2008-12-01, 19:56
Medlem
Phunkys avatar
Tjo.

Den senaste veckan eller så har jag haft problem med att bildskärmsrutinen i windows slutar fungera varje gång jag kör ett spel, varpå spelet crashar.

Jag har själv ingen aning om vad som kan orsaka problemet i fråga och avinstallation samt ny installation av de senaste drivrutinerna till grafikkortet fungerade tyvärr inte heller.

Det står: Bildskärmsrutinen slutade svara och har återställts. Bildskärmsrutinen nvlddmkm slutade svara och har återställs.

Inkluderar en bild av felmeddelandet -> http://i34.tinypic.com/2yxj6n7.jpg

Datorns spec's är...

Windows Vista™ Ultimate SP1 x64
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+
4094MB RAM
NVIDIA GeForce 8800 GT
Samt två stycken 500gb Sata hårddiskar.

Jag är mycket tacksam för all hjälp jag kan få.
Citera
2008-12-01, 20:40
Medlem
hasenfrasens avatar
Nvidia håller f.n. på och experimenterar med physx och annat crap så jag föreslår att du kör med en äldre drivare som t.ex. 175.16

Funkar inte det, kör MEMTEST86 från en CD och testa dina minnen.
Citera
2008-12-01, 21:44
Medlem
Probelimes avatar
Ökänt fel. Du är inte ensam. Kan tydligen vara allt från ouppdaterat moderkort, Vista aero påslagen, dåligt grafikkort. Fel på minnena alt fel på moderkortets synk med minnena.
Citera
2008-12-04, 16:39
Medlem
Phunkys avatar
En liten uppdatering då.

Jag testade att avinstallera drivrutinerna och köra på de som installeras när man först stoppar in kortet men det ville sig inte heller.

Körde memtest igårkväll och det visade inget heller. Minnena är hela och funkar.
Ska testa med att uppdatera moderkortet och se om det funkar. Gör det inte det ominstallerar jag vista.

Aja. Antar att detta är den perfekta ursäkten att julstäda här hemma, nu när man knappt kan använda datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in