2008-11-26, 23:13
Medlem
Hej!

jag frskte komma in p internet nyss p vran brbara dator som har operativsystemet vista home.
Ngon i familjen mste ha gjort ngot roligt eftersom datorn inte hittade ntverkskortet. Microsoft isatap adapter #6 saknades :/
ngon som kan frklara vad man ska gra?
tack
Citera
2008-11-26, 23:21
Medlem
Vrvhls avatar
Nu vet jag inte exakt vad det hr rr sig om fr typ av ntverkskort, men om en enhet saknas kan du ju alltid testa att g in i kontrollpanelen och vlja "Lgg till maskinvara".
Citera
2008-11-27, 13:47
Medlem
Bruc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziko
Hej!

jag frskte komma in p internet nyss p vran brbara dator som har operativsystemet vista home.
Ngon i familjen mste ha gjort ngot roligt eftersom datorn inte hittade ntverkskortet. Microsoft isatap adapter #6 saknades :/
ngon som kan frklara vad man ska gra?
tack

Jag vet inte om jag har samma problem.. men mitt internet hnger sig,enbart Firefox dock. Startar FF s hnder det inget,men jag kan sitta p vent/skype och snacka samtidigt. Har hrt med min ISP men de sger att inget r fel. Allting brjade nr jag bytte frn XP till Vista..Allt funkar perfekt p den gamla datorn. Men nu knns det som att mitt internet gr som en bergochdalbana i vista. Ngon som vet?

Sorry att jag lnade trden lite
Citera
2008-11-27, 22:16
Medlem
LasseKongoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruc3
Jag vet inte om jag har samma problem.. men mitt internet hnger sig,enbart Firefox dock. Startar FF s hnder det inget,men jag kan sitta p vent/skype och snacka samtidigt. Har hrt med min ISP men de sger att inget r fel. Allting brjade nr jag bytte frn XP till Vista..Allt funkar perfekt p den gamla datorn. Men nu knns det som att mitt internet gr som en bergochdalbana i vista. Ngon som vet?

Sorry att jag lnade trden lite

Lter mer som att det r Firefox som r problemet hr eftersom du sger att du fortfarande kan sitta och snacka p skype osv.
Har du testat om nn annan weblsare funkar, typ IE?

Har du uppdaterat din Firefox till senaste versionen?
Citera
2008-12-01, 19:23
Medlem
Bruc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseKongoo
Lter mer som att det r Firefox som r problemet hr eftersom du sger att du fortfarande kan sitta och snacka p skype osv.
Har du testat om nn annan weblsare funkar, typ IE?

Har du uppdaterat din Firefox till senaste versionen?

Har allting uppdaterat. Firefox osv. IE suger, men det funkar inte heller.

Bergochdalbana fortfarande.

Ngra andra tips?
Citera
2008-12-01, 19:37
Medlem
jonntis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruc3
Har allting uppdaterat. Firefox osv. IE suger, men det funkar inte heller.

Bergochdalbana fortfarande.

Ngra andra tips?

Kolla med Windows Update, kan finnas uppdateringar som du behver. Hnde samma sak fr mig, men nr jag uppdaterade s fungerade allt utmrkt
Elr s mste du kanske uppdatera drivrutinerna till ntverkskortet?

Mkt uppdatera hr
Citera
2008-12-02, 18:14
Medlem
Bruc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnti
Kolla med Windows Update, kan finnas uppdateringar som du behver. Hnde samma sak fr mig, men nr jag uppdaterade s fungerade allt utmrkt
Elr s mste du kanske uppdatera drivrutinerna till ntverkskortet?

Mkt uppdatera hr

Ha ! mjo det r det,tyvrr

Har uppdaterat allt. Det sker ibland..blir som Trisslotter.." Pltsligt hnder det"

Fick uppdatera samma sak 5 gnger fr ngon dag sedan..via update.

Vi fr se hur det gr senare. Har inte hunnit "testat" (ls:surfat porr) allt n.

terkommer om det sker igen ! Tack fr svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in