2008-11-29, 17:53
Medlem
Tjena, behöver lite råd från experterna.
Börjar bli sugen på att skaffa en större skärm, har en Hyundai L90D+ är helnöjd med bilden och allt men skulle vara roligare med en 24 wide istället.
Den skall användas till surf, spel främst Farcry 2, Call of Duty mm.
Så min fråga är ju då, vilken ska jag satsa på, vill bli lika nöjd med den nya som med den jag har.

Tackar på förhand.

/Kotten
Citera
2008-11-29, 20:48
Medlem
jomenvisst84s avatar
Jag köpte en Samsung 2493HM med TN-panel, just för att slippa input-lagg, något som är viktigt att inte ha i spel och irriterande i desktop-användande... Är helnöjd med den skärmen, det enda som man kan klaga på är betraktningsvinkeln som är snävare än man tror...
Citera
2008-11-29, 20:49
Medlem
Dell gör bäst skärmar enligt mig.
Citera
2008-11-30, 04:55
Medlem
Dreass avatar
Satsa på något bättre än en TN-panel så kommer du nog blu jättenöjd. Kostar dock ganska mkt.
Citera
2008-11-30, 08:32
Medlem
Ge gärna nåt exempel, eftersom jag tillbringar en del tid framför datorn så skall irritationsmomenten minimeras.

/Kotten
Citera
2008-11-30, 13:25
Medlem
Dreass avatar
Dell UltraSharp 2408WPF, tror inte det finns bättre skärm för pengarna. Fanns en BenQ för kanske två månader sen för runt 6000 men den hittar jag inte på någon sida tyvärr.

Bra tråd:

http://sweclockers.com/forum/showthr...&pagenumber=18
Citera
2008-11-30, 17:21
Medlem
infidels avatar
Ska du spela så köp en skärm med IPS panel, de är bäst allaround. Bra färg, bra betraktningsvinkel och bra fart.
Citera
2008-11-30, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Ska du spela så köp en skärm med IPS panel, de är bäst allaround. Bra färg, bra betraktningsvinkel och bra fart.
Tyvärr kostar en 24" IPS skjortan. en VA-panel är en rätt bra kompromiss som inte behöver vara så dyr. Dells 2408 är till exempel helt ok och går att redigera bilder på om man tar sig tid att kalibrera den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in