• 1
  • 2
2003-08-08, 12:22
Medlem
Ok!

*en uppgiven trötthet kommer över mig* :roll:
Jag lägger ner diskussionen för det är tydligen ingen mening att ens försöka längre. Ni har med all önskvärd tydlighet visat att ni inte är kapabla att läsa det jag skrivit eller så är det grava språksvårigheter som hindrar er. Ett tredje alternativ är att ni helt enkelt skiter i det.

Tim, i ett PM kommer du med påståendet att jag inte accepterar ditt moderatorskap. Är du läskunnig? Ett par poster upp i den här tråden säger jag:

"Jag har inget att säga om Tims moderatorskap i övrigt"

Två poster övanför den säger jag:

"Jag har aldrig sagt att det inte är han som bestämmer i forumet. Jag frågar vad han baserar sitt ställningstagande på."

Du har med en yrkespolitikers skicklighet undvikit att svara på den enkla fråga jag har ställt om och om och om igen. Vilka kriterier gäller för att ett ämne ska få diskuteras i amfetaminforumet? Hur förbannat svårt är det att svara på? Ber jag dig om något omöjligt som att stoppa månen i fickan eller komma med en komplett beskrivning för hur livet uppstod på jorden? Nä jag ber bara om en redovisning av dina till synes hemliga kriterier för diskussioner i ett forum du modererar. Ena stunden får icke amfetaminer diskuteras där andra stunden får de inte diskuteras där.

Påstå inte att jag inte tålde att du "vänligt men bestämt" sa nånting. Jag har inte varit otrevlig mot dig en enda gång i den här diskussionen. Du däremot kom med förtäckta hot om att skulle lägga ner annars skulle "ni" vidta åtgärder. Det är det enda jag postade offentligt ur ditt PM av den anledningen att det kanske skulle vara intressant för de andra medlemmarna att se hur du reagerar på välgrundad kritik.

Men jag ska inte störa herrskapet med obetydliga poster längre...*fnys*
Citera
2003-08-08, 12:31
äldre konto (old)
Ej medlem
Som jag tidigare sagt respekterar jag dina kunskaper och är medveten om att du med största sannolikhet har stora mängder kunskaper i farmakologi som jag själv saknar.
Problemet var väl att jag hävdade att efedrin inte är en amfetamin, du hänvisar till dina expertkunskaper och säger att det visst är "en amfetamin". Vilket kanske stämmer. För de flesta av oss som inte har kunskaper om grundläggande kemiska strukturer, så sker dock uppdelningen av droger på en mer basic nivå (vi känner till namnet och effekten och inte så mycket mer). Och då det gäller effekten är amfetamin och efedrin två olika droger!
Dock skulle jag inte ha något emot om "amfetamin"-forumet bytte namn till "centralstimulantia". Det sklle ju underlätta, och där skulle man kunna diskutera såväl efedrin, som amfetamin och kokain. Jag startar en omröstning om det så får admin ta ställning till detta.

/vänliga hälsningar Tim Hedlund
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in