2008-12-01, 12:01
Medlem
brunstigs avatar
Nu är det så att jag kommit över några färska grishjärtan fast jag vet inte riktigt hur jag ska tillreda dem.
Det känns som jag helt enkelt vill koka dem i saltat vatten. Är det någon som vet hur länge de ska koka eller hur man annars kan tillaga dem?
Citera
2008-12-01, 12:12
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunstig
Nu är det så att jag kommit över några färska grishjärtan fast jag vet inte riktigt hur jag ska tillreda dem.
Det känns som jag helt enkelt vill koka dem i saltat vatten. Är det någon som vet hur länge de ska koka eller hur man annars kan tillaga dem?
Hjärta ofta tillsammans med lungor används till lungmos. Hjärtat kan också användas till korv. Det kokas på samma sätt som fläsklägg, dvs liknande kryddor. Tillagningstiden brukar ligga på runt 2 h beroende på storleken.

~Paul~
Citera
2008-12-01, 12:47
Medlem
Cantorass avatar
Ett bra tips när det gäller inälvsmat är att ta reda på vad det heter på franska, söka på google och använda översättningsfunktionen (om man inte kan franska)
Här är ett rätt enkelt recept (och 2 timmar koktid verkar vara korrekt):
http://translate.google.se/translate...3D7im%26sa%3DG
Citera
2008-12-01, 15:25
Medlem
brunstigs avatar
Tack för tipsen!
Nu har jag kokat ett hjärta med salt o kryddor. Det blev mycket gott så det skär jag i skivor och har till pålägg.
Har någon fler tips är det välkommet då jag har flera hjärtan i frysen.
Citera
2008-12-01, 15:32
Medlem
pang olufsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunstig
Tack för tipsen!
Nu har jag kokat ett hjärta med salt o kryddor. Det blev mycket gott så det skär jag i skivor och har till pålägg.
Har någon fler tips är det välkommet då jag har flera hjärtan i frysen.

Man brukar väl Röka Hjärtan, funkar ju med älg och nötkreatur, prova att röka ett hjärta.
Citera
2008-12-01, 17:01
Medlem
dePauls avatar
Alltså vill man verkligen bryta sig så går det alldeles utmärkt att laga kinesmat på grishjärta .

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in