Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-11-01, 00:18
Medlem
effses avatar
Hej!

Jag har ett problem. Alla mina vänner (windows hela bunten) och jag brukar sitta hela eftermiddagdagarna i Skype och prata om allt möjligt. Nu har det blivit så att mina vänner börjar gå tillbaka till det uråldriga och förjävliga Ventrilo. Mitt situation är den för att prata med mina vänner så måste jag antingen sitta i windows (via bootcamp) eller skita i dessa trevliga timmar för att istället använda mac som är överlägset allt annat.

Frågan är den, finns det någon ventriloklient till mac (det är den klassiska 2.1.4 jag pratar om)?

MVH Effse
Citera
2008-11-01, 01:29
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av effse
Hej!

Jag har ett problem. Alla mina vänner (windows hela bunten) och jag brukar sitta hela eftermiddagdagarna i Skype och prata om allt möjligt. Nu har det blivit så att mina vänner börjar gå tillbaka till det uråldriga och förjävliga Ventrilo. Mitt situation är den för att prata med mina vänner så måste jag antingen sitta i windows (via bootcamp) eller skita i dessa trevliga timmar för att istället använda mac som är överlägset allt annat.

Frågan är den, finns det någon ventriloklient till mac (det är den klassiska 2.1.4 jag pratar om)?

MVH Effse

http://www.google.com/search?client=safari&rls=sv-se&q=ventrilo+mac+os+x&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Citera
2008-11-01, 11:45
Medlem
effses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slith
http://www.google.com/search?client=safari&rls=sv-se&q=ventrilo+mac+os+x&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Och det tror du inte jag har försökt med..? Den versionen funkar bara mellan macar emellan. Inte pc - mac.
Citera
2008-11-01, 12:18
Medlem
skudders avatar
ventrilo 3.0 finns till mac

Fast som sagt många gamers sitter fortfarande på 2.1 som inte finns till mac

bara att övertala kompisarna till att köra 3.0 istället
Citera
2008-11-01, 12:35
Medlem
effses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skudder
ventrilo 3.0 finns till mac

Fast som sagt många gamers sitter fortfarande på 2.1 som inte finns till mac

bara att övertala kompisarna till att köra 3.0 istället

Har hört att det bara funkar macar emellan och pcar emellan. Har jag fel?
Citera
2008-11-01, 12:58
Moderator
memymos avatar
Endast version 3.0 som fungerar med mac och Windows.

Det enda man behöver göra i 3.0 är att ändra codec till Speex. Då fungerar det både mellan pc och mac.

Anledningen jag hyr min server nu är för att polarna med mac även ska kunna sitta i venten samtidigt.
Citera
2008-11-01, 13:17
Medlem
effses avatar
okej, jag tackar för svaren. Tror dock inte att de går över till 3.0 men bra att veta
Citera
2008-11-01, 20:43
Medlem
Har tänkt på det dära, om det t.e.x skulle komma en ny version av messenger så laddar ju alla fanatiker ner den. Men om en ny version av Ventrilo kommer så då ska alla helt plöstligt skita i att uppdatera. Nä skärpning old gamers, time for a new era!
Citera
2008-11-01, 20:46
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorhen
Har tänkt på det dära, om det t.e.x skulle komma en ny version av messenger så laddar ju alla fanatiker ner den. Men om en ny version av Ventrilo kommer så då ska alla helt plöstligt skita i att uppdatera. Nä skärpning old gamers, time for a new era!

Skillnaden är väll att ska du vara mer än 8 personer på nya ventrilo får du hyra en server.

Alltså betala varje månad för att få nånting du kan använda gratis med dom äldre versionerna Är väll där det svider mest.
Citera
2008-11-03, 00:02
Medlem
Jag har lurat igång Vent 2.1 på Mac mha CrossOver - men det var lite trixande med att kopiera codecs från en Windowsburk och hej och hå. Fanns nån guide nånstans. Funkade kanon mellan Win- och mac-burken.

Snabb google: http://www.codeweavers.com/compatibility/browse/name/?app_id=413;forum=1;msg=4827
Citera
2008-11-03, 07:21
Medlem
effses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyber_Zero
Jag har lurat igång Vent 2.1 på Mac mha CrossOver - men det var lite trixande med att kopiera codecs från en Windowsburk och hej och hå. Fanns nån guide nånstans. Funkade kanon mellan Win- och mac-burken.

Snabb google: http://www.codeweavers.com/compatibility/browse/name/?app_id=413;forum=1;msg=4827

Så det funkar ? Jag har själv testat utan lyckade resultat.

Men tack
Citera
2008-11-03, 16:32
Medlem
Funkade kanonfint. Kopierade dll-filerna från Win2k3 standard som jag kör i Virtualbox på min mac.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in