2008-11-29, 17:27
Medlem
robban200s avatar
Hallo grabs. Har suttit nu i 5 timmar och försökt med detta men de går banne mig inte.

Vill kunna host spel i Wc3 så därför behöver jag öppna portarna 6112-6119. Fine det går ju lätt gjort. Går in i min router o öppnar allting o så. Går in i XPs firewall o öppnar allting där med men de går fan inte att skapa. Första veckan jag har XP så kan ej så mycket men något fuffens är det. Finns det ytterligare något jag måste öppna för att det ska fungera? Har en speedtouch 585 (trådlöst) och Windows Xp Sp3
Citera
2008-11-29, 17:32
Medlem
Foveas avatar
Länge sedan jag behövde öppna portar, men att bara "öppna" portarna på routern räcker nog inte, du måste rikta portarna mot din dator också.

När folk ansluter till ditt ip ansluter dom till din router, och din router kommer inte veta vart den ska skicka förfrågan som den får.

Leta lite i dina routeralternativ efter port-forwarding, hitta ditt interna ip (cmd -> ipconfig), och skicka alla anslutningar på dom portarna till ditt interna ip.
Citera
2008-11-29, 17:39
Medlem
robban200s avatar
Ja glömde kanske skriva det men det har jag gjort.
Citera
2008-11-29, 19:50
Medlem
psychotropics avatar
Jag är inte så säker på att port forwarding fungerar på SPT585v6/v7. Har du v6 kan du ställa modemet i bryggat läge, har du v7 är du antagligen knullad.

Edit: v6 är svart och v7 är vitt.
Citera
2008-11-29, 19:57
Medlem
Inte jag heller

Kolla denna länk
http://portforward.com/english/route...ch585index.htm

Det står i alla fall om hur du ska ställa in din router beroende på vilket program du ska använda.

Testa att stänga av Windows inbyggda firewall också, och om du har ett AV program, gå in och kolla så att du inte blockerar något där.

Citat:
Ursprungligen postat av psychotropic
Jag är inte så säker på att port forwarding fungerar på SPT585v6/v7. Har du v6 kan du ställa modemet i bryggat läge, har du v7 är du antagligen knullad.

Edit: v6 är svart och v7 är vitt.
Citera
2008-11-29, 20:22
Medlem
robban200s avatar
Jag har v6 men förstår inte vad du menar med bryggat läge?
Citat:
Kolla denna länk
http://portforward.com/english/route...ch585index.htm

Det står i alla fall om hur du ska ställa in din router beroende på vilket program du ska använda.

Testa att stänga av Windows inbyggda firewall också, och om du har ett AV program, gå in och kolla så att du inte blockerar något där.
Det har jag gjort. Tycker de borde räcka..
Citera
2008-11-29, 20:45
Medlem
Precis som du..

har jag ingen som helst aning om vad psychotropic menade, så den frågan kan jag tyvärr inte hjälpa dig med

Kolla denna text.

Warcraft III:

- Allow port 6112 TCP out and allow established sessions in

- Allow port 6112 TCP in (hosting custom games)

- Allow port 6113-6119 TCP out and in (hosting custom games if you've changed the default port in the Options/Gameplay screen)

Notes:

- "Established sessions in" applies to firewalls only. NAT will allow the "established sessions in" automatically.

- NAT users will need to map any "in"s (hosting games only) to the IP of the computer hosting the game.

- Warcraft III is the only Blizzard Title that currently supports multiple players hosting games behind NAT.

- Some firewall programs have preset ports available in their configurations that are often necessary to be open. One in particular is a connection to your DNS server. This usually takes place on UDP port 53.

Citat:
Ursprungligen postat av robban200
Jag har v6 men förstår inte vad du menar med bryggat läge?

Det har jag gjort. Tycker de borde räcka..
Senast redigerad av Phantomchaser 2008-11-29 kl. 20:51.
Citera
2008-11-29, 20:52
Medlem
robban200s avatar
Japp alla dem är öppna, förstog inte sista noten, vad är det med UDP port 53? Ska den också vara öppen?
Citera
2008-11-29, 22:13
Medlem
Udp 53

Ok.
Det är bara information till dem som undrar vilken port som vanligtvis kommunicerar med DNS servrar. Kolla dina aktiva portar och vilka som lyssnar genom cmd ->Netstat -a

Har du någon möjlighet att ta några screenshots på hur din portforwarding ser ut och posta?

En annan sak: Du har väl inget annat aktivt program som blockar access till datorn?, typ Protowall, sorry, måste bara fråga...
Vilket Antivirusprogram kör du? Om du har McAfee så är det värt att kolla brandväggen i denna..

Citat:
Ursprungligen postat av robban200
Japp alla dem är öppna, förstog inte sista noten, vad är det med UDP port 53? Ska den också vara öppen?
Citera
2008-11-29, 22:39
Bannlyst
Vad har du för router? Ring bredbandsbolagets hjälplinje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in