2008-11-28, 19:34
Bannlyst
Macworld: Vad fr man egentligen gra p webben? Enligt Apples advokater r det ett brott till och med att diskutera och planera att utveckla ett alternativ till iTunes.

[...]projektet, som bland annat har som ml att frenkla synkronisering av iPod och iPhone fr Linuxanvndare.

Lnk: http://macworld.idg.se/2.1038/1.1962...iv-till-itunes

S jvla frustrerad jag blir nr jag lser detta.
Citera
2008-11-28, 19:56
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reserv

S jvla frustrerad jag blir nr jag lser detta.

Varfr det?
Det knns vl sjlvklart att apple mste vara emot ngot annat n itunes eftersom de vgrar gra ett smidigare program.
Citera
2008-11-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mecirae
Varfr det?
Det knns vl sjlvklart att apple mste vara emot ngot annat n itunes eftersom de vgrar gra ett smidigare program.

S vad menar du? Att man inte fr konkurerra mot apple?
Citera
2008-11-28, 21:07
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppp
S vad menar du? Att man inte fr konkurerra mot apple?
Nej, jag menar att eftersom att apple lser sig p Itunes, som r det finaste som apple har eftersom att de kr med itunes musicstore och allt det dr, vill de inte gra andra program. Som skulle utklassa itunes. Gemene mac-anvndare kr ju med itunes och njer sig med det. Andra vill ha ett smidigare alternativ. Tnk om alternativet skulle bli mer populrt n itunes.
S konkurans tror jag de accepterar, men inte frn sig sjlva.
Citera
2008-11-28, 21:13
Medlem
Sgt John Keels avatar
S vitt jag har frsttt s handlar det hr om att alternativ till iTunes mste bryta krypteringen av databasfilerna till iPoden, ngot som faktiskt r olagligt enligt DMCA.

/Adrian
Citera
2008-11-28, 21:16
Medlem
Citat:
S vitt jag har frsttt s handlar det hr om att alternativ till iTunes mste bryta krypteringen av databasfilerna till iPoden, ngot som faktiskt r olagligt enligt DMCA.

Vilket frsts inte gr det mindre sjukt. DMCA r en vansinnig lag.
Citera
2008-11-29, 15:25
Medlem
glyos avatar
Nu r ju rubriken helt fucked up eftersom detta inte handlar om iTunes utan om att synka sin iPod/iPhone.
Citera
2008-11-29, 17:32
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Nu r ju rubriken helt fucked up eftersom detta inte handlar om iTunes utan om att synka sin iPod/iPhone.

Haha. D var jag ute och cyklade. Men fortfarande har jag rtt i Itunesfrgan.
Citera
2008-11-29, 18:29
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Kan frst att det kan vara lite juridiskt snrigt att kringg kopieringsskyddet i och kring itunes men det verkar vara ont om alternativa musikspelare till osx. Ngot lite mer lttviktigt och inte lika mastigt? Jag menar en mp3 spelare som r 130 MB verkar ju inte direkt smart kodat. frsta winamp versionen var 740 kb stor och nog fan spelade den mp3 filer alltid. Missfrst mig rtt jag gillar itunes interface men det r vldigt mycket bloatware, om vi nu vet att en mp3 spelare r strax under 1 MB stor, vad gr de vriga 129 megabyten?
Citera
2008-11-29, 20:19
Medlem
Sgt John Keels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Missfrst mig rtt jag gillar itunes interface men det r vldigt mycket bloatware, om vi nu vet att en mp3 spelare r strax under 1 MB stor, vad gr de vriga 129 megabyten?

Laddar in coverart till strsta delen.
Citera
2008-11-29, 21:14
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
coverflow r ju en del av operativsystemet, gr ju att f samma listfunktion i findern. frsk igen. filmspelaren r delar av quicktime s det kan inte vara det heller. visualiseringarna kan ju ta upp ngon megabyte men sen d?

edit: localisations! alts sprkpaket fr interfacet. varje localisation var p 5 mb och den lgger automatiskt in allt ifrn taiwanesiska till danska... tog bort dem och nu blev programmet helt pltsligt 40 MB och konstigt nog s startar det mycket snabbare...
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2008-11-29 kl. 21:19.
Citera
2008-11-29, 21:23
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt John Keel
Laddar in coverart till strsta delen.

Haha! Serist?

N, men itunes r ju ett jttebra program och det finns vldigt mycket man kan gra med det. Musicstore, podcastar, film och all annan skit. Men det r ju som en mastodontfilm. Fr mycket fr att man ibland ska orka starta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in