2008-11-30, 15:34
  #1
Medlem
Jag har en TV med inbyggd digitalbox och jag har dessutom en extern digitalbox från boxer. Det skulle vara smidigare att ha kortet i TVn så man slipper den externa digitalboxen. Kortet i fråga har ett chip, precis som på ett kreditkort av modell nyare. Är detta ett Ci kort (Common interface). Sökte på google men bakfull som jag är så hittade jag inget som jag förstod mig på.

Iallafall, på tvn har jag en plats för ett "ci card" men när jag sätter i kortet så fungerar det inte. Det kanske inte ens är meningen att man skall ha ett tvkort i, jag vet inte! Hjälp mig så blir jag en snel hest!
Citera
2008-11-30, 15:45
  #2
Medlem
Skiftnyckels avatar
Du måste antagligen ha en adapter (jag kom inte på vad den korrekta termen är) som du sätter kortet i och sen kör du in adaptern på avsedd plats i TVn.

Edit: CA-modul heter det ju, exempelvis http://www.netonnet.se/item.asp?iid=67438
__________________
Senast redigerad av Skiftnyckel 2008-11-30 kl. 15:48.
Citera
2008-11-30, 15:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skiftnyckel
Du måste antagligen ha en adapter (jag kom inte på vad den korrekta termen är) som du sätter kortet i och sen kör du in adaptern på avsedd plats i TVn.

Edit: CA-modul heter det ju, exempelvis http://www.netonnet.se/item.asp?iid=67438


Aha, tack för hjälpen!
__________________
Senast redigerad av Sebbson 2008-11-30 kl. 16:17.
Citera
2008-12-19, 19:16
  #4
Medlem
Pettersssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skiftnyckel
Du måste antagligen ha en adapter (jag kom inte på vad den korrekta termen är) som du sätter kortet i och sen kör du in adaptern på avsedd plats i TVn.

Edit: CA-modul heter det ju, exempelvis http://www.netonnet.se/item.asp?iid=67438


Det stämmer inte, det du behöver är en cpa-modul. som du sätter i gcan på ean.
(jag kan också namedroppa diverse teknikgadgets)
Citera
2008-12-20, 03:45
  #5
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterssson
Det stämmer inte, det du behöver är en cpa-modul. som du sätter i gcan på ean.
(jag kan också namedroppa diverse teknikgadgets)

Førutom før att gratulera dig før den fina bilden du tagit på dig själv så undrar jag också vad du menar med din namedropping? Det låter bara som trams i mina moderatorøron men...?

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in