med kompisar som själva trippar med en. Då kan man dela med sig av allt det visuella och man behöver inte känna sig "knasig". Set and setting ska vara sällskapet och inte platsen. Var med en eller flera vänner som du tycker om att umgås med så kan man vara ungefär precis vars man vill, även mörka (och annars läskiga) skogar utan att behöva oroa sig över att platsen kommer bli kunna bli en orsak till en snedtripp. Slappna av kommer du allt kunna göra. Toppisar tycker jag har en otrolig avslappnande (och fördummande) effekt. Detta har jag alltid gjort och aldrig någonsin sneat (inte ens varit nära) och ser på just detta som perfekt för att trippa.
En liten varning när det gäller toppisar är att det ibland (läs: ganska sällsynt) kan bli lite jobbigt när toppisarna tvingar på en någon slags depression ur tomma luften. Detta, kombinerat med den fördummande effekten toppisar också ger kan göra det svårt att skaka av sig den deprimerande känslan, men det går. Kom bara ihåg att hela tiden, då och då, påminna dig själv om att du har käkat toppisar och att det är därför allt som händer, händer.
Kom bara ihåg att följa med trippen och inte kämpa emot. Njut av effekterna. Tänk positivt och undvik att oroa dig över saker. Toppisar är en gåva från naturen. Som sagt, njut av effekterna med kompisar som själva trippar. Positiv stämning och diskussioner om allt ni ser kommer hålla er på gott humör och minimera riskerna för att det ska gå illa. Lycka till!