• 1
  • 2
2007-03-10, 11:50
Medlem
(jag skrev detta som svar p ett PM jag fick, men tnkte att det skulle kunna vara intressant fr andra ocks, s jag postar det hr)

Svida du inte efterfrgar hallucinationer av den grad att hela vrlden smlter s r 20-25 gram torkat material tillrckligt (reservation fr att kroppsvikt spelar in, jag vger 60 kilo). Jag har som mest tagit 33 gram, och d fick jag en ordentlig resa, definitivt en av mina mest givande trippar ngonsin, men har ven haft en mycket djup och begrundande tripp p resterande 17 gram (jag hade kpt 50 gram den gngen).

Kaktusen smakar ganska vidrigt och tar du fr mycket kommer du frmodligen att krkas (indian-folket i Amerika som anvnder Peyote i religisa ceremonier kallar krkningen fr La Purga (ung. "reningen"), och vlkomnar den som ett stt att rena sjlen...knner du att du behver krkas s uppmuntra grna knslan och tnk att du fr ur dig det onda, tar du kaktusen p fastande mage i intervaller frlorar du heller inte srskilt mycket vid krkning).

Detta gr att jag upplever det snudd p omjligt att feldosera...ta helt enkelt s mycket du klarar f i dig i doser om 5 gram torkat i taget med 10-15min mellanrum s fr du lagom mycket. Nr det gller att f i sig kaktusen s har jag hittills malt ner den till fint pulver som jag packat i vegetariska kapslar (gel-kapslar funkar ocks, jag r dock vegetarian) som jag sedan svalt, en femtedel i taget med 10-15 min mellanrum.

Detta r frmodligen det lttaste sttet att f i sig det hela, men det r inte bra fr magen eftersom kaktusen kommer suga t sig vldiga mngder kroppsvtska vl inne i dig, s jag rekommenderar endast detta ifall du inte fr i dig detta p ngot annat stt (betnk hur mycket vatten som man tar bort i en kaktus genom torkning s inser du nog varfr...). Jag kommer ta en kaktus-tripp till innan jag brjar p mitt nya jobb, sen ska jag vara drogfri en lngre period, men d ska jag frska anvnda nn metod dr man blter upp kaktusen istllet.

Det r s, det r rtt omstndigt att trippa p kaktus, och det r inte det billigaste heller (tror dock att det gr f tag p billigare p annat hll, jag fortstter dock handla p E.P. d jag vet att kaktusen dr r potent, knns som mindre risk fr att det fastnar i tullen frn det hllet ocks (det kanske bara r nsketnkande dock) samt att de som driver sidan verkar vettiga), men just detta gr att det knns som att kaktus inte r till fr de som vill se "roliga frger och monster" utan vill ha en lite djupare tripp.

Vill man bara "leka" (inget fel i det, jag gr det ocks ganska ofta med hallucinogener, men p syra och 2-CB d) s funkar det givetvis, men d finns det vettigare substanser att anvnda. Jag har haft flera av mina mest givande trippar p kaktus, och kan inte annat n rekommendera det till alla som r beredda att anta utmaningen det innebr.
Citera
2007-03-11, 19:28
Medlem
(hr r ett ytterligare PM dr jag frsker beskriva ruset, lgger in det in case att intresse skulle finnas...shoppen som sljer r fr vrigt inte snabel-affren, utan en som ligger nrmre...ni kan alltid PMa ifall ni inte vet vilken jag talar om)

Bland kaktusar s r min uppfattning att Peruvian Torch r betydligt mer potent och prisvrd n San Pedro...meskalin r ju den huvudsakliga substansen i dem bda, och dr har Peruvian Torch ett hgra innehll av meskalin, men sedan innehller de bda olika vriga psykoaktiva alkoloider i mindre mngd...

Jag uppfattar ruset som en blandning av LSA och LSD, med mindre inslag av "svampighet" d och d...jag knner mig vldigt nra naturen nr jag tit kaktus, knner vrdnad och respekt fr allt levande. Det r ett ganska subtilt rus, kommer ganska smygande och man har gott om tid att hinna vnja sig vid det utan att f ngra chock-verraskningar.

Vad det gller perception s tycker jag ofta att det blir s att man ser en sak men uppfattar en annan. Frger blir starkare och olika mnster framtrder hr och var, men oftast r det mer s att du ser sakerna som du skulle gjort nykter, men uppfattar de som ngot helt annat, du fr en vldigt stark knsla av symbolik i det mesta du ser.

Hela trippen blir lite som att man fljer en stig dr varje del av trippen leder fram till nsta...naturen runt omkring dig blir din vgvisare, och det r en vldigt andlig och spirituell knsla.

