2008-11-28, 19:34
Bannlyst
Macworld: Vad får man egentligen göra på webben? Enligt Apples advokater är det ett brott till och med att diskutera och planera att utveckla ett alternativ till iTunes.

[...]projektet, som bland annat har som mål att förenkla synkronisering av iPod och iPhone för Linuxanvändare.

Länk: http://macworld.idg.se/2.1038/1.1962...iv-till-itunes

Så jävla frustrerad jag blir när jag läser detta.
Citera
2008-11-28, 19:56
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reserv

Så jävla frustrerad jag blir när jag läser detta.

Varför det?
Det känns väl självklart att apple måste vara emot något annat än itunes eftersom de vägrar göra ett smidigare program.
Citera
2008-11-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mecirae
Varför det?
Det känns väl självklart att apple måste vara emot något annat än itunes eftersom de vägrar göra ett smidigare program.

Så vad menar du? Att man inte får konkurerra mot apple?
Citera
2008-11-28, 21:07
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppp
Så vad menar du? Att man inte får konkurerra mot apple?
Nej, jag menar att eftersom att apple låser sig på Itunes, som är det finaste som apple har eftersom att de kör med itunes musicstore och allt det där, vill de inte göra andra program. Som skulle utklassa itunes. Gemene mac-användare kör ju med itunes och nöjer sig med det. Andra vill ha ett smidigare alternativ. Tänk om alternativet skulle bli mer populärt än itunes.
Så konkurans tror jag de accepterar, men inte från sig själva.
Citera
2008-11-28, 21:13
Medlem
Sgt John Keels avatar
Så vitt jag har förstått så handlar det här om att alternativ till iTunes måste bryta krypteringen av databasfilerna till iPoden, något som faktiskt är olagligt enligt DMCA.

/Adrian
Citera
2008-11-28, 21:16
Medlem
Citat:
Så vitt jag har förstått så handlar det här om att alternativ till iTunes måste bryta krypteringen av databasfilerna till iPoden, något som faktiskt är olagligt enligt DMCA.

Vilket förstås inte gör det mindre sjukt. DMCA är en vansinnig lag.
Citera
2008-11-29, 15:25
Medlem
glyos avatar
Nu är ju rubriken helt fucked up eftersom detta inte handlar om iTunes utan om att synka sin iPod/iPhone.
Citera
2008-11-29, 17:32
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Nu är ju rubriken helt fucked up eftersom detta inte handlar om iTunes utan om att synka sin iPod/iPhone.

Haha. Då var jag ute och cyklade. Men fortfarande har jag rätt i Itunesfrågan.
Citera
2008-11-29, 18:29
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Kan förstå att det kan vara lite juridiskt snårigt att kringgå kopieringsskyddet i och kring itunes men det verkar vara ont om alternativa musikspelare till osx. Något lite mer lättviktigt och inte lika mastigt? Jag menar en mp3 spelare som är 130 MB verkar ju inte direkt smart kodat. första winamp versionen var 740 kb stor och nog fan spelade den mp3 filer alltid. Missförstå mig rätt jag gillar itunes interface men det är väldigt mycket bloatware, om vi nu vet att en mp3 spelare är strax under 1 MB stor, vad gör de övriga 129 megabyten?
Citera
2008-11-29, 20:19
Medlem
Sgt John Keels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Missförstå mig rätt jag gillar itunes interface men det är väldigt mycket bloatware, om vi nu vet att en mp3 spelare är strax under 1 MB stor, vad gör de övriga 129 megabyten?

Laddar in coverart till största delen.
Citera
2008-11-29, 21:14
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
coverflow är ju en del av operativsystemet, går ju att få samma listfunktion i findern. försök igen. filmspelaren är delar av quicktime så det kan inte vara det heller. visualiseringarna kan ju ta upp någon megabyte men sen då?

edit: localisations! altså språkpaket för interfacet. varje localisation var på 5 mb och den lägger automatiskt in allt ifrån taiwanesiska till danska... tog bort dem och nu blev programmet helt plötsligt 40 MB och konstigt nog så startar det mycket snabbare...
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2008-11-29 kl. 21:19.
Citera
2008-11-29, 21:23
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt John Keel
Laddar in coverart till största delen.

Haha! Seriöst?

Nä, men itunes är ju ett jättebra program och det finns väldigt mycket man kan göra med det. Musicstore, podcastar, film och all annan skit. Men det är ju som en mastodontfilm. För mycket för att man ibland ska orka starta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in