2008-12-01, 03:19
Medlem
Gettis avatar
r ovan med data, kpte en ny brbar acer fr tre mnader sen som nu brjat krngla. Har ftt tipset att formatera om datorn, men ska man inte ha Windows p skiva fr att man ska kunna brja om s att sga? Vet att jag skapade s.k "backup skivor" efter datorns rekommendation i brjan, kan Windows Vista finnas p dem? Tacksam fr svar!
Citera
2008-12-01, 10:53
Medlem
Ja

Om du terstller med backupen s terstlls dator.
Den blir som den var nr du skapade backup skivorna.
Tnk p att ta reda p snt du vill ha kvar innan du terstller.
Citera
2008-12-01, 13:11
Medlem
LasseKongoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getti
r ovan med data, kpte en ny brbar acer fr tre mnader sen som nu brjat krngla. Har ftt tipset att formatera om datorn, men ska man inte ha Windows p skiva fr att man ska kunna brja om s att sga? Vet att jag skapade s.k "backup skivor" efter datorns rekommendation i brjan, kan Windows Vista finnas p dem? Tacksam fr svar!

Ja, Vista finns p dom skivorna. Brukar vl vanligtvis ligga p 2st dvd skivor. Fr att terstlla Windows med dessa s vljer du att boota frn din cd/dvd enhet och sen skter resten av sig sjlv.
Citera
2010-03-01, 18:21
Medlem
minutz3s avatar
Vet att jag tar upp ett riktigt gammalt mne nu, men ngon som vet hur man fr Windows Vista (Home Premium i mitt fall) p CD/DVD-skivor utifrn den installation man har p datorn?

Har en Lenovo-dator och ser ingen speciell partition som jag skulle kunna kopiera exempelvis och hittar ingenstans i Windows ngot stlle dr jag kan f brnna ned bara Windows-operativet p en CD/DVD-skiva...
Citera
2010-03-01, 18:24
Medlem
brianmolkos avatar
man kan vl brnna ifrn D partionen sen eftert man har installerat datorn dvs nr man kper hos kedjor s fr man ju gra ngon sorts installation
Citera
2010-03-01, 20:41
Medlem
minutz3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
man kan vl brnna ifrn D partionen sen eftert man har installerat datorn dvs nr man kper hos kedjor s fr man ju gra ngon sorts installation
Som skrivet, det finns ingen extra partition... finns bara C, och dr hitta jag inget som gr en ansats till att vilja vara en extra kopia operativet..
Citera
2010-03-01, 21:31
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getti
Det finns en dold restore-partition p Acer-datorer. Backupskivorna du brnner r bara till fr situationerna dr du t.ex. byter HD. Om du fr igng dator kommer du t restorefunktionen under startmenyn och Acer eRecovery Management. Alternativt kan du trycka Alt+F10 vid uppstart. Hr hnger det p att du kommer ihg det lsenord du matade in nr du brnde skivorna. Annars mste du g in i den dolda partitionen och fiska upp det. Det r dock lite mer avancerat och det tar vi en annan gng.

Edit: Default-lsenordet r tydligen sex nollor: 000000
Senast redigerad av sWeePerr 2010-03-01 kl. 21:40.
Citera
2010-03-10, 15:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trd -> Windows Support

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem