Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-25, 00:12
Bannlyst
Nu kanske ni tänker att det var ett tag sen jag klagade på något, men det här var faktiskt lite irriterande.

https://www.flashback.org/member.php?u=134230

Nu tog jag bara en av dom alla som har haft behovet att göra en megasignatur som oftast är större än själva inlägget ifråga. Det känns som om det är lite väl onödigt kanske? En signatur ska ju endast vara något som ger en inblick i användarens personlighet, inte en så kallad Wall of text/space?

Hursomhelst känns det lite onödigt att ha så mycket utrymme när det är svaren från användaren som är det viktiga?
Citera
2008-11-25, 00:24
Medlem
grissvanss avatar
Nu tycker jag att det inte verkar särskilt störigt, speciellt inte människan du länkade till, hade det varit en lika stormur av bara text kanske.
Själv har jag alldrig lagt märke till stora störiga signaturer men man kanske skall införa en "visa signatur knapp" om detta är ett stort problem för vissa?
Citera
2008-11-25, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grissvans
Nu tycker jag att det inte verkar särskilt störigt, speciellt inte människan du länkade till, hade det varit en lika stormur av bara text kanske.
Själv har jag alldrig lagt märke till stora störiga signaturer men man kanske skall införa en "visa signatur knapp" om detta är ett stort problem för vissa?

Låter som en bra ide, om jag vill slippa massa skit och istället läsa inläggen på FB så bör jag få det utan att se en enorm signatur.
Citera
2008-11-25, 00:38
Medlem
Shamwaris avatar
Rätten att få utrycka sej måste ju även gälla signaturerna kan man tycka.
censurera nåt , för man censurera allt
Citera
2008-11-25, 00:39
Medlem
evolutes avatar
Jag har för mig att signaturen "bara" fick vara fem rader och att den begränsningen skulle vara inbyggd i forumprogramvaran, men så verkar det ju inte vara.
Citera
2008-11-25, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Jag har för mig att signaturen "bara" fick vara fem rader och att den begränsningen skulle vara inbyggd i forumprogramvaran, men så verkar det ju inte vara.

För vanliga användare är det så, för mig iallafall.
Citera
2008-11-25, 00:45
Medlem
Användaren som länkades till är moderator och som sådan tillhör vederbörande en annan användargrupp än den vanlige medlemmen. Olika behörigheter sätt till olika användargrupper. Bland annat kan kan användargruppen "moderatorerna" ges fler rader i signaturen.

Alltså, jag skulle inte tro att ni hittar en vanlig medlem med en sådan skrymmande signatur.
Citera
2008-11-25, 00:49
Medlem
evolutes avatar
Om man inte trycker på enter kan man få in flera "rader", iaf på min upplösning men det räknas väl inte.
Citera
2008-11-25, 02:19
Medlem
109740s avatar
Löjligaste klagomålet eveeeeeerrrrr....
Citera
2008-11-25, 02:41
Medlem
Stuntman Bobs avatar
För de med dålig syn som inte kan skilja på inlägg och signatur så finns det en utmärkt inställning som gör att signaturer inte syns, kolla på: https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions

Och klicka ur signaturer. Problem ur världen.
Citera
2008-11-25, 08:14
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Nu kanske ni tänker att det var ett tag sen jag klagade på något, men det här var faktiskt lite irriterande.

https://www.flashback.org/member.php?u=134230

Nu tog jag bara en av dom alla som har haft behovet att göra en megasignatur som oftast är större än själva inlägget ifråga. Det känns som om det är lite väl onödigt kanske? En signatur ska ju endast vara något som ger en inblick i användarens personlighet, inte en så kallad Wall of text/space?

Hursomhelst känns det lite onödigt att ha så mycket utrymme när det är svaren från användaren som är det viktiga?
Jag ska genast ändra på den, fast jag vet ju inte om du blir mer nöjd för det...
Citera
2009-05-07, 21:12
Bannlyst
https://www.flashback.org/showpost.php?p=16534723&postcount=25
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem