2014-10-04, 03:18
Medlem
Vi hade en sån typ på förskolan, SHERVIN... Han led av något så otroligt skumt. SHERVIN fick alltså raseriutbrott väldigt , då fick hans special lärare "Jonas med trä skorna"som vi kallade honom, brotta ner honom ordentligt. Man såg alltså Jonas och shervin brottas lite överallt, mest störande var när dom brottades i hallen vid alla skor, svårt att ta sig förbi om man skulle på lunch rast.
Shervin låste även in sig i tårkakopen lite då och då
Citera
2014-10-04, 03:42
Medlem
Jag var väldigt elak i grundskolan och retades mycket, ångrar det självfallet, men jag var ju bara ett barn. Vi hade en speciell kille i vår klass, låt oss kalla honom Magnus.

Det var inte mycket fel på honom, förutom att han sluddrade när han talade och fick raseriutbrott av småsaker. Vi hade ett speciellt namn för honom, och om man vågade säga det högt slutade det med att man blev jagad av honom tills någon gick emellan. Han var stark som en oxe också, dubbelt så stor som mig. Kände mig extra modig en dag när jag såg honom på andra sidan korridoren.

Det skiljde ju minst 50m mellan oss, jag tänkte att jag kunde springa nerför trappan och bli av med honom fort, men fy sjutton vad den jäveln sprang. Alla lärare i skolan satt på möte, och vi hade endast en vikarie som skötte om oss.

Slutade med att jag sprang omkring i skolan i en halvtimma tills jag lyckades ta mig till en lärare, helt genomsvettig och skraj som fan. När läraren stoppade honom blev han ledsen att han inte kunde få tag på mig, några minuter efteråt såg jag att han tog ut ilskan på nån stackars tjej som han hade lagt på golvet och satt över. Han drog feta loskor fram och tillbaka ur munnen, såg hur den snuddade hennes panna flera gånger, sedan drog han upp den igen. Det höll på i några minuter, och hon låg ju där och grät.

Vet att han har flickvän och jobb idag, saknar honom lite. Vi blev 'vänner' i mellanstadiet när jag tyckte synd om honom då eleverna i mellanstadiet var snäppet värre än de i grundskolan. Är glad i alla fall att han har klarat sig bra i livet.
Citera
2014-10-04, 03:43
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Du har ren tur som inte fötts med CP-skada. Sedan har du mage att kalla speciallärare för "djurskötare". Fy fan för dig.
Men seriöst... Mongo-Åke är inte lika mycket värd som Normala Anna. Har aldrig varit, kommer aldrig att bli.

Jag har flera sådana där historier på lager. Jag gick i en liten skola och i min klass på cirka 25 personer (som i stort sett följdes åt från ettan till nian) så fanns det tre-fyra riktiga särskallar. Övervikt, sluddrande tal, matrester runt munnen, oprovocerat våld och så vidare.
Citera
2014-10-04, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GemytligGentleman
På gott och ont bevittnade jag inte händelsen själv, bara efterspelet. Jag vet inte till vilken grad det hade gagnat mig i livet att se Micke dra sig i genitalierna och samtidigt möta hans skelögda blick som liksom skrek av oförstående och vällust.

I vilket fall:
På skolgården fanns en sådan där rutschkana av äldre modell, som var formad som en triangel, där den ena av de sluttande sidorna hade ett platt metallstycke att glida ned på och den andra vågräta plankor som bildade en stege. På långsidorna hade man satt plankor, med en liten ingång så att underdelen kunde användas som koja. Snusförnuftig och robust folkhemsdesign utformad med en gråsosses stolta sparsamhet.

Solen sken denna försommardag. Himlen var oskyldigt blå. All oskuld förgås, men ingen hade kunnat föreställa sig hur denna dag skulle befläckas för all evig framtid.

Konstiga ljud hördes från rutschkanan. Ett efterblivet barns ljud går inte att ta miste på och det stod alla klart att Micke var ute på nya äventyr. Några gick fram för att se vad han tagit sig för denna gång, ty alla visste att Micke var en underhållningsmaskin utan dess like.

På frågan om vad han höll på med svarade Micke att han bara hade det lite skönt och stegade stolt ut från rutschkanan. Byxbeklädd på samma vis som Kalle Anka steg han ut, med kuken i ett fast grepp och ett glatt leende på sina små specialbehovsläppar.

Micke var väldigt generös av sig och var inte den som skulle undanhålla mänskligheten en sådan njutbar upptäckt och erbjöd sig därför att visa de andra hur man gjorde. Särbarn vill alltid så väl, de små liven.

