• 2
  • 3
2008-12-02, 01:01
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Alladin

Har du tänkt på att vissa tjejer efter graviditet förlorar nästan allt fett kring magen, men kvar blir en förslappad magmuskulatur. Genom att då stärka magen OCH ryggen. Då dras midjan ihop och man får synintrycket att man ser smalare ut.
Citera
2008-12-02, 01:22
Medlem
pezrulezhaakons avatar
hataspam

Helt rätt att dra ned på magträningen. Den måste vila som alla andra muskler.
Och så slipper man slita på ryggen så mycket.

Variera också din träning med sånt som du gillar, så det blir av.

Kostmässigt sett så är det viktigt att äta något på kvällen, så inte blodsockerhalten sjunker för mycket under natten. Då är det lätt att vakna, och gå upp och länsa skafferiet
Eftersom man förbränner 400-500kcal på 8 timmars nattsömn är det helt ok att välta i sig något. Det viktiga är att det inte är för snabba KH, för fett. Man kan fokusera lite mer på protein.

Mjölkalternativ som inte är helt fel är soyamjölk (ex Alpro), Ricedream, eller havremjölk (havredryck)
Välj den sötade blåa soyadryckförpackningen, såvida du inte gillar beskhet (den röda) Finns också smaksatt soyamjölk om man gillar det.. lite godisvarning på dem iofs.
Citera
2008-12-02, 11:55
Medlem
The grofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hijikata
Magträning varje dag gör nog snarare att du bryter ner musklerna vilket leder till att du inte blir lika fast i kroppen.

Magen återhämtar sig snabbt. Dosera enl. träningsvärk o lyssna på kroppen så går det fint.
Citera
2008-12-02, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The grof
Magen återhämtar sig snabbt. Dosera enl. träningsvärk o lyssna på kroppen så går det fint.

Klart den återhämtar sig snabbt men räkna inte med att du bygger några rejäla magmuskler av att tokträna magen varje dag.
Citera
2008-12-02, 12:25
Medlem
Tammers avatar
En helt avvikande åsikt: man får bredare midja av magträning. Se på vältränade idrottstjejer: de får en "rak" fysik, midjan är ofta lika bred som överkroppen.
Citera
2008-12-02, 12:26
Medlem
Mango Chutneys avatar
Fettet på magen går att punktförbränna. Allt som är konditionsträning förbränner bukfettman först. Alltså är det bara att springa, cykla, rodd eller en massa lätta situps.
Citera
2008-12-02, 12:33
Medlem
TKDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mango Chutney
Fettet på magen går att punktförbränna. Allt som är konditionsträning förbränner bukfettman först. Alltså är det bara att springa, cykla, rodd eller en massa lätta situps.

Du kan öka förbränningen genom att träna magen men den är så liten att det inte märks. Sen att cardio skulle bränna bukfettman först är bs. Annars finns alltid krämer och plåster som drar ut fettet genom huden, det är bra skit.
Citera
2008-12-02, 13:03
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Jogga mycket och långt och sluta är mackor, dra ner på kolhydraterna överlag, så bli magen smalare.
Citera
2008-12-02, 14:00
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mango Chutney
Seriöst, den lilla skillnad det gör är helt försumbar. Gå ner i vikt är det enda sättet att få en smal midja.
Citera
2008-12-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koka
powerwalka en till två timmar per dag

TS, det låter som du sköter dig rätt okej, och av det lilla jag läst så skulle jag i ditt ställe inte välja att dra ner på näringsintaget någonting. Ovanstående råd tycker jag är bäst. Alternativt få upp vardagsmotionen mer; se över möjligheten att cykla till jobb etc. Försök göra något konstruktivt av den ytterligare tiden på gång/cykelvägarna, exempelvis leta upp bra ljudböcker, så att du inte känner att det är ett mål i sig som spårar i fråga om konsumerad tid.

Hoppas på framgång TS!

Tipset om att ta omega3 tillskott, om du inte redan gör det, är också väldigt sunt.
Citera
2008-12-02, 21:15
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Tammer

Ja det är en avvikande åsikt. Men även om den skulle vara sann, så är väl ett bredare och starkt midjeparti att föredra, än ett smalt svagt??
Citera
2008-12-02, 22:38
Medlem
hultass avatar
Jag är nästan i samma sits som TS då jag har en bred midja jag vill få bort. Jag tränar mage 4-6 gånger i veckan kör 25 rep och 3 sets situps varje pass. Bör jag fortsätta såhär eller köra 3 gånger i veckan under en längre tid?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in