2008-11-28, 14:31
Medlem
Hej alla glada!
Jag har nyss införskaffat mig en Macbook och installerade Photoshop här om dagen. Dock så var jag så klantig att jag råkade dra hela filen i "program-mappen" till Papperskorgen och tömma den i tron om att då skulle programmet helt försvinna och jag skulle kunna installera om det för att få allt korrekt.

Nu har det visat sig att programmet inte alls togs bort, men hela fil-mappen försvann så jag kan därför inte öppna programmet (för det finns ju inte), men samtidigt inte installera det på nytt då det tydligen fortfarande ligger kvar och skaver nånstans där bak.

Hur ska jag lösa detta? Tacksam för alla hjälp!
Citera
2008-11-28, 14:37
Bannlyst
Har du tagit bort själva programmappen eller mappen i programmappen som innehåller photoshop?
Är det bara photoshop installera om det, och sen avinstallera det korrekt.
Är det programmappen så måste du installera om systemet.
Citera
2008-11-28, 14:46
Medlem
Tack för snabbt svat! Det är hela programmappen.

Hur installerar jag om systemet då?
Citera
2008-11-28, 14:48
Medlem
Ranknfiles avatar
Det går väl inte ta bort hela program-mappen? Har ingen erfarenhet av mac men de låter ju inte speciellt troligt.. Jag tror TS menar att han tog bort mappen där photoshop låg installerat!
Citera
2008-11-28, 14:49
Medlem
Oj förlåt, ja självklart menade jag Photoshop-mappen som ligger i mappen Program! Ledsen om jag strular ihop det men fattade fel.
Citera
2008-11-29, 16:00
Medlem
abelbakers avatar
Prova att installera AppZapper eller AppCleaner (tror de heter så). De tar nämligen bort program på "rätt sätt". Sök på Photoshop i ex. AppCleaner och ta bort alla filer som kommer upp.

Lycka till!
Citera
2008-11-29, 17:02
Medlem
flipper1446s avatar
Adobe har avinstallerare och "cleaners" för sina egna program.
CS3: http://www.adobe.com/support/contact/cs3clean.html
CS4: http://www.adobe.com/support/contact/cs4clean.html

Kör den som avser din programversion (CS3 eller CS4) och installera sedan om Photoshop.
Citera
2008-11-29, 21:37
Medlem
Tack för all hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här