De omkringvarande gossarna vars barndom nu var slagen i spillror och nedsvärtad av Mickes banbrytande penila upptäckt var gamla nog att veta att man inte drar fram snabeln i vilka sammanhang som helst och avböjde vänligt men bestämt. En av dem lyckades dock övertyga honom om att lärarna troligen skulle uppskatta hans geniala metod för självmassage.

Micke tyckte uppenbarligen att det lät rimligt och sprang, fortfarande utan byxor och ivrigt runkande, fram till rastvakten, som fick sig en ytterst oönskad blandning av barnporr och handikapsfetischism i en påträngande och ocensurerad liveversion.

Micke fick ha några allvarliga samtal med klassföreståndare, rektor, föräldrar m m och fick lära sig den hårda vägen att självbefläckelse inte under några som helst omständigheter inte ska ske inför publik och inte utanför hemmets helgd.

Vi andra fick stränga förmaningar om att inte reta Micke och att glömma det kukförehavande han lärt oss. Självklart blev vi andra småknattar nyfikna på Mickes vetenskapliga fynd och provade naturligtvis hans snopptrick hemma i sängen samma kväll. Så även jag.

Det är vid eftertanke tämligen sjukt att min runkkarriär kickstartades av ett särbarn och dennes lustar.

Såg detta och såklart kommer min historia om runkade särbarn

Detta är I gymnasiets 2a ring, jag som teknikare gick på ovandelen av skolan med dom mindre begåvade barnen som höll till lite var stans. Skolan sparade så speciallärare i norrland kan man inte finna utan det var stockholmsfasoner.

Vi hade såklart springpojken, en kille som envisades att springa igenom ljushallen i tvåhundra för att sen krocka med olika personer tjejer och liknande, han sprang konstant överallt. Han tacklade även en glasdörr som han flög igenom varav han var borta ett längre tag.

Men sen kommer vi såklart till Onani-killen, här kommer en överviktig person i sina tjugo år gamla kropp, runda glasögon och såklart ljust hår. Vi står och ska ta mat i kön varav alltig flyter på somvanlig med den förtjusande bespisningen vi snart ska dela.
Då från intet ont annande himmel dyker såklart Special-Iv upp var av två från klassen ställer sig i våran kö.
Såklart har jag märkt av att tjejerna från frisör linjen står bakom, fina vakra varelser som bara vi dödliga kan drömma om. Då ett skrik utbryter och vi möts av applåder från allehanda Fordonare, skrik av samhällstjejer, och ett hejdundrande skratt. Onani-Killen har då i som skrivet innan intagit Kalle Anka klädsel var av han runkar så det står härliga till i matsalen med hejarrop från resten av gänget mot en av frisör tjejerna som så lägligt vänt sig om för att höra vad som stönar i nacken.

Citera
2014-10-04, 03:57
Medlem
LilithSkovdes avatar
Orka bry sig om den tråkige fan ovanför mig... Varför ens läsa tråden om du tycker den är så tråkig?

Det här är en skitrolig tråd och TS är tillsammans med Vicious-Macki den roligaste återberättaren på hela Flashback. Men borde inte den här tråden slås samman med tråden cp-barn från när vi var små eller vad den heter?
Citera
2014-10-04, 04:20
Medlem
Vi hade en riktigt rolig kille, låt oss kalla honom Roger. Och det behövs inte en raketforskare för att räkna ut att denne kille inte hade alla pommes frites saltade..
Var en särskild situation som man minns lite extra som man även skrattar åt än idag. Jag och min bästa vän pratade då med honom och sa att om man tryckte på den här knappen (brandlarmet) så kommer det godis ner från taket.. Han verkade lite tveksam men till sin förvåning verkade ändå svälja det med hull och hår. Vi går där ifrån och det tar inte många minuter innan brandlarmet tjuter. Hela skolan är samlad på skolgården och alla verkar ju ganska snabbt förstå att det inte brinner.

Roger verkar vid det här laget kommit på att det inte kommer något godis, han öppnar ett fönster från trapphuset. Ropar högt över skolgården våra namn och skriker i sin förtvivlan att det inte kommer något godis från taket..
5 minuter sitter jag och min bästa vän på rektorsexpeditionen, inte roligt för stunden men ack vad vi har skrattat åt det där på senare dagar.
Senast redigerad av soffbordet123 2014-10-04 kl. 04:25.
Citera
2014-10-04, 05:15
Medlem
Alvaros avatar
Var det bara där jag gick som man kallade denna klassen för G-klassen?

Vi hade 1-3G och 3-6G där G stod för "Grundsär" eller nåt sånt, hur som helst så täckte grundsär absolut INTE behovet och vi hade precis som många andra även någon special-case med extralärare i klassen. Våran specialare gillade med det här med nakenhet, tyvärr är det inga roliga historier av det direkt, en kille som springer naken i klassrummet då och då var skoj som 10åring men inte så roligt idag, var mest synd om killen.

Lirarna i grundsär var däremot dom man inte hade något som helst hopp om, dvs mongolida personer osv. En väldig mix egentligen men hur som helst i våran skola fick dom ofta uppdraget att hjälpa till i matsalen. Därför tänker jag ofta på åren i grundskolan när jag ser Riket av Lars von Trier.

Tror skolan såg det som en besparing då extremt många vägrade äta på grund av diverse historier ma nfick höra om hur g-barnen äcklade sig med maten.
Citera
2014-10-04, 07:42
Medlem
NiggerNiggersons avatar
Ni borde använt befintlig tråd och inte påbörjat en ny.

(FB) Cp-ungar när vi var små
Citera
2014-10-04, 08:09
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Ja nu fick man sig en flashback till lågstadiet...

hade en kille som demolerade klassrummet varje gång (någon gång i veckan) när han lackade ur. Stank kattpiss gjorde han också. Egentligen var han inte speciellt rolig när han var lugn, så jag antar att det inte kvalificerar sig som ett rent "harmlöst-särbarn" fall för att diskuteras här.

Iaf kollade jag upp namnet hans på fejjan (fantstiskt ställe för att hitta folk) och se där, hus i en skithåla, volvo 142, en wt kvinna hittade han sig.

Verkar som att pojken klarade sig igenom den tuffa tiden i skolan.
Citera
2014-10-04, 09:20
Medlem
patrikgbgs avatar
Salladsbar i högstadiet?
Jävla lyxlirare...

När jag gick i högstadiet var vi glada om vi fick smör på knäckebrödet!
Citera
2014-10-04, 09:53
Medlem
Sverige2025s avatar
Vi hade halvfett sak som kallades för Tarza . Han var ganska rolig och reta, hade en del konflikter med honom. Men de roliga vara några år senare man se Tarza på TV, han hade rymt ifrån KA1 i strumplästen , han klarade inte av att göra lumpen och står gråter ut i nyhetsprogram om hur elaka det var på KA1. Ändå kallades han för Rambo pga sin kropps utseende.

Sedan hade vi ett annat miffo som hette Arhur, hans far hade en orange volvo 242 / 244.. Arthur var en kul sak att provocera, det blev alltid en konflikt med Arthur. En gång skulle Arthur far lägga sej i situationen, frågade efter mitt telefonnr, han fick ett fejkat nummer.

Å andra sidan vara man inte särskilt god alla ggr själv.
Citera
2014-10-04, 10:34
Medlem
Minns en särskolekille som hade en lekamen som en ladugårdsvägg: två meter lång, fet som en björn och makalöst tjockstark. Därtill var han inavlad mellan halvsyskon och således alltså rätt så efterbliven (något åt mongoloidhållet). Inte en bra kombination av fysik och psyke. Vi kan kalla honom Johan.

I vilket fall som helst blev han ofta retad av en yngre, betydligt mindre kille med Napoleonkomplex; vi kan kalla honom Martin. Retningarna utvecklades genom åren till knuffar, knuffar till slag, slagen till nära nog misshandel av Martin gentemot denne Johan. Johan var dock i grunden en vänlig själ som egentligen inte ville en fluga förnär, men hade en undertryckt sexualdrift av rang.

Så kom en dag då Johan slutligen lackade ur. Martin hade örfilat pojkstackarn en hel morgon, men nu var det nog. Johan tog ett björngrepp på Martin och välte grabben hårt på marken, så hårt att Martin dängde i platt på magen och smackade näsan och blödde näsblod. Nu var Johans time to shine. Han lade sig på Martin, magen nedåt, och lät sin sexualdrift få utlopp medelst torrjuck mot den blödande Martins bak. Aldrig i mina dagar har jag hört en människas skrik såsom Martins; där han låg under 150 kilo fläsk och blev halvt krossad, halvt antastad. Ingen gjorde något försök att stoppa Johan, utan såg medelst fascination på. Inte förrän fyra manliga lärare hört skriken och ingripit medelst marklyft av kåt/arg särskoleelev kunde Martin skamsen krypa undan. Inga följder skedde dock, då alla visste hur det låg till mellan Martin och Johan, samt kunde stödja och försvara Johan i sin handling genom vittnesmål. Martin flyttade sedemera till annan ort, och sågs aldrig till igen. Johan jobbar idag på Samhall.

Detta var ack innan mobilkamerors tid, men minnet består.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in