Jag tycker definitivt att den som r intresserad av psykedelia br prva kaktus, och att r man trygg i set & setting s r det en svr drog att snea p, men det r en vldigt lng tripp, du r nog p vg tillbaka frst efter en sdr 7-8 timmar efter att det dragit igng p riktigt, s om man r ovan br du definitivt ha en sitter. Jag tycker sjlv att jag fr mest ut av det ute i skogen, du kommer bli frvnad ver hur vl du samspelar med den, men det r upp till var och en och vad man sjlv nskar f ut av trippen.
Citera
2007-03-14, 21:20
Medlem
semafors avatar
Tack s mycket fr informationen, verallt (p Erowid bland annat) s str det bara om frsk kaktus. Jag sitter i Peru och var p marknaden idag och kpte torkat pulver. Tydligen skulle man dricka det med Coca-te..

Tre psar a 20g fr 20kr. Allts har jag rd att misslyckas..

Skumt land det hr.. Man kan kpa stora jkla kaktus-cuttings p en vanlig matmarknad, och det finns ven ayahuasca att tillg. Sen finns det resebyrer som sljer "San Pedro and ayahuasca trips with a shaman". Flummigt.

Blir kaktus-oskulden som gr ikvll..
Citera
2007-03-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semafor
Tack s mycket fr informationen, verallt (p Erowid bland annat) s str det bara om frsk kaktus. Jag sitter i Peru och var p marknaden idag och kpte torkat pulver. Tydligen skulle man dricka det med Coca-te..

Blir kaktus-oskulden som gr ikvll..

Peru... Coolt! Lycka till
Citera
2007-03-15, 18:29
Medlem
Gustavkukens avatar
Jag frmodar att kaktus inte har ngon korstolerans jntemot svamp/syra verhuvudtaget?

Och vet ngon ngon internetshop dr man kan tjacka gelcaps?

Hur mycket fr man fr 80 euro hos elefanten? "5x Peyote (2-3 years)"

Hur mnga gram kaktus r det p ett ungefr? 50?

Vad r mest prisvrd, san pedro 20-25 cm fr 34 euro eller erbjudandet som str ovan?

Det str hos elefanten under "how to use" att: "For a good Peyote trip you need 6 to 8 cacti of 2-3 years old. The bigger and older a cactus, the more mescaline it contains."

Men det kan vl fan inte stmma att man behver Mer n det man fr fr 80 euro fr en enda tripp!?
Citera
2007-03-15, 19:02
Medlem
West-ens avatar
Etnobotanik har kapslar. 35stycken fr 10kr, och frakten blir 6kr.
http://www.etnobotanik.se/index.php?...&p=item&id=131
Tyvrr slut just nu men vegeteriankapslar finns:
http://www.etnobotanik.se/index.php?...&p=item&id=130
De har ven Peruvian Torch frn fr 15kr/20frn:
http://www.etnobotanik.se/index.php?...&p=item&id=107
http://www.etnobotanik.se/index.php?...&p=item&id=103 (Tydligen ngon skum variant)
Citera
2007-03-15, 20:40
Medlem
semafors avatar
Bde jag och min kompis som aldrig provat hallucinogener frut blev njda med grdagens tripp.. Tycker det r likt 2c-b, men med lite mer mindfuck. Men maken till vedervrdig srja har jag aldrig tit frut, huuga.

Nsta gng blir det tv psar kaktus, det var lite svagt med en.
Citera
2007-03-16, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Jag frmodar att kaktus inte har ngon korstolerans jntemot svamp/syra verhuvudtaget?

Det ska du nog inte vara helt sker p, har fr mig att jag lst p Erowid att det kan ha det, skrare att vnta ngra dagar om man vill vara p den skra sidan...
Citera
2007-03-16, 13:46
Medlem
Citat:
Inte fysiskt, men man r ju rejlt avtrubbad efter en intensiv psykadelisk upplevelse & drfr kan det ju bli mindre coolt nr man trippar fr ttt .

Citat:
Hur mycket fr man fr 80 euro hos elefanten? "5x Peyote (2-3 years)"
Inte speciellt mycket, torchen r billigare.
Citera
2007-03-16, 14:04
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HickA
Inte fysiskt, men man r ju rejlt avtrubbad efter en intensiv psykadelisk upplevelse & drfr kan det ju bli mindre coolt nr man trippar fr ttt .

Inte speciellt mycket, torchen r billigare.

Tackar; jag antar att e-planeten r att lita p frvrigt?
Citera
2007-03-16, 14:31
Medlem
Citat:
Tackar; jag antar att e-planeten r att lita p frvrigt?
Fo' sho'!
Citera
2008-09-07, 12:58
Medlem
Minters avatar
Hur mycket meskalin innehller 25 g torkad peruvian torch?

Som rubriken sger
Tack p frhand.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här