2008-11-26, 06:51
Medlem
Hej, hittade ingen annan tråd om informationen jag letade efter så jag gör en ny.

Jag spelar world of warcraft och har nyligen köpt en Imac, ventrilo servern som vi använder använder GSM och som jag har förstått kan bara mac använder prata/höra om admin ställer om till Speex. Vad exakt blir bieffekterna av detta? Kommer det bli någon skillnad för PC använder med Speex istället för GSM? Sämre ljudkvalitet?

Jag tycker det borde gå att få GSM till mac men har inte hittat något, om någon har ett problem så skulle jag vara ändlöst tacksam.
Citera
2008-11-26, 08:24
Medlem
Flärps avatar
Vi kör Speex på en av våra servrar som vi hyr (fet hårdvara och lina på den servern) och jag har inte märkt av någon skillnad alls.

Förutom att våra kära Mac-vänner kan komma in och prata skit tillsammans med oss

Be din administratör att ändra.
Citera
2008-11-26, 08:28
Medlem
effses avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=776106
Citera
2008-11-26, 16:51
Medlem
Så om adminstratören byter till speex kommer inte PC användarna få någon bieffekt alls? Inte en att de ska göra en liten inställning eller något? Känns ju dumt om det blir problem för något för jag är den ende som har mac och vi är ca 100 pers som använder venten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in