2008-11-29, 19:52
Medlem
GN'Rs avatar
Jag har ett sår i ansiktet som jag sydde i onsdags, det blöder fortfarande. Ska det vara så? Och hur är det med att blötta såret/stygnen?

MVH GN'R
Citera
2008-11-30, 17:40
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GN'R
Jag har ett sår i ansiktet som jag sydde i onsdags, det blöder fortfarande. Ska det vara så? Och hur är det med att blötta såret/stygnen?

MVH GN'R

Ingen som vet? snälla hjälp mig
Citera
2008-11-30, 19:08
Medlem
Eliza CTs avatar
Det ska definitivt inte blöda så här länge. Har du torkat och irriterat såret mycket?
Kan du se om suturer har lossnat? Antar du har kirurgtejp över?
Du ska absolut inte torka och irritera såret. Har du en steril kompress och häfta så sätt den över som skydd och så tar du och ringer det ställe som sydde ditt sår. Skulle det vara stängt nu så ring sjukvårdsupplysning och hör vad dom rekommenderar.
Berätta gärna hur det går!
Lycka till
Citera
2008-11-30, 22:35
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Det ska definitivt inte blöda så här länge. Har du torkat och irriterat såret mycket?
Kan du se om suturer har lossnat? Antar du har kirurgtejp över?
Du ska absolut inte torka och irritera såret. Har du en steril kompress och häfta så sätt den över som skydd och så tar du och ringer det ställe som sydde ditt sår. Skulle det vara stängt nu så ring sjukvårdsupplysning och hör vad dom rekommenderar.
Berätta gärna hur det går!
Lycka till

Jag har torkat det en gång, det var efter duschen annars har jag låtit det vara. Nej alla sitter ännu kvar, yepp har sån där hudfärgad tejp över såret. Ska till vårdcentralen imorgon och kolla mitt öga så kan samtidigt kolla den. känns som att det inte riktigt är min tur vecka nu

Tack för hjälpen, återkommer med uppdatering
Citera
2008-11-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GN'R

MVH GN'R

Har du druckit alkohol eller använt värktabletter, isf vilken sort?
Citera
2008-12-01, 23:51
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseT
Har du druckit alkohol eller använt värktabletter, isf vilken sort?

Alkohol drack jag samma dag som det inträffade, dock har jag inte ätit värktabletter.

Var hos läkaren och han sa inte så mycket mer än att det inte hade läkt ihop ordentligt. Dock skulle dom kolla det lite bättre imorgon så uppdaterar då=)
Citera
2008-12-02, 19:43
Medlem
GN'Rs avatar
Tog bort stygnen idag det var inflammerat och inte helt färdigläkt ska på återbesök på fredag. Hoppas det ser bättre ut då
Citera
2008-12-03, 00:11
Medlem
Asystolis avatar
Nej det är inte ovanligt att ett operationssår eller sytt sår vätskar/blöder. Bara som en liten bekräftelse.
Citera
2008-12-03, 02:51
Medlem
Guzss avatar
Hoppas det går bra för ditt sår. En rekommendation är att använda steristripsen (tejpen) ganska länge, om jag inte misstar mig så tror jag att såret kan bli "bättre" i upp till 2 månader efter stygnen sattes. Detta säger jag med tanke på att såret sitter i ansiktet.
Citera
2008-12-04, 14:06
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guzs
Hoppas det går bra för ditt sår. En rekommendation är att använda steristripsen (tejpen) ganska länge, om jag inte misstar mig så tror jag att såret kan bli "bättre" i upp till 2 månader efter stygnen sattes. Detta säger jag med tanke på att såret sitter i ansiktet.

Tack för tipset, ska använda det läkaren sa att det kommer bli ett ärr men desto mindre desto bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in