• 1
  • 2
2008-12-01, 13:32
Medlem
StandUps avatar
Slog p burken fr ngra dagar sedan nr det var ngot program om sm saker som skadar oss mer n vad man egentligen tror. Nu missade jag ju en del av den hr biten jag tnkte frga och det r:

r det mycket skadligt att dricka kaffe samtidigt som att ta en cigg?

Hur kan det bli s, varfr? Tacksam fr SERISA svar som inte alltid finns hr p FB
Citera
2008-12-01, 13:42
Medlem
Arch_Angels avatar
varken kaffe ellr ciggen e ju nyttigt

frstr som inte din frga? menar du om man dr klapp fall om man tar en cigge med koppen p morgon, NEJ det gr man inte men nog frkortar du ditt liv. Min ask varje dagar frkortar mitt liv men jag blir inte livrdd av all propaganda som du verkar bli...

sitta rka samtidigt som du kkar en fet jvla hamburgare som bara dryper fett r inte ellr nyttigt men att ta den strax efter ellr medans spelar ingen roll
Citera
2008-12-01, 13:44
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Det enda jag har mrkt av tobak och kaffe r att det fr igng magen som fan direkt p morgonen. Annars har jag inte mrkt av ngot.
Citera
2008-12-01, 16:20
Medlem
Earthblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandUp
Slog p burken fr ngra dagar sedan nr det var ngot program om sm saker som skadar oss mer n vad man egentligen tror. Nu missade jag ju en del av den hr biten jag tnkte frga och det r:

Jag som alltid tar en cigg och en kaffe direkt p morgonen. Men som sagt s r det ingen farlig blandning. Det r ju inte direkt nyttigt med koffein eller nikotin. Koffein och nikotin r centralstimulantia s den blandningen funkar egentligen bra. Man blir pigg och glad!
Citera
2008-12-01, 16:25
Medlem
theloins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxesbrother
Det enda jag har mrkt av tobak och kaffe r att det fr igng magen som fan direkt p morgonen. Annars har jag inte mrkt av ngot.
Precis, det r ju startskottet p morgonkvisten (i mitt fall kaffe o snus) som gr att rren inte r fulla med avfall. Tar hellre en liten kad puls n att g runt med svullen buk, men det kanske r kortsiktigt tnkt av mig.
Citera
2008-12-01, 17:26
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Skadligt kan det ju vara , men det beror ju p vad man jmfr med. Kka arsenik och dricka flytande lut r definitivt skadligt. Jag rkte frr och en cigg tillsammans med kaffe p morgonen och det r som fler ppekat en effektiv start p morgonen. Sen beror det ocks p hur mycket kaffe och hur mnga cigg du drar i dig varje dag? Samt hur du i vrigt skter dig.
Citera
2008-12-01, 19:44
Medlem
antonfs avatar
Citat:

Kaffe r nyttigt, cigg r inte nyttigt. Det blir knappast ngon ddsblandning om man tar en cigg till kaffet.
Citera
2008-12-01, 21:27
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Kaffe r nyttigt, cigg r inte nyttigt. Det blir knappast ngon ddsblandning om man tar en cigg till kaffet.

r det inte belagt att kaffe inte r nyttigt? Jag som har propagerat fr snus med att "kaffe r lika farligt", vet att jag lst nn "studie" som sagt det
Citera
2008-12-02, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
r det inte belagt att kaffe inte r nyttigt? Jag som har propagerat fr snus med att "kaffe r lika farligt", vet att jag lst nn "studie" som sagt det
Jag lste hromdagen i tidningen att kaffe minskar risken fr hjrtinfarkt (eller vad det var) med (tror det var) 40%.
Citera
2008-12-02, 02:18
Medlem
Earthblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R

Kaffe r inte alltid nyttigt i sina stunder. Enligt Wikipedia (som verkar ha en del kllor under koffein) s str det ven vissa nackdelar med koffein.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Koffein
Citera
2008-12-02, 02:32
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
jag tnker p sk "speedball" vilket r en blandning av en uppt och en nert drog, typ kokain och heroin tror jag. speedball sgs vara skitfarligt. Och kaffe r ju lite uppt och tobak nert, ngot snt kanske?

en syssling till mig diggade iaf stenhrt att kombinera kaffe och tobak fr studier, vet inte om han snusade dock.

personligen tror jag all vetenskap nd r en kollektiv psykos, typ en modern form av religion, men det r en annan historia
Citera
2008-12-02, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeWilhelmFree
personligen tror jag all vetenskap nd r en kollektiv psykos, typ en modern form av religion, men det r en annan historia
Ja, det dr kan man def. applicera p all sk. populr-vetenskap som denna.
Fan, tack fr att jag nu har ngot jvligt bra att benmna skiten med!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in