2008-12-01, 20:20
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Hur kan ni svara på hennes fråga när ni inte vet hennes status?
Man kan inte bara ordinera lägre kaloriantal och anta att det är den bästa generella lösningen.
Nu ska vi hålla isär vissa grejjer.
Är det så att du vill gå ner i fett runt magen, eller är det så att du vill stabilisera magen/ryggen? Längd och vikt hjälper att veta.

Stabilisera magen/ryggen? Vart fan fick du det ifrån då, hon vill ha smalare midja. Med största sannolikhet är det fett hon vill ha bort runt midjan...
Citera
2008-12-01, 20:28
Medlem
En gång är väl att ta i. Träna den två gånger i veckan iaf. 5 är lite overkill kanske.
Citera
2008-12-01, 20:29
Medlem
hataspams avatar
Hmm, vill egentligen ha bort fett, stämmer..., men så finns det ju en del muskler också som ökar på midjemåttet...vill ha ca en decimeter luft runt mig i midjehöjd där jag nu finns...hajjar ni?
Citera
2008-12-01, 20:32
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hataspam
Hmm, vill egentligen ha bort fett, stämmer..., men så finns det ju en del muskler också som ökar på midjemåttet...vill ha ca en decimeter luft runt mig i midjehöjd där jag nu finns...hajjar ni?

Hur som helst tycker jag att du kan dra ner på magträningen och se över kosten.
Hur ofta tränar du förbränningsträning?
Citera
2008-12-01, 20:38
Medlem
hataspams avatar
Förbränning:
Rask långpromenad ca1-2 ggr i veckan
Spinning ca 1 ggr i veckan
Rodd ca 15 min före o efter pass 1-2 ggr i veckan
Löpning ca 15 min före o efter pass 1-2 ggr i veckan
BodyPump ca 1-2 ggr i veckan
Tränar inte så väldigt regelbundet på särskilda dagar så det är på ett ungefär..
Citera
2008-12-01, 20:39
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hataspam
Förbränning:
Rask långpromenad ca1-2 ggr i veckan
Spinning ca 1 ggr i veckan
Rodd ca 15 min före o efter pass 1-2 ggr i veckan
Löpning ca 15 min före o efter pass 1-2 ggr i veckan
BodyPump ca 1-2 ggr i veckan
Tränar inte så väldigt regelbundet på särskilda dagar så det är på ett ungefär..

Jag misstänker att det räcker om du skärper kosten lite, hur ser den ut i stora drag?
Citera
2008-12-01, 20:45
Medlem
hataspams avatar
Länk till matvanor:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=795324
I länken skriver jag att jag vill bli av med fett, det sitter dock inte mkt kring midjan utan lite på höft, lår o överarmar...
Citera
2008-12-01, 20:56
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Äter hyfsat nyttigt m mycket fullkorn och inte så fet mat. Har minskat på kolhydrater o ökat på protein. Äter gröt, kaffe o ägg till frukost, sen macka två timmar senare, lunch o kaffe, mellis m ägg o macka eller tex makrill o macka, banan efter träning o sen middag m tex kycklingwok...

Men vad äter du till lunch?
Kan du byta ut alla mackor mot något annat?
Vad äter du innan läggdags?
Citera
2008-12-01, 20:56
Medlem
Mahhbechhs avatar
Du föds med en.
Citera
2008-12-01, 21:17
Medlem
Nu har du ju inte skrivit att du tror det, men vissa tror att man kan förlora fett på magen genom att träna den jättemycket. Det kan man inte. Man kan inte punktförbränna fett.

Så om det är av den anledningen du tränar magen så hårt, så kan du trappa ner lite nu.
Citera
2008-12-01, 21:29
Medlem
hataspams avatar
Äter inget före läggdags och tar gärna emot tips på mjölkfria alternativ till mackorna (tål inte mjölkprodukter) som kan hjälpa mig nå mina mål.

Tror inte på punktförbränning tränar magen hårt för att jag är så förbannat enveten...
Ska träna den mer sällan o ännu tyngre hädanefter eftersom det är så många som föreslår det, tack!!!!
Citera
2008-12-01, 21:42
Medlem
kokas avatar
powerwalka en till två timmar per dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in