Citat:
Ursprungligen postat av 414.
Jag är fortfarande på jobbet så lite ur minnet; tror det är en 3.6 GHz processor, allt är ganska gammalt (ja förutom grafikortet då). Kanske 3 - 4 år eller så.
[...]
Senaste gången jag installerade nytt operativsystem var nog för cirka 1½ - 2 år sedan då min hårddisk lade av och jag fick köpa en ny. Jag kör XP home och automatisk windows update.
EDIT: Det var då fan till att stava dåligt!
Det låter ju onekligen som att det är en flaskhals nånstans i systemet, och att den fortfarande finns kvar i viss mån, även om nu det nya grafikkortet gjorde det hela något bättre. Då jag antar att din processor är en singelkärnsprocessor - dvs icke Dual Core - så är min gissning att det är den som till viss del också bidrar till flaskhalsen.
Kollade nyss på Blizzard's hemsida, och fann denna informationen angående "minimum system requirements" för WotLK:
Citat:
Processor:
Minimum: Intel Pentium 4 1.3 GHz or AMD Athlon XP 1500+
Recommended: Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2
Memory:
Minimum: 512 MB RAM (1GB for Vista users)
Recommended: 1 GB RAM (2 GB for Vista users)
Video:
Minimum: 3D graphics processor with Hardware Transform and Lighting with 32 MB VRAM Such as an ATI Radeon 7200 or NVIDIA GeForce 2 class card or better
Recommended: 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM Such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better
Sound:
DirectX-compatible sound card or motherboard sound capability
Det står också på sidan att dessa rekommendationer kan komma att ändras efterhand som nya uppdateringar av spelet släpps.
Du kan ju dock börja med att ta till enkla knep som att defragmentera hårddisken och se om det hjälper. Eftersom du redan kör spelet på låga grafikegenskapsvärden så går det nog inte att "tweaka" de inställningarna mycket mer. Som sista utväg så skulle du kunna pröva att köra en ominstallation - för det verkar ju onekligen dags för det ändå - men jag tvivlar på att det kommer att lösa problemet helt och hållet.