2008-11-27, 19:24
Medlem
Det är stor skillnad på macforum och ett vanligt "PC" forum.
Där blir man bemött på helt annat sätt.
Min fråga kvarstår 2.0ghz eller 2.4ghz ? Även då om AppleCare..nånting är bra att lägga till ? kostar lite
Citera
2008-11-27, 19:43
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraxinus
Har använt alla windows versioner efter 3.1

Har använt mac sen 1984

Kändes relevant....

However, AppleCare kan vara fint. 2 års extra garanti, och även support utifall du behöver det. Annars kostar det 459:-. Däremot får du 90 dagar från inköpsdatum, om man vill utnyttja det.

Utöver det har du 14 dagars öppet köp, om det så att du spyr ner dig på Mac.

Ang. APP, den kan du kan teckna det inom det första året. Så bara att se om du vill ha det framöver.

mvh,
Senast redigerad av smurfeh 2008-11-27 kl. 19:48.
Citera
2008-11-27, 19:49
Medlem
extremesantas avatar
Citat:
Det är stor skillnad på macforum och ett vanligt "PC" forum.
Där blir man bemött på helt annat sätt.
Min fråga kvarstår 2.0ghz eller 2.4ghz ? Även då om AppleCare..nånting är bra att lägga till ? kostar lite

Det funkar bra med 2.0ghz! Applecare känns la bara onödigt. Jag köpte min första Mac i Juni och jag för inte så mkt heller. Typ surfa o se på film o sånt vanligt skit. Kan ju säga att jag är så nöjd

Sen att man blir mobbad på jobbet bland alla it-tekniker, men det är värt o ta den smällen
Citera
2008-11-27, 20:03
Medlem
smurfehs avatar
Sen är det ju även belysning under tangentbordet.
Citera
2008-11-27, 20:27
Medlem
köp.... jag är så jävla nöjd med mina Maccar (nu senast en Macbook 13.3, 2.4 Ghz)
Citera
2008-11-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukkeso
köp.... jag är så jävla nöjd med mina Maccar (nu senast en Macbook 13.3, 2.4 Ghz)

hur mycket ram har du i din ?, tycker mac är väldigt grafiskt, så det kanske går åt 4gb ?
Citera
2008-11-27, 21:38
Medlem
Citat:
tycker mac är väldigt grafiskt, så det kanske går åt 4gb ?
2GB funkar utmärkt. 1GB går också, men då får man räkna med att det blir slött om man kör stora program som photoshop.
Citera
2008-11-27, 21:54
Medlem
Ville bara säga detta.

När nån säger att han använder Winamp på sin Windows dator, ta inte och säg att Winamp = iTunes.

Winamp är liten, smidig, simpel. tar inte mycke RAM eller annat.
iTunes är stor, klumpig, överdriven på äta RAM och annat.

De måste finnas nån annan mp3spelare förutom iTunes. Om program kunde kallas för virus, då hade iTunes varit de värsta av dom alla.

Ge andra alternativ till mp3spelare än iTunes ...
Citera
2008-11-27, 21:56
Medlem
quiZterrs avatar
Ett tips: köp ram från tex komplett eller nån annan butik. Sjukt mycket billigare
Citera
2008-11-27, 22:27
Medlem
extremesantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Ville bara säga detta.

När nån säger att han använder Winamp på sin Windows dator, ta inte och säg att Winamp = iTunes.

De måste finnas nån annan mp3spelare förutom iTunes. Om program kunde kallas för virus, då hade iTunes varit de värsta av dom alla.

Det hade jag med velat ha reda på om det finns....Jobbigt o sitta med en virtuell maskin bara för man lätt skall kunna slänga runt på sina låtar
Citera
2008-11-27, 23:17
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Ville bara säga detta.

Är det iTunes för Windows vi talar om så kan jag förstå vad du menar.
Citera
2008-11-27, 23:29
Medlem
å sen är inte SJUKT MKT billigare när man köper ddr 3 minne till en bärbardator!

jag har köpt en MBP min första mac ådet funkar bra använder för det mest os x men om man ska spela köra jag bara igång windows å om man saknar något program så är det bara att starta windows!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in