2009-05-09, 09:07
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Jag läser alltid signaturerna. Jag skulle vilja hävda att de är en källa till mycket festlig läsning. Demiurgs kanske är aningen lång dock.....
Jag gör samma sak, många är otroligt roliga. Kanske är jag som är lättroad...

Stora signaturer stör inte mig, vad som ibland kan vara störande är att det kan vara svårt att se var själva inlägget slutar och signaturen börjar. Tydligare avgränsning efterlyses.
Citera
2009-05-09, 16:15
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Stora signaturer stör inte mig, vad som ibland kan vara störande är att det kan vara svårt att se var själva inlägget slutar och signaturen börjar. Tydligare avgränsning efterlyses.
That's why Flashscript comes in handy. When the signatures has a smaller font and is grayed out, the distinction between post och static signature becomes very clear.
Citera
2009-05-09, 16:20
Medlem
Inget problem för mig. Signaturerna bidrar till lite extra läsning när man exempelvis inte orkar byta tråd.
Citera
2009-05-09, 16:41
Medlem
Voluptariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Trist när folk försöker hitta på nån lustighet för att sticka ut på ett forum. Jag vet att regelverket tillåter inlägg på engelska men du borde ändå få en varning för ditt jävla tramsande. En svensk som ger svar på engelska på frågor ställda på svenska tillför inte mycket.

Jag håller inte med. Trist är för mig när folk inte håller sig till topic. Det framgår inte vad din åsikt här är om signaturer? Fy dig!

Själv tycker jag att signaturen är ytterligare ett sätt att skaffa sig ett "ansikte" på forumet, när avataren brister. Det har redan påvisats flera sätt att undvika den om man ser det som ett problem
Citera
2009-05-09, 17:14
Medlem
SafariGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Subtle, yet very eyecatching.

Har du gått och blivit engelsk eller vad är det frågan om?

Ont: Jag har inte sett en enda signatur som jag har stört mig på, faktum är att de kan ge stor glädje.

Som tex: https://www.flashback.org/showpost.php?p=4686016&postcount=6
Som går att finna i micaeles signatur. Den har givit mig stor glädje.
Citera
2009-05-10, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Jag noterar att Lemasive har vunnit en storseger då alla gigantiska överblåsta signaturer har krympt till små små svarta hål. Jag å andra sidan är non-konformistisk till min läggning.

Edit: För de som undrar så har jag på förekommen anledning upptäckt att 500 tecken är den Yttersta Gränsen i landet Signaturia!

Hur bär du dig åt för att ha sju rader i signaturen? När jag försöker ha mer än fem får jag ett felmeddelande.
Citera
2009-05-10, 15:43
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voluptarius
Jag håller inte med. Trist är för mig när folk inte håller sig till topic. Det framgår inte vad din åsikt här är om signaturer? Fy dig!

Själv tycker jag att signaturen är ytterligare ett sätt att skaffa sig ett "ansikte" på forumet, när avataren brister. Det har redan påvisats flera sätt att undvika den om man ser det som ett problem
Om du nu ska regelrunka så ge fan i att gå offtopic själv, skicka RP på mitt inlägg och håll käften.
Citera
2009-05-10, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lars H
Hur bär du dig åt för att ha sju rader i signaturen? När jag försöker ha mer än fem får jag ett felmeddelande.

Jag har magiska krafter;-)
Jag har bara fem, men däremot så har jag en mening som är så lång att vid låg skärmuppläsning radbryts den automatiskt i IE. Jag ser bara fem rader på min skärm.
Citera
2009-05-10, 16:21
Medlem
Tack för svaret.
Citera
2009-05-12, 02:17
Medlem
Labolinas Linas avatar
Vad händer om man konstat avslutar sina inlägg med något liknande:

TRAMS
Här är min lilla signatur fast egentligen hör det till inlägget.
TRAMS
TRAMS
TRAMS
TRAMS
TRAMS
Bajs i rumpan
Citera
2009-05-12, 02:29
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolinas Lina
Vad händer om man konstat avslutar sina inlägg med något liknande:

TRAMS
TRAMS
TRAMS
TRAMS
TRAMS
TRAMS
Bajs i rumpan
Då dör en gullig kattunge.
Citera
2009-05-12, 03:19
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Jag har magiska krafter;-)
Jag har bara fem, men däremot så har jag en mening som är så lång att vid låg skärmuppläsning radbryts den automatiskt i IE. Jag ser bara fem rader på min skärm.

Jag använder ff och ser sex rader..
Men som micaele skrev så är det väldigt skönt med flashscript eftersom det gör signaturen grå och skiljer den från inlägget på ett väldigt smidigt sätt.
Stora signaturer stör mig därför inte alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in