• 1
  • 2
2008-11-28, 00:04
Läste i senaste ERGO att våldtäkten som begicks på en toalett på Stockholms Nation i Uppsala fortfarande är ouppklarad. Någon som hört något om vad det var för sorts typ som hoppade på tjejen? Det som är så härligt med nationerna är att man slipper allt efterblivet grobiandrägg som vistas på de s.k. civila ställena, men numera slinker det ju in både det ena och det andra på nationerna, så... Har inte hittat någon tråd om detta, förvånansvärt nog med tanke på att det nästan aldrig händer otrevliga saker ute på nation.
Citera
2008-11-28, 08:36
Medlem
kroems avatar
Eh, slippa drägg - på Stockholms? Kanske är LITE bättre än vanligt, men inte mycket.
Citera
2008-11-28, 09:35
Medlem
tältpinnes avatar
Enligt artikeln hände det på Herrtoaletterna, vilket torde avse de till vänster om jackinlämningen. Jag förstår verkligen inte hur man kan lyckas våldta någon där, det är ju konstant kö till både pissoar och de båsliknande toaletterna (som f.ö nästan uteslutande har trasiga låsanordningar), det kan omöjligt ha undgått någon. Det får ju en att tro att det rör sig om en tjej som ångrar ett fylleknull snarare än en våldtäkt, men även om så varit fallet så torde ju någon hört aktiviteterna och hört av sig, vilket artikeln påstår ej är fallet. Är det så att våldtäkten begåtts på de mer avskilda toaletterna i andra änden av lokalerna så kan man ju drista sig till att göra en gärningsmannaprofil, om man är fördomsfull dvs, då denna ligger i anslutning till golvet där primärt RNB/Rap/Reggae spelas. Det är ju allmänt känt att de få icke-etniska Svenskar som frekventerar Sthlms nation hänger där. Jag är f.ö flyktigt bekant med människor i hennes umgängeskrets, men locket verkar ligga på ordentligt, vilket givetvis är fullt förståeligt.
Citera
2008-11-28, 22:55
Citat:
Ursprungligen postat av kroem
Eh, slippa drägg - på Stockholms? Kanske är LITE bättre än vanligt, men inte mycket.

Vad jag menar är att man på nation slipper aggressiva, verbalt obegåvade underklassungar som är ute efter att mucka gräl och slåss. Jag har aldrig varit med om minsta tillstymmelse till bråk på nation. Existerar knappt. Kårleg fungerar oftast som ett sorts slödderfilter! (Ja, jag vet, jag är en hemsk människa )

Min gissning är att gärningsmannen med stor sannolikhet står att finna bland de drägg som egentligen inte har något på univeristetet att göra och som ibland inte ens har kårleg, men som emellanåt slinker in genom nationsdörrarna i alla fall.
Citera
2008-11-28, 23:02
Medlem
Shoplifters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Vad jag menar är att man på nation slipper aggressiva, verbalt obegåvade underklassungar som är ute efter att mucka gräl och slåss. Jag har aldrig varit med om minsta tillstymmelse till bråk på nation. Existerar knappt. Kårleg fungerar oftast som ett sorts slödderfilter! (Ja, jag vet, jag är en hemsk människa )

Min gissning är att gärningsmannen med stor sannolikhet står att finna bland de drägg som egentligen inte har något på univeristetet att göra och som ibland inte ens har kårleg, men som emellanåt slinker in genom nationsdörrarna i alla fall.

Hahahahahahahahaha, "verbalt obegåvade underklassungar"? Mängden smileys du använder ger ju inte direkt vid hand att du är högutbildad själv. Pappa betalar? Tack för kvällens garv i alla fall. Ångrar mindre än någonsin - trots att jag varken fick stryk eller ragg - att jag skrek "men håll käft, studentjävlar!" när en tystlåten dänga pratades sönder vid Don Lennons spelning på Blekingska i Lund för några år sedan.
Citera
2008-11-28, 23:12
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Enligt artikeln hände det på Herrtoaletterna, vilket torde avse de till vänster om jackinlämningen. Jag förstår verkligen inte hur man kan lyckas våldta någon där, det är ju konstant kö till både pissoar och de båsliknande toaletterna (som f.ö nästan uteslutande har trasiga låsanordningar), det kan omöjligt ha undgått någon.

Nu är väl iofs gränsen för vad som räknas för våldtäkt ganska låg, dvs det behöver ju alls inte röra sig om något samlag. Om någon drog in henne och t ex gick loss med fingrarna kan det gott och väl röra sig om våldtäkt. Jag tycker allmänt det låter märkligt med folk som lyckas våldta varandra - om det skulle röra sig om vanligt sex - på nattklubbstoaletter då det ju tenderar att vara något av en hot spot för diverse löst folk.
Citera
2008-11-28, 23:14
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoplifter
Hahahahahahahahaha, "verbalt obegåvade underklassungar"? Mängden smileys du använder ger ju inte direkt vid hand att du är högutbildad själv. Pappa betalar? Tack för kvällens garv i alla fall. Ångrar mindre än någonsin - trots att jag varken fick stryk eller ragg - att jag skrek "men håll käft, studentjävlar!" när en tystlåten dänga pratades sönder vid Don Lennons spelning på Blekingska i Lund för några år sedan.

Håller väl med dig på ett sätt, men samtidigt har han ju en poäng. Det är inte tillnärmelsevis lika mycket bråk och stök på studentnationer i Lund som på en vanlig krog i någon annan skånsk stad, och i min värld tillskrivs det utan omsvep överrepresentationen av välartade medelklassbarn...
Citera
2008-11-28, 23:27
Citat:
Ursprungligen postat av Shoplifter

Visste faktiskt inte att det förelåg något samband mellan utbildningsnivå och huruvida man använder sig av smileys i en text eller ej; påståendet är snarare något som folk brukar dänga i huvudet på andra i syfte att visa hur välutbildade de är, vare sig de faktiskt är det eller inte. Eftersom du blev provocerad av min tillspetsade formulering så kan jag trösta dig med att arbetarklass absolut inte är samma sak som underklass. Det handlar om hur man uppför sig bland folk. Och nej, min pappa betalar absolut ingenting för mig. Men tack för ett intressant on topic-inlägg i alla fall! Sur för att du aldrig kom in på universitetet själv kanske?
Senast redigerad av FunkyCatso 2008-11-29 kl. 00:05.
Citera
2008-11-29, 01:22
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Jag har aldrig varit med om minsta tillstymmelse till bråk på nation.
Isåfall har ordningsläget förbättrats en del sedan min egen studenttid.
Citera
2008-11-29, 01:30
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Isåfall har ordningsläget förbättrats en del sedan min egen studenttid.

Och när pluggade du då?
Citera
2008-11-29, 01:31
Bannlyst
Sist jag smet in på en Nation var 2005, då slutade det med en dansk skalle och 5 tequila shots efteråt.
Citera
2008-11-29, 01:38
Medlem
belaruss avatar
Det är som sagts omöjligt att bli våldtagen på aktuellt ställe (herrtoaletten stocken) i medvetet tillstånd. Det står alltid minst 5 pers i pissoaren och båsdörrarna ä som ofta på kogtoaletter bara måttligt avskärmande. Enda förklaringen jag ser är att tjejen inte var i sitt fulla medvetande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in