Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-28, 21:38
  #1
Medlem
bvoxies avatar
Har ett relativt stort problem med min laptop, en Acer Aspire 5520.

För cirka 3-4 månader sedan så fick jag ett vredesutbrott efter ett mindre lyckat försök att ta upp CS karriären. Kunde inte kontrollera mig själv och slog ett slag rakt på datorn, inte så hårt men tillräckligt verkar det som.

Efter det, så blev datorn helskum (inte så konstigt dock).
Den uppträder precis som om jag inte har några drivrutiner installerade till mitt Grafikkort. Och den blir ständigt stekhet.
Jag kan spela spel i några ynka minuter, det är från time to time. Innan jag tappar prestanda totalt, och måste stänga datorn.

Så, vad kan vara felet? Kan grafikkortet ha blivit glappt? Eller är det fläktarna som det är felet på? Fläktarna snurrar förövrigt bra, iallafall vad jag kan höra.
Citera
2008-11-28, 21:43
  #2
Medlem
Mandic!s avatar
Låter ju som att grafikkortet hoppat ur sitt läge, eller att fläktarna pajat.

Tippar mer på det sistnämnda eftersom du kan spela ett tag. Hur fungerar datorn annars?
Citera
2008-11-28, 21:47
  #3
Medlem
bvoxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Låter ju som att grafikkortet hoppat ur sitt läge, eller att fläktarna pajat.

Tippar mer på det sistnämnda eftersom du kan spela ett tag. Hur fungerar datorn annars?

Den flyter inte alls på speciellt bra. Som jag sa så känns det som om jag inte har några drivrutiner till grafikkortet. Dock så har jag uppmärksammat på senare tid att datorn börjar slacka efter någon timme.

Låt oss ta ett exempel; Jag sitter på mitt skrivbord, och ska öppna firefox som har cirka 4 flikar öppna i sig, så kan det ta mellan någon sekund till flera sekunder att öppna den. Precis som om jag hade en riktigt keff dator.

Hoppas du förstår vad jag menar, är relativt okunnig då det gäller datorer.
Citera
2008-11-28, 21:58
  #4
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bvoxie
Den flyter inte alls på speciellt bra. Som jag sa så känns det som om jag inte har några drivrutiner till grafikkortet. Dock så har jag uppmärksammat på senare tid att datorn börjar slacka efter någon timme.

Låt oss ta ett exempel; Jag sitter på mitt skrivbord, och ska öppna firefox som har cirka 4 flikar öppna i sig, så kan det ta mellan någon sekund till flera sekunder att öppna den. Precis som om jag hade en riktigt keff dator.

Hoppas du förstår vad jag menar, är relativt okunnig då det gäller datorer.
Jo jag förstår..

Har du tittat så att du verkligen har drivrutiner installerade? Prova uppdatera nyaste. Antar självklart att detta inte är problemet, men man vet ju inte..

Om jag hade varit du så hade jag lämnat till någon datorfirma så de får kolla på din dator. Kan nog inte vara till någon hjälp med detta..
Citera
2008-11-29, 10:08
  #5
Medlem
bvoxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Jo jag förstår..

Har du tittat så att du verkligen har drivrutiner installerade? Prova uppdatera nyaste. Antar självklart att detta inte är problemet, men man vet ju inte..

Om jag hade varit du så hade jag lämnat till någon datorfirma så de får kolla på din dator. Kan nog inte vara till någon hjälp med detta..

Har provat uppdatera drivrutiner till Grafikkortet, inte mer än så.
Kollade upp priserna för en felsökning på datorn i lokala butiken här, 750/timmen, jävla horor.
Citera
2008-12-31, 18:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bvoxie
Har provat uppdatera drivrutiner till Grafikkortet, inte mer än så.
Kollade upp priserna för en felsökning på datorn i lokala butiken här, 750/timmen, jävla horor.
är man dum får plånkan lida, sluta slå sönder grejjer
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback