• 1
  • 2
2008-11-26, 23:05
Medlem
buffalos avatar
Hej.

Jag håller på att bygga upp ett husapotek, och planerar att skaffa licensfria injektionsvätskor, som t.ex. adrenalin och xylocain.

Problemet är att man inte får importera kanyler.
Går detta att lösa på något sätt?

Jag har hittat en del första hjälpen-väskor som innehåller sprutor och kanyler, och säljs till privatpersoner, så det borde väl inte finnas nåt hinder för butiker att sälja det löst till mig, eller behöver jag tillstånd då?

Mvh
buffalo
Citera
2008-11-26, 23:31
Medlem
Eliza CTs avatar
Butiker för sjukvårdsmaterial och veterinärvårdsartiklar - bl.a grossister har tidigare levererat utan att begära leg. Men det kan mycket väl förändrats senaste 10 åren. Men det gäller ju storpack förstås. Och så har det gällt till mina arbetsplatser - har dock hämtat direkt på företag också.
mvh
Citera
2008-11-26, 23:34
Bannlyst
I Danmark (och Norge) så kan man köpa över disk (på apoteket) vilket du lagligt kan ta med dig hem, annars så kika i dopingforat där finns nog länkar till vart du kan beställa på nätet? om du ändå vill prova att beställa.

För hade man enkelt kunnat köpa det här i Sverige så hade ju inte sprutbytet funnits och annat otäckt förekommit!
Senast redigerad av TrollKungen 2008-11-26 kl. 23:37.
Citera
2008-11-27, 00:48
Medlem
buffalos avatar
http://www.heraco.se/pages.aspx?pID=11

De säljer till privatpersoner och listar kanyler i sitt sortiment.
Kan inte hitta nåt om restriktioner för dem heller.

Men är det olagligt för dem att sälja så kommer de ju inte att göra det. Vet ni vad lagen säger?
Citera
2008-11-27, 01:08
Bannlyst
Det är inte olagligt att inneha kanyler så vill dem sälja till dig så köp!

Vill dem inte på sidan du länkade så prova denna sida: http://www.dentamel.se/open_produkte....asp?plats=165
Citera
2008-11-27, 01:13
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Det är inte olagligt att inneha kanyler så vill dem sälja till dig så köp!

Vill dem inte på sidan du länkade så prova denna sida: http://www.dentamel.se/open_produkte....asp?plats=165
Det verkar ju finnas alla möjligheter att lösa detta.

Fattar inte varför det är så svårt för sprutnarkomaner.
Citera
2008-11-27, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Det verkar ju finnas alla möjligheter att lösa detta.

Fattar inte varför det är så svårt för sprutnarkomaner.

Inte jag heller nu längre? men man måste ju ha både visa-kort och en internet uppkoppling!

Trodde det var mycket krångligare.
Citera
2009-08-19, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Inte jag heller nu längre? men man måste ju ha både visa-kort och en internet uppkoppling!

Trodde det var mycket krångligare.

Haha sista tjackisen vi skulle köpa av saknade tillochmed en mobiltelefon så det kan nog bli lite krångligt om man bor på gatan (:
Citera
2010-01-06, 10:40
Medlem
hornydevils avatar
sprutor.com

Kan någon gröna eller röda denna, till synes underbara shop?? Gjorde mig et användarnamn där för ett tag sedan och får hem nyhetsbrev då och då... Verkar seriös, men har inte vågat mig på en beställning än...
Citera
2010-01-06, 12:12
Moderator
v50s avatar
Om ni känner någon som jobbar på ett sjukhus eller en vårdcentral kan de säkert plocka på sig lite sprutor och kanyler och ge till er då man inte har någon kontroll över dessa prylar i motsats till tex narkotikaklassade läkemedel där varje tablett måste bokföras noggrant men det gäller alltså inte sprutor och kanyler.

Ett annat alternativ kan vara att se om ni känner en person som har diabetes och som injicerar insulin han/hon har också tillgång till sprutor samt kanyler.
Citera
2010-01-08, 11:16
Medlem
DNPKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornydevil
Kan någon gröna eller röda denna, till synes underbara shop?? Gjorde mig et användarnamn där för ett tag sedan och får hem nyhetsbrev då och då... Verkar seriös, men har inte vågat mig på en beställning än...

Har beställt från dom, dom är seriösa. Jävligt snabb leverans dessutom
Citera
2010-01-08, 20:31
Medlem
J.Thunderss avatar
Man kan få böter om man importerar sprutor (pumpar & kanyler). Om paketet stoppas i tullen. 6000 spänn har jag för mig... Värt att tänka på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in