2008-11-27, 19:32
Medlem
Jag har som vanligt samlat p mig en massa skit p min dator nu och hade tnkt att formatera om den till helgen nu. Min frga r, vinner man ngot av att ha en egen partition fr window? Allts att lgga 40-50gig till en "bootdisk" och bara ha windows p den, eller r det lika bra att hlla HHDn i en stor partion och lta windows "dela" den med vriga program och filer? Vad ger bsta startup tid och bst "preformens"
Jga har ocks tv hrddiskar, just nu kr jag windows p IDEn, men jag antar att SATAn hanterar data snabbare och bttre ven i detta fall?
bda hrddiskarna r p 250gig

3.0ghz
2gig ram
254mb grafik

Fr att inte spamma snder FB kan jag smyga in en subfrga. fr att f optimalt skydd fr virus, hackers osv. osv. vilket program rekomenderar ni? kanske en kombination? har krt bde nod, fsecure och norton.

tackar dmjukast fr svar
Citera
2008-11-27, 21:06
Medlem
psychotropics avatar
Dedikera 50gb frn S-ATA disken till ditt operativsystem, det r bst fr prestandan samt att du slipper bli av med allt viktigt nr du formaterar om nsta gng.

Angende virusskydd spelar det inte s stor roll vilket du anvnder, generellt sett r programmen rtt likvrdiga. NOD32, AVG och Avira rekommenderas ofta. Aldrig mer n ett program t gngen, annars lr du ka p problem.
Citera
2008-11-27, 21:24
Medlem
ok tack fr svar

angende virusprogramfrgan syftade jag mer p en kombination av Tex NOD32 och windows defender eller liknande. jag har erfarit mnga gng att sdanna program hittat reda p mindre virus och trackers mycket bttre och i strre utstrckning n de strre "main"programmen
Citera
2008-11-27, 22:20
Medlem
Muckarduvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreZZe
angende virusprogramfrgan syftade jag mer p en kombination av Tex NOD32 och windows defender eller liknande.

Du jmfr pplen och pron lite.

NOD32 r ett antivirusprogram, Windows Defender r ett antispyware/antimalwareprogram. Sistnmnda skadar det inte att ha ngra olika av, eftersom de r olika bra p olika sorters elnde. Kr till exempel Spybot - S&D, NoAdware och Malwarebytes' Anti-Malware omlott periodiskt, s fngar du ven upp det mesta av sdant oknytt.
Citera
2008-11-29, 14:17
Medlem
roger ^^ tack fr svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här