Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-29, 11:47
  #1
Medlem
-Latex-s avatar
Har haft problem med att min dator inte har kunnat slutföra en installation av xp (den stänger av sig innan installationen är klar). Vista gick dock fint att installera.
Tyvärr fungerar Vista jävligt mycket anus på min dator och således skulle jag vilja ha tillbaka gammla xp.

Går det på något vänster att installera xp till en annan partition direkt i vista, dvs inte behöva starta datorn från en cd osv.
Vore lättare om bara installationsfönstret craschade än att hela datorn craschar.
Det hade även underlättat om det gick att göra detta från tex deamon tools, så jag slipper bränna ut en skiva.
Citera
2008-11-29, 14:32
  #2
Medlem
t1TUSs avatar
dedär var en bra fråga, skulle också vilja veta om det funkat att göra sådär! testa och skriv sedan hur det fungerade?

kan du inte boota med skivan annars och sedan bara installera XP på en annan partition då? Eller startar datorn automatiskt med vista då kanske?

datorn borde inte crasha av att du installerar då du bootar?
Citera
2008-11-29, 15:51
  #3
Medlem
-Latex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t1TUS
dedär var en bra fråga, skulle också vilja veta om det funkat att göra sådär! testa och skriv sedan hur det fungerade?

kan du inte boota med skivan annars och sedan bara installera XP på en annan partition då? Eller startar datorn automatiskt med vista då kanske?

datorn borde inte crasha av att du installerar då du bootar?

Hmm, hur menar du? Datorn dör när jag installerar XP, men inte när jag installerar, eller kör Vista.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback