Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Det finns en ränteanalytiker på en av bankerna i London som heter Tim Bond.
Avd förutbestämd karriär...
Tim Bond på Barclays? Ränteanalytiker? Chief equity strategist är han väl? Dessutom har väl Barclays lite problem nu, såsom många andra banker som levt i "uppgångstider" Kanske inte det bästa namnet eller yrket i dessa dagar.......
Annika Winsth är en hårt arbetande kvinna med många goda sidor och åsikter. Väldigt trevlig och social har jag hört från flera håll.
Hon kanske inte alltid har rätt (men vem har det i dessa tider?) i vad hon säger (Dvs framför allt vad pressen skriver att hon säger - andra som hört henne i verkliga livet vet mer...), men hon har bra koll på marknaden till skillnad från journalisterna som inte kommer in i handlarrummet på Nordea så ofta. (Eller någon annan bank för den delen.)
Men...definitivt bättre koll än de journalister som bygger upp sina artiklar på FT, Bloombergs eller Reuters artiklar - dvs de som kopierar. DE journalisterna har inte mycket koll på verkligheten.
Annika Winsth och hennes kollegor är, vad jag vet, närvarande i Nordeas handlarrum konstant och har bra koll på hur läget är i valuta och räntemarknaden.
Att hon är Chefanalytiker låter jag vara osagt. Men är hon det numera är det bara att gratulera. Kan i så fall vara en relativt ny utnämning i Nordea eller enbart en felskrivning av journalisten.
Fin kvinna i alla avseenden
M.C.