• 1
  • 2
2008-11-25, 20:16
Medlem
Cabrons avatar
Chefsanalytikern på Nordea, Annika Winsth, hurdan är hon privat? Någon som sitter på något matnyttigt?
2008-11-25, 20:29
Medlem
Tonkys avatar
Hon har ju klockrent namn iaf
2008-11-25, 21:31
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonky
Hon har ju klockrent namn iaf

Hahahah ja precis

Vet någon om hon har gift sig till efternamnet eller om det är taget för att hon ska vara attraktiv på marknaden?
2008-11-25, 21:48
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hahahah ja precis

Vet någon om hon har gift sig till efternamnet eller om det är taget för att hon ska vara attraktiv på marknaden?
Det finns en ränteanalytiker på en av bankerna i London som heter Tim Bond.

Avd förutbestämd karriär...
2008-11-25, 23:45
Medlem
Michael Caines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Det finns en ränteanalytiker på en av bankerna i London som heter Tim Bond.

Avd förutbestämd karriär...

Tim Bond på Barclays? Ränteanalytiker? Chief equity strategist är han väl? Dessutom har väl Barclays lite problem nu, såsom många andra banker som levt i "uppgångstider" Kanske inte det bästa namnet eller yrket i dessa dagar.......

Annika Winsth är en hårt arbetande kvinna med många goda sidor och åsikter. Väldigt trevlig och social har jag hört från flera håll.
Hon kanske inte alltid har rätt (men vem har det i dessa tider?) i vad hon säger (Dvs framför allt vad pressen skriver att hon säger - andra som hört henne i verkliga livet vet mer...), men hon har bra koll på marknaden till skillnad från journalisterna som inte kommer in i handlarrummet på Nordea så ofta. (Eller någon annan bank för den delen.)

Men...definitivt bättre koll än de journalister som bygger upp sina artiklar på FT, Bloombergs eller Reuters artiklar - dvs de som kopierar. DE journalisterna har inte mycket koll på verkligheten.

Annika Winsth och hennes kollegor är, vad jag vet, närvarande i Nordeas handlarrum konstant och har bra koll på hur läget är i valuta och räntemarknaden.
Att hon är Chefanalytiker låter jag vara osagt. Men är hon det numera är det bara att gratulera. Kan i så fall vara en relativt ny utnämning i Nordea eller enbart en felskrivning av journalisten.

Fin kvinna i alla avseenden

M.C.
2008-11-25, 23:50
Moderator
Strix m/94s avatar
Förlåt...

...ett litet OT-instick, men vissa människor har visst namn efter yrket som kirurgen dr Anders Dolk på Huddinge sjukhus, om han är kvar. Det är litet för bra nästan.
2008-11-26, 10:19
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael Caine
Tim Bond på Barclays? Ränteanalytiker? Chief equity strategist är han väl? Dessutom har väl Barclays lite problem nu, såsom många andra banker som levt i "uppgångstider" Kanske inte det bästa namnet eller yrket i dessa dagar.......

Annika Winsth är en hårt arbetande kvinna med många goda sidor och åsikter. Väldigt trevlig och social har jag hört från flera håll.
Hon kanske inte alltid har rätt (men vem har det i dessa tider?) i vad hon säger (Dvs framför allt vad pressen skriver att hon säger - andra som hört henne i verkliga livet vet mer...), men hon har bra koll på marknaden till skillnad från journalisterna som inte kommer in i handlarrummet på Nordea så ofta. (Eller någon annan bank för den delen.)

Men...definitivt bättre koll än de journalister som bygger upp sina artiklar på FT, Bloombergs eller Reuters artiklar - dvs de som kopierar. DE journalisterna har inte mycket koll på verkligheten.

Annika Winsth och hennes kollegor är, vad jag vet, närvarande i Nordeas handlarrum konstant och har bra koll på hur läget är i valuta och räntemarknaden.
Att hon är Chefanalytiker låter jag vara osagt. Men är hon det numera är det bara att gratulera. Kan i så fall vara en relativt ny utnämning i Nordea eller enbart en felskrivning av journalisten.

Fin kvinna i alla avseenden

M.C.
Hon star fortfarande som analyst pa sin bloombergpresentation. Modest kvinna!

Tim Bond har varit runt overallt i Barx, bland annat pa fixed income. Nu ar han MD, Head of Asset Allocation sa det ar mojligt han harvat pa equities ocksa (hade iofs varit ett enormt nedkop om han suttit pa fixed income tidigare). Han lar sitta hyfsat saker pa sin position.

Jag tycker att hon verkar vara bade duktig och trevlig, men det faller inte under skvaller. Ingen som varit pa en julfest med nordea och fiskat upp lite skvaller?
2008-11-26, 12:04
Medlem
padrons avatar
På vilket sätt är hon intressant? Bara en i raden av intetsägande analytiker från storbankerna som alla tävlar om att ligga så mycket i mitten som möjligt för att inte göra bort sig. Då tycker jag det är roligare med analytiker som Peter Malmqvist eller Pekka Känttä som faktiskt vågar sticka ut hakan.

Och särskilt snygg är hon ju inte heller...
2008-11-26, 12:20
Medlem
TS avgör vem som är intressant och inte. Inte så mycket mer med det.
2008-11-26, 12:28
Medlem
Det står att hon är senioranalytiker. Vad gör en sådan? Lurar åldringar på sparkapitalet ...
2008-11-26, 17:00
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det står att hon är senioranalytiker. Vad gör en sådan? Lurar åldringar på sparkapitalet ...
Det galler nog snarare radgivare pa lokalkontoren. Som senioranalytiker har du ingen direktexponering mot privatkunder, mojligen mot riktigt stora och viktiga institutionella motparter.
2010-09-15, 23:51
Medlem
Drooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...ett litet OT-instick, men vissa människor har visst namn efter yrket som kirurgen dr Anders Dolk på Huddinge sjukhus, om han är kvar. Det är litet för bra nästan.

Här är ett till lustigt exempel som jag är stolt ägare av.

http://cdon.se/b%C3%B6cker/k%C3%B6rn...B6teori-254599
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in