2008-11-26, 07:25
Medlem
Min gamla Z800i sjunger på sista versen nu och det börjar således bli dags att se sig om efter en ersättare. Jag är ett stort fan av mobiler av den vikbara modellen, mycket på grund av Jack Bauer-känslan man får av att slå igen luren i örat på någon osv. Jag letar alltså efter en ny vikbar lur.

Det verkar emellertid synnerligen omodernt med vikbara telefoner nu för tiden, de flesta är antingen skjutbara eller har en stor klumpig touch-skärm. Det förra för ju omedelbart tankarna till samhall och det senare intresserar mig inte. Jag har tittat lite på Sony Ericssons z770i, som verkar vara någon slags uppföljare till z800i. Den verkar ju trevlig och så där, men tycks även ha ett par månader på nacken. Är det någon som har koll på om SE planerar att släppa något nytt i samma format framöver?

Annars verkar ju Samsung gilla vikbart. Jag har dock ingen erfarenhet av deras telefoner. Hur är de över lag? Finns det någon annan tillverkare man bör titta extra på osv? Jag har i princip noll koll på mobilindustrin och är således tacksam för alla råd jag kan få.
Citera
2008-11-26, 08:17
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag har en Sony Ericsson W980 och jag är väldigt nöjd med den. Menyerna fungerar som jag vill att de ska göra och storleken på den när den är ihopvikt passar mig perfekt. Hur den fungerar som musikmaskin vet jag inte eftersom jag inte är intresserad av det och aldrig har använt funktionen... Om någon frågade mig skulle jag utan problem kunna rekommendera den.

Det enda negativa jag kan komma på är att kamerafunktionen är rent ut sagt dålig. Dels tycker jag att handgreppet när man ska ta en bild inte är bra och dels saknar kameran blixt. Bilderna i sig blir bra, men det är som sagt var ändå inte en bra kamera. För mig är det inte speciellt viktigt så jag struntade i det, men det kan ändå vara värt att nämna.
Citera
2008-11-26, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag har en Sony Ericsson W980 och jag är väldigt nöjd med den. Menyerna fungerar som jag vill att de ska göra och storleken på den när den är ihopvikt passar mig perfekt. Hur den fungerar som musikmaskin vet jag inte eftersom jag inte är intresserad av det och aldrig har använt funktionen... Om någon frågade mig skulle jag utan problem kunna rekommendera den.

Det enda negativa jag kan komma på är att kamerafunktionen är rent ut sagt dålig. Dels tycker jag att handgreppet när man ska ta en bild inte är bra och dels saknar kameran blixt. Bilderna i sig blir bra, men det är som sagt var ändå inte en bra kamera. För mig är det inte speciellt viktigt så jag struntade i det, men det kan ändå vara värt att nämna.

Jo, W980 verkar vara en gedigen mobil. Men i likhet med dig är jag inte intresserad av att spela musik i mobilen, jag har en ypperlig mp3-spelare för det ändamålet. Kamera-funktionen är inte heller något jag lägger någon vikt vid, då jag sällan tar kort med mobilen och dessutom har en digitalkamera.

Som jag förståt det är W980 en utpräglad musik-mobil och således får man väl anta att SE lagt en del krut på den funktionen. Där av det ganska höga priset, 3 450 riksdaler som billigast enligt Prisjakt, får man väl anta. Något som känns lite ovärt då jag ändå inte skulle nyttja nyss nämnda funktion.

Fler tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in