Citat:
Ursprungligen postat av Emans
James Kelly åkte med en båt som hette Zaandam från Rotterdam och anlände till New York den 7 oktober 1890. Några månader senare börjar liknande mord inträffa i New York, den första mördade i Usa hette Carrie Brown.

Det är faktiskt en mycket intressant teori du lägger fram här!
Trots allt så tror jag att Jack the Ripper var Aaron Kosminski, den polska juden som emigrerade till England 1882 då endast 17 år gammal. Han arbetade som frisör om jag inte minns fel, och den här mannen var grovt psykiskt sjuk kan jag tala om för dig.
Han hatade kvinnor, speciellt prostituerade. Denne man omnämns även i några av breven som skrevs till polisen, och han hade tydligen arresterats förut för våld mot kvinnor. Det som slår hål på mina anklagelser mot honom är att offren för Jack var väldigt professionellt uppskurna då organ hade plockats ut helt perfekt, och varför skulle en frisör ha nytta utav anatomi?
En slaktare, en obducent eller en läkare skulle jag tro på i annat fall. Mest troligen obducenten eftersom att Jack påstod sig varit under polisens näsa hela tiden fastän de inte kunde "se ur boxen". Med tanke på extrem skicklighet med kniven så pekar även det mot obducenten.
Och med tanke på att han skrev i ett av sina brev (har för mig att det var i "From Hell") att han älskade sitt jobb så pekar det återigen mot en obducent. Jack var en psykopat, det var ingen tvekan om saken, och som obducent fick han chansen att i lugn och ro bevittna sina "verk". Som en konstnär som just målat färdigt en tavla, han måste känt samma stolthet när han såg liken på bårhuset. För honom var morden kanske som en konst? Kniven var hans pensel och kvinnornas kroppar hans dukar.
Han påstod sig även ha samlat kroppsdelar i burkar och konserverat dem, och på den tiden var det enbart läkare och annan vårdpersonal som hade tillgång till dessa typer av burkar och "konserveringsmedel".
Vad tror du om mina teorier? Låter de vettiga?