2008-12-01, 22:25
Medlem
Jag köpte en EEE 900 som kom med Linux (speciellt anpassad Xandros för EEE). Jag installerade Windows XP på den, och formaterade hela SSDn. Nu ångrar jag mitt köp, och vill lämna tillbaka den till affären (har öppet köp). Jag måste ju lämna den med Xandros väl? Saken är att jag inte vet hur jag ska installera tillbaka xandros. Har ingen external CD/DVD-drive, utan bara en 4gb memory sticka.

Tack!
Citera
2008-12-01, 23:14
Öppet köp gäller väl bara om du inte brutit förpackningen?
Citera
2008-12-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Öppet köp gäller väl bara om du inte brutit förpackningen?

Enligt säljaren i pccity så var det 7 dagar öppet köp, "så ja kunde testa varan".

Behöver verkligen hjälp med att installera Xandros på den
Citera
2008-12-01, 23:35
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Enligt säljaren i pccity så var det 7 dagar öppet köp, "så ja kunde testa varan".

Behöver verkligen hjälp med att installera Xandros på den
Okej, men om det är ett någorlunda seriöst företag borde det inte spela någon roll vad den har för operativsystem när du skickar tillbaka den. Dom borde ju formatera om den i vilket fall som helst innan dom säljer vidare den. Dom vet ju inte vad du kan ha lagt in för skit, keylogger och allt möjligt trevligt.

Testa släng iväg ett mail eller gå och fråga i butiken? Verkar inte finnas Xandros att ladda ner lagligt någonstans av vad jag kunde se.
Citera
2008-12-01, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Okej, men om det är ett någorlunda seriöst företag borde det inte spela någon roll vad den har för operativsystem när du skickar tillbaka den. Dom borde ju formatera om den i vilket fall som helst innan dom säljer vidare den. Dom vet ju inte vad du kan ha lagt in för skit, keylogger och allt möjligt trevligt.

Testa släng iväg ett mail eller gå och fråga i butiken? Verkar inte finnas Xandros att ladda ner lagligt någonstans av vad jag kunde se.

Fick det att fungera tillslut.
Citera
2008-12-03, 03:24
Medlem
Jag sumpade min eee häromdagen genom att installera en skrivbordshanterare i linux som burken inte orkade med.

Då upptäckte jag att man genom att trycka F9 under uppstartern kom till en meny där understa valet är att "restore factory defaults" eller liknande. Lämnade mig med en helt tom eee med linuxinstallation.

Vet inte om det funkar med windows installerat, men kan ju vara värt att testa.

Lycka till..
Citera
2008-12-03, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surfare
Jag sumpade min eee häromdagen genom att installera en skrivbordshanterare i linux som burken inte orkade med.

Då upptäckte jag att man genom att trycka F9 under uppstartern kom till en meny där understa valet är att "restore factory defaults" eller liknande. Lämnade mig med en helt tom eee med linuxinstallation.

Vet inte om det funkar med windows installerat, men kan ju vara värt att testa.

Lycka till..

Vart installeras den i från i så fall - nätet?
Citera
2008-12-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Fick det att fungera tillslut.

Vart fick du tag i xandros?

jag har också formaterat min och kör på eee ubuntu nu, men vill återinstallera Xandros.
Citera
2008-12-06, 22:46
Medlem
Xandros finns tydligen med på supportskivan som följer med datorn.

http://wiki.eeeuser.com/howto:usbrestore
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in