2016-12-11, 19:43
Medlem
4-chans avatar
Mkt snack om gruff mellan Trollhättan, Säre och Uddevalla osv. Vi från Hunnebo med omnejd slogs mest med Lysekil och Uddevalla. Trollhättan kan jag inte komma ihåg något av. Inte Särö eller något heller..

Jag tror på Lysekilare.
Citera
2017-01-02, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-chan
Mkt snack om gruff mellan Trollhättan, Säre och Uddevalla osv. Vi från Hunnebo med omnejd slogs mest med Lysekil och Uddevalla. Trollhättan kan jag inte komma ihåg något av. Inte Särö eller något heller..

Jag tror på Lysekilare.

Har också viljat tro på lysekilare ibland, men de va många runt själva händelsen som hade koll på vilka lysekilarna va.
Men de är ju ingen omöjlighet
Citera
2017-01-02, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysarn
Har hört att GM ska vara från Trollhättan eller där runt omkring. Lasse o hans gäng var i alla fall i ordentligt gruff med en grupp därifrån. Och dessa var i parken denna natten. Tänker på Lasse ibland och på hans fantastiskt fina men hemskt sorgliga begravning. Fotbollslaget som kom i matchtröjor. Det spelades hårdrocksballader. Och kyrkan var helt full... Så sorgligt fina Lasse ❤️
Har du hört nåt namn från Trollhättan någon gång ?
Håller med dig om begravningen
Jättefint men också väldigt tragiskt
Laget med matchtröjor hade jag glömt bort helt .
Citera
2017-03-31, 16:18
Medlem
Det här är en tråd som skulle kunna vara väldigt aktiv men tror många kniper käft pga MGM fortfarande har status och folk är rädda för vad han kan göra om det kommer ut. Ser det som att det måste ändå vara en ganska liten grupp i gänget som vet vem MGM är och därför lätt för MGM att gå igenom vem som tjallat ?? Om nu MGM jobbar som polis och vissa i gamla gänget har problem med narkotika eller är kriminella så vill dom hålla sig på "go fot " med MGM . Dom har håll hakar på varandra . Men fattar inte nu när det är preskriberat sedan lääänge så är det ju bara att snacka. MGM måste ha hög status efter som dom som vet håller käft. Otroligt efter alla dessa år så borde det finnas namn och vad som utlöste attacken. Tycker det är helt otroligt att det inte är mer fart i denna tråd... Tråkigt hade varit intressant och veta vad Roughtoube hade att säga men tydligen inte våga skriva något mer i tråden
Citera
2017-04-04, 05:39
Medlem
NorthPorts avatar
En kort tid efter dådet pratade jag med en bekant som var vittne till det hela och ingick i Lasses gäng den kvällen och om jag inte minns fel var det Lasse själv som muckade gräl med en ensam blond snubbe som satt på en bänk varpå snubben knivhögg honom. Därav rubriceringen dråp. Läser man denna tråd får man nästan intrycket av att det handlade om ett gängslagsmål som urartade. Det borde hursomhelst inte vara omöjligt att ingen eller åtminstone väldigt få vet vem GM är.
Citera
2017-04-14, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
En kort tid efter dådet pratade jag med en bekant som var vittne till det hela och ingick i Lasses gäng den kvällen och om jag inte minns fel var det Lasse själv som muckade gräl med en ensam blond snubbe som satt på en bänk varpå snubben knivhögg honom. Därav rubriceringen dråp. Läser man denna tråd får man nästan intrycket av att det handlade om ett gängslagsmål som urartade. Det borde hursomhelst inte vara omöjligt att ingen eller åtminstone väldigt få vet vem GM är.

Gänsgslagsmål va det definitivt inte.
Lasse var ensam mot GM.
Ofta va det så att han hjälpte kompisar som kommit i bråk också.
Tycker det borde rubricerats som mord då GM har med en kniv in i en folkpark ?
Citera
2017-11-16, 07:46
Medlem
Någon som såg Crime time igår 15/11 ?
Citera
2018-01-21, 20:43
Medlem
Jag var också där den aktuella kvällen. Det var mycket folk, säkert uppemot 2000 personer och jag själv hade inte märkt något förrän Clabbe stängde av musiken och satte på sorgemusik.

En fruktansvärd händelse.

Det gick bussar till dessa Hunnebo-discon från alla håll och kanter och vår buss blev genomsökt av poliser när vi var på väg hem.

Bedrövligt att ingen vill träda fram och erkänna eller ange vem förövaren var.
Citera
2018-01-26, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Jag var också där den aktuella kvällen. Det var mycket folk, säkert uppemot 2000 personer och jag själv hade inte märkt något förrän Clabbe stängde av musiken och satte på sorgemusik.

En fruktansvärd händelse.

Det gick bussar till dessa Hunnebo-discon från alla håll och kanter och vår buss blev genomsökt av poliser när vi var på väg hem.

Bedrövligt att ingen vill träda fram och erkänna eller ange vem förövaren var.

Ja så va de , polisen stod i Hallinden och gick igenom alla fordon.
Kändes som ett alldeles för stort område??
Att någon skulle lägga fram ett namn här på FB tycker man ju inte skulle vara sååå svårt ??!!
Fallet är preskiberat så de är bara att vissla ut sanningen .
Citera
2018-07-13, 09:34
Medlem
Idag är det 28 år sedan Lasse gick bort Fredag 13 Juli 1990.
R.I.P
Citera
2018-07-13, 14:39
Medlem
Oculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Idag är det 28 år sedan Lasse gick bort Fredag 13 Juli 1990.
R.I.P

Jadu, så var det!
En av dom konstigaste kvällar vi hade, det låg i luften att något skulle hända, det var en sjuk stämning redan när vi åkte dit. Det var som att alla hade förberett sig på det värsta, vi visste ju att det skulle bli någon form av bråk när vi kom dit, men man hade ju ingen aning om med vem det skulle bli något med precis den kvällen.

Varje kväll man rörde sig ute var det alltid något som hände, en del bråk var ju uppgjorda på förhand och man visste ibland vem som fanns var. Men den känslan när bilarna drog sig utåt Hunnebo, det var rätt sjukt.
Och det blev sjukt. Fel mix på folk och fel droger.
Citera
2018-07-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oculus
Jadu, så var det!
En av dom konstigaste kvällar vi hade, det låg i luften att något skulle hända, det var en sjuk stämning redan när vi åkte dit. Det var som att alla hade förberett sig på det värsta, vi visste ju att det skulle bli någon form av bråk när vi kom dit, men man hade ju ingen aning om med vem det skulle bli något med precis den kvällen.

Varje kväll man rörde sig ute var det alltid något som hände, en del bråk var ju uppgjorda på förhand och man visste ibland vem som fanns var. Men den känslan när bilarna drog sig utåt Hunnebo, det var rätt sjukt.
Och det blev sjukt. Fel mix på folk och fel droger.

Ja de va sjukt så mycket aggressiva folk de va på den tiden.
Tror inte Lasse använde annat än alkohol , men det fanns nog andra som brukade annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in