• 1
  • 2
2008-11-25, 21:57
Medlem
Hej, fick virus för typ 2min sen som AVG hittade. :S
Filename: C:\Documents and Settings\datornsnamn\Lokala inställningar\Temporary Internet Files\Content.IE5\WP2JK5UV\soi[1].gif
Threat name: "Virus found Win32/Heur"

Hur tar jag bort skiten? Första gången jag får virus
Citera
2008-11-25, 22:03
Bannlyst
Borde ju gå att ta bort med AVG?
Citera
2008-11-25, 22:13
Medlem
Man kan bocka i "Remove threat as Power User" Sen är det nån knapp som jag inte kommer ihåg namnet på + Ignore. Jag trycker på den jag inte kommer ihåg namnet på. Men rutan har kommit upp fast att jag har gjort det.

Kan man inte köra Hijack eller vad det heter? Är verkligen noob inom detta område
Citera
2008-11-25, 22:16
Medlem
Har läst att många har kört detta program så jag gör det också, är det nått fel i loggen?
Senast redigerad av scratchi 2008-11-25 kl. 22:21.
Citera
2008-11-25, 22:55
Medlem
Hittade de verkligen ett virus i en gif?

Eftersom den ligger i temporary internet files så kan du ju alltid tömma den katalogen.
Citera
2008-11-25, 23:09
Medlem
babbiss avatar
Hejsan!
Har du provat drämma till datorn rejält? Alltså riktigt hårt, likt ett elefantkliv över savannerna?
Jag fick nämligen virus, gick inte att ta bort. Blev så jävla frusterad att jag kastade min oöppnade Coca-Cola i väggen så skiten sprack och colan sprutade över hela rummet...
Hursomhelst, så drog jag sen ut datorn på vägen utanför min lägenhet och stampade på skiten tills den var bucklig nog för att likna en satelitbild över Bagdad.

Dagen därpå, stod datorn utanför min dörr med en lapp som jag inte kommer ihåg vad fan det stod på, hursomhelst så kom jag på att jag hade en massa bilder och skolarbeten som jag borde lägga över på en USB eller liknande..
När jag startade datorn, visade det sig att viruset var borta! Lika så det mesta av min hårddisk, men vafan! Det var det värt!

Så, försök. Dräm till skiten rejält!
Citera
2008-11-25, 23:26
Medlem
booreds avatar
O4 - HKCU\..\Run: [Shellapi32] svcnet.exe = bläääh?

kanske passa på o uppdatera tex javan osv också sedan

för trött för att leta mera...
Citera
2008-11-25, 23:38
Medlem
hasenfrasens avatar
Om du har Automatic Updates påslaget har du redan fått en patch som skyddar mot elände som försöker nyttja GDI-buggen. Eftersom ditt AV-program upptäckte gif-bilden och du valde förmodligen "radera" så är allt lugnt.
Citera
2008-11-26, 15:06
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babbis
Hejsan!
Har du provat drämma till datorn rejält? Alltså riktigt hårt, likt ett elefantkliv över savannerna?
Jag fick nämligen virus, gick inte att ta bort. Blev så jävla frusterad att jag kastade min oöppnade Coca-Cola i väggen så skiten sprack och colan sprutade över hela rummet...
Hursomhelst, så drog jag sen ut datorn på vägen utanför min lägenhet och stampade på skiten tills den var bucklig nog för att likna en satelitbild över Bagdad.

Dagen därpå, stod datorn utanför min dörr med en lapp som jag inte kommer ihåg vad fan det stod på, hursomhelst så kom jag på att jag hade en massa bilder och skolarbeten som jag borde lägga över på en USB eller liknande..
När jag startade datorn, visade det sig att viruset var borta! Lika så det mesta av min hårddisk, men vafan! Det var det värt!

Hoppas detta inlägg flyttas till humor
Citera
2008-11-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babbis
Hejsan!

Tror du inte att jag har testat?

Har fått bort allt skit nu så nu är den igång igen
Citera
2008-11-26, 16:26
Medlem
Men, återigen... var det verkligen ett virus i en gif? Det låter som ett falsklarm
Citera
2008-11-26, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per_H
Men, återigen... var det verkligen ett virus i en gif? Det låter som ett falsklarm
Tog bort det med AVG och det har inte varnat för den igen så jag vet ärligt talat inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in