2008-11-29, 20:05
Medlem
Transformers avatar
Hallå där!
Jag har kommit fram till att jag vill köpa en MacBook Pro för en gångs skull.
Min fråga till er då:

Jag är kluven i valet mellan en 17 tums eller 15.4 tums laptop. Jag ska använda datorn till flertal spel, animering, filmtittande och dylikt.
17 tum var till en början det självklara valet. Men när jag såg att 17 tummarn verkade ha sämre grafikkort (geforce 8600) mot 15 tummarns (geforce 9600 och geforce 9400) som även kan byta mellan de två grafikkorten om man så vill.

Hur stor är skillnaden på dessa? Kan det vara värt att lägga ut 2000 kronor mer på större skärm med mina behov?

Your oppinions
Citera
2008-11-29, 20:08
Medlem
runkakukens avatar
Givetvis köper du en 15" då det är den senaste modellen. 17" är föråldrad och har fortfarande den gamla utsidan så att säga.

Annars kan du vänta på att det kommer en ny 17".
Citera
2008-11-29, 21:00
Medlem
Meciraes avatar
Mi fru har en 15,4 tums och den skärmen är ju fruktansvärt bra. Det är ju hög upplösning på dem också så man får ju "plats" med mycket på den.
Men 17 kanske är ännu fetare då.

Men om du inte bryr dig om utsidan så skulle jag lätt köpa nu. Den nya touchpaden är ju väldigt äcklig också.
Citera
2008-11-29, 22:21
Medlem
skinner5000s avatar
17 tum är ju inte bärbart utan släpbart, däremot är det ju trevligt med en så pass stor skärm om du ändå bara ska ha datorn hemma. Men jag hade ändå tagit 15 tummaren pga roligare grejer under skalet.
Citera
2008-11-29, 23:15
Medlem
Parasights avatar
Den nya helt klart. Bättre på flera punker, ffa grafikkort och snabbare minne. Köp till en skärm att ha hemma om det behövs, Dell av alla märken har visst en riktigt hyfsad 24-tummare för under 3000. Annars finns ju Apples egen, men den kostar lite mer.
Citera
2008-11-29, 23:57
Medlem
Truffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
17 tum är ju inte bärbart utan släpbart, däremot är det ju trevligt med en så pass stor skärm om du ändå bara ska ha datorn hemma. Men jag hade ändå tagit 15 tummaren pga roligare grejer under skalet.

Instämmer helt. Ska du flytta dator utanför lägenhet/hus så är 17" inte att rekommendera. Jag har själv en 15" och ligger på gränsen till släpbar.

Sedan sitter det bättre hårdvara i 15" så 17" har inga fördelar förutom större skräm. Men isf rekommenderar jag att att köpa en extern skärm som du kan koppla in när du är hemma.
Citera
2008-11-30, 12:32
Medlem
Transformers avatar
Tack för svaren!
Blir nog en stolt ägare av en MacBook Pro 15" inom kort.
Thanks people!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in