• 1
  • 2
2008-12-01, 08:51
Medlem
Ri-Fas avatar
Har tidigare haft hjärtproblem och nojat extremt vid de tillfällen jag har tagit droger. Har rökt spice rätt mycket på senaste tiden och känner hur pulsen drar iväg väldigt mycket. Hur skadligt är detta? Är det farligt i och med att jag har haft hjärtproblem som jag inte är 100% på att det är borta? Vill kort sagt bara ha ett svar på: Borde jag avstå från allt vad spicesweden har att erbjuda eller är det bara att köra på?
Citera
2008-12-01, 09:20
Medlem
Du borde verkligen avstå. Ingen vet vad som finns i något av det, att happy caps bara innehåller örter är rent skitsnack.
Citera
2008-12-01, 09:49
Medlem
Ri-Fas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakan
Du borde verkligen avstå. Ingen vet vad som finns i något av det, att happy caps bara innehåller örter är rent skitsnack.

Okej, men på baksidan av spice står ju allt innehåll.. Någon borde veta om det är extra skadligt för folk med hjärtproblem.. Tack för svar!
Citera
2008-12-01, 10:16
Medlem
jagtarenpajs avatar
Det är jättesvårt att svara på hur alla ingredienterna verkar på ditt hjärta efter att de har rökts. Enskilt så kanske de inte ger någon som helst effekt men tillsamans skulle ämnena kunna binda ihop till större molekyler vid energitillförsel (dvs när du eldar dom).

Tänk på att det inte finns någon forskning runt dessa preparat än och därför vet ingen hur skadliga dom är.
Citera
2008-12-01, 23:39
Medlem
DunderKs avatar
Har också haft hjärtproblem, inte nu längre dock. Men det hände mig en gång att jag fick obehagligt ont i hjärtat, fick sätta mig ner för att jag inte kunde fortsätta gå. Detta har enbart hänt när jag rökt spice. Har rökt och röker CB ganska ofta och visst man får hög puls ibland men inget märkvärdigt. Kommer inte röka spice igen, sämre skit får man leta efter...spyr dessutom av den vidriga smaken.
Citera
2008-12-01, 23:42
Medlem
DunderKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagtarenpaj
Det är jättesvårt att svara på hur alla ingredienterna verkar på ditt hjärta efter att de har rökts. Enskilt så kanske de inte ger någon som helst effekt men tillsamans skulle ämnena kunna binda ihop till större molekyler vid energitillförsel (dvs när du eldar dom).

Tänk på att det inte finns någon forskning runt dessa preparat än och därför vet ingen hur skadliga dom är.

Exakt, galet att folk stoppar i sig allt som är lagligt i tron om det är ofarligt. Cannabis finns massor av forskning på, känns enormt mycket säkrare än massa skumma örter.
Citera
2008-12-08, 01:02
Medlem
1897s avatar
Har också undrat runt det här, för när jag röker spice så drar pulsen iväg och hjärtrytmen blir ojämn för mig. Jag har högt blodtryck men inga "kända" hjärtproblem. Är spice farligare än vad man kan tänka sig? Det är ju rent skitsnack att det bara är örter, det lär ju vara några kemiska grejer i det.
Citera
2008-12-08, 01:05
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1897
Har också undrat runt det här, för när jag röker spice så drar pulsen iväg och hjärtrytmen blir ojämn för mig. Jag har högt blodtryck men inga "kända" hjärtproblem. Är spice farligare än vad man kan tänka sig? Det är ju rent skitsnack att det bara är örter, det lär ju vara några kemiska grejer i det.
Du menar nog "Syntetiska" ämnen.

Rök inte skiten!!

Du har ju en polare på sjukhus och nu detta??!
Citera
2008-12-08, 01:12
Medlem
Har samma problem med spice, hjärtat börjar att pumpa mycket snabbt och det känns mycket obehagligt. Men det blir bättre efter någon kvart eller så. Hoppas att man inte kan få en hjärtinfarkt eller något.
Citera
2008-12-08, 09:06
Medlem
Spritpennas avatar
Många rapporterar, inklusive jag, om ökad puls vid intag av Spice. Så hjärtat får ju definitivt jobba lite extra under ruset.

Frågan är bara hur mycket pulsen egentligen ökar. Prata med en läkare och kolla upp hur mycket och hur länge ditt hjärta orkar hålla på. Det här kan vara farligt, så tänk efter många gånger.
Citera
2008-12-08, 11:40
Medlem
TurboBoosts avatar
Frågan är väl om inte nojan spelar in lite i det hela också. Hursomhelst är det väl bäst för dig att sluta hobbyknarka innan du slutar i sjuksängen som din polare. Man ska må bra av att bruka droger, inte ha dödsångest.
Citera
2008-12-08, 12:50
Medlem
Jontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ri-Fa
Är det farligt i och med att jag har haft hjärtproblem som jag inte är 100% på att det är borta?
Om du har haft hjärtproblem, och inte vet om du fortfarande har dem, bör du gå till doktorn och undersöka dig igen även om du inte planerar att sätta i dig droger..

Citat:
Ursprungligen postat av DunderK
Cannabis finns massor av forskning på, känns enormt mycket säkrare än massa skumma örter.

Örterna som finns i Spice har också använts som berusningsmedel i flera tusen år, så det finns forskning om dem också... Fast det är visserligen möjligt att det är farligt att kombinera de olika örterna >.>
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in