2008-11-25, 18:29
Medlem
Japhys avatar
Man blir så trött, stött och känner sig uppgiven,

Citat:
För snart ett år sedan beslöt länsrättet att den 32-årige Varbergsbon skulle stanna kvar i rättspsykiatrisk vård. Men man fattade också beslutet att han skulle få vistas utanför sjukhusområdet, för att studera. Själva vården kunde stanna vid att 32-åringen var tredje vecka träffade en sjuksköterska. Resten av tiden får han sköta sig själv helt och håller.
I länsrättens utredning av 32-åringen så kom man fram till att de allvarliga psykotiska problem han enligt domen hade, inte fanns kvar. Och att de i princip inte fanns från början heller.
Men att skriva ut honom helt och hållet skulle inte gå. Det skulle innebära en alldeles för stor risk för att 32-åringen skulle begå nya liknande brott, ansåg länsrätten.

Killen mördade en man genom att hälla bensin över honom och tända på. Han slapp alltså straff.

http://www.gt.se/nyheter/1.1381492/d...nen-pa-fri-fot

Så vad hände då?

Citat:
Falkagårdskiosken i Falkenberg brann natten till tisdag.
Nu har polisen lyckats få kontakt med mannen som tidigare dömts för mordbrand mot Falkagårdskiosken.
Han är även dömd för att ha mördat en sjubarnspappa med en stenåldersdolk på en basketplan i Göteborg.

http://www.gt.se/nyheter/1.1381489/p...re-for-branden

Vem vet, kanske är det bara att dömda mördare slipper straff, men är det inte dags att straffa mördare? Blir de friska på direkten, ja då borde de placeras i fängelse. Går detta problem att ordna?
Citera
2008-11-25, 18:32
Medlem
Sälklubbarns avatar
Utmärkt exempel på svensk kriminalpolitik!

Uppgiven var ordet...
Citera
2008-11-25, 18:37
Medlem
ej02362s avatar
Jag brukar i allmänhet tycka att vi ska lita på rättspsyk. och sådana saker då de trots allt är proffs och ska kunna sina saker, men jag vet inte riktigt om jag gör detta i det här fallet, mest för att det är i Halland det skett, har fått intrycket av att deras vårdpersonal är ganska inkopetent, tack vare deras ledning...
Citera
2008-11-26, 17:58
Medlem
AugustGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy

Killen mördade en man genom att hälla bensin över honom och tända på. Han slapp alltså straff.

http://www.gt.se/nyheter/1.1381492/d...nen-pa-fri-fot

Så vad hände då?

http://www.gt.se/nyheter/1.1381489/p...re-for-branden

Vem vet, kanske är det bara att dömda mördare slipper straff, men är det inte dags att straffa mördare? Blir de friska på direkten, ja då borde de placeras i fängelse. Går detta problem att ordna?

Varför tror ni att det var han? Jag var i området för att inte säga för mycket.
Citera
2008-11-27, 17:03
Medlem
Är det han som trodde att han mördade på uppdrag av Oden?
Citera
2008-11-27, 17:26
Medlem
Han har ju faktiskt suttit inlåst sedan 2002 (kan ha varit 03, eller 01 när jag tänker efter). Inom kvv skulle han väl fått tio år pga av sin störning och således haft liknande permissioner nu..det var ju inte så att han dömdes och omedelbart fick gå ut.
Citera
2008-11-27, 17:31
Medlem
I Savants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffyxman
Han har ju faktiskt suttit inlåst sedan 2002 (kan ha varit 03, eller 01 när jag tänker efter). Inom kvv skulle han väl fått tio år pga av sin störning och således haft liknande permissioner nu..det var ju inte så att han dömdes och omedelbart fick gå ut.
Då är det ju lugnt, han fick ju trots allt fem år...
Citera
2008-11-27, 21:32
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Är det han som trodde att han mördade på uppdrag av Oden?
Japp, måste vara han det rör sig om..
Citera
2008-11-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I Savant
Då är det ju lugnt, han fick ju trots allt fem år...

var kanske inte min andemening, tyckte det lät på tråden som om han nyss dömts och kom ut direkt.
Citera
2008-11-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy

Han var inlåst i flera år, han slapp inte alls straff. Och han mördade ingen genom eld, du får läsa på innan du skriver men visst kom han ut för snabbt.
Citera
2008-11-29, 19:15
Medlem
Bokias avatar
Vad är det för fel på männsikor?

Mörda någon och få en tillsägelse, men fan ta dig om du säljer lite droger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in