• 1
  • 2
2008-11-23, 19:58
Medlem
Zlymmes avatar
Enda sedan jag köpte min dator så har den när jag tankar med uTorrent krashat, jag tror att det är när den kommer upp i högre hastigheter, och det är bara dom gånger jag använder det trådlösa nätverket!

Antingen så hakar den upp sig, eller så kommer bluescreen fram och det står något om system dump..(?), den räknar ner någonting sen startar den om.. Jag har Vista som OS, om det är intressant.

Någon som har varit med om något liknande eller som kanske vet vad det kan bero på?

Tacksam för snabba svar!

/Zlymme
Citera
2008-11-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlymme
Enda sedan jag köpte min dator så har den när jag tankar med uTorrent krashat, jag tror att det är när den kommer upp i högre hastigheter, och det är bara dom gånger jag använder det trådlösa nätverket!

Antingen så hakar den upp sig, eller så kommer bluescreen fram och det står något om system dump..(?), den räknar ner någonting sen startar den om.. Jag har Vista som OS, om det är intressant.

Någon som har varit med om något liknande eller som kanske vet vad det kan bero på?

Tacksam för snabba svar!

/Zlymme
ta reda på vad ditt nätverks kort heter om du inte har något så finns det inbyggt på morderkortet. ta reda på morderkortets namn då. ladda ner nya driv rutiner till nätverks kortet/morderkortet detta kan du göra med "everest Home edition" om inte det funkar har jag ingen aning om vad felet kan vara.
Citera
2008-11-23, 20:23
Medlem
Andreasvbs avatar
Skriv hela felmeddelandet, typ ERROR 0x0000000.
Citera
2008-11-23, 20:48
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:

Tacksam för snabba svar!

/Zlymme

Har du en bärbar dator?
Har du USB nätverkskort?
Citera
2008-11-24, 08:14
Medlem
Zlymmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Har du en bärbar dator?
Har du USB nätverkskort?

Japp, har en Toshiba laptop, dock ett inbyggt nätverkskort.
Citera
2008-11-24, 08:15
Medlem
Zlymmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fost
ta reda på vad ditt nätverks kort heter om du inte har något så finns det inbyggt på morderkortet. ta reda på morderkortets namn då. ladda ner nya driv rutiner till nätverks kortet/morderkortet detta kan du göra med "everest Home edition" om inte det funkar har jag ingen aning om vad felet kan vara.

Okej, tack för svaret, får ta att testa det!
Citera
2008-11-24, 08:17
Medlem
Zlymmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Skriv hela felmeddelandet, typ ERROR 0x0000000.

Kan tyvärr inte göra det, tror jag. För när bluescreenen kommer fram så går det ca 5sek sen startar datorn om, lite svårt att hinna med att se allt som står då! Men om det kan vara till någon hjälp så har jag för mig att det står någonting om "memory" i alla fall, minnet med andra ord..
Citera
2008-11-24, 15:07
Medlem
Citat:
Kan tyvärr inte göra det, tror jag. För när bluescreenen kommer fram så går det ca 5sek sen startar datorn om, lite svårt att hinna med att se allt som står då! Men om det kan vara till någon hjälp så har jag för mig att det står någonting om "memory" i alla fall, minnet med andra ord..

Att den startar om automatiskt stänger du av genom att gå in i startmenyn -> högerklicka på Den här Datorn -> Egenskaper -> Fliken Avancerat -> Under Start och återställning välj Inställningar -> Under Systemfel bockar du av Starta om automatiskt

Done!
Sen hinner du se meddelandet, skriv ned hela felkoden som du sedan lägger upp här.

Säg till om det är Överpedagogiskt!
Citera
2008-11-24, 21:16
Medlem
Zlymmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncg
Att den startar om automatiskt stänger du av genom att gå in i startmenyn -> högerklicka på Den här Datorn -> Egenskaper -> Fliken Avancerat -> Under Start och återställning välj Inställningar -> Under Systemfel bockar du av Starta om automatiskt

Done!
Sen hinner du se meddelandet, skriv ned hela felkoden som du sedan lägger upp här.

Säg till om det är Överpedagogiskt!

Följde ditt råd och lyckades fota bluescreenen, så nu har jag den. Tänkte att jag skulle ladda upp den på speedyshare alt. imageshack, men den funkade inte på någon utav sidorna av någon konstig anledning, den börjar bara hämta en fil vid namn "upload.php", istället för att ladda upp min bild ;s
Men men, tillbaks till sak! Det står i alla fall på bluescreenen:

"A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

MEMORY_MANAGEMENT

If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufakturer for any Windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then select Safe Mode.

Technical information:

*** STOP: 0x0000001A (0x00041287, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)

Collecting data for crash dump ...
Initializing disk for crash dump ...
Beginning dump of physical memory.
Dumping physical memory to disk: 100
Physical memory dump complete.
Contact your system admin or technical support group for further assistance."

..Så, någon som vet vad jag ska göra?! Inte så haj på datorer så översätt gärna vad jag ska göra för jag har fattat att det står där! Dock så kan det inte bero på några nyinstallerade program eller hårdvaror eftersom den har varit såhär jämt, även när jag nyss formaterat den osv.

Tacksam för snabba svar, börja lessna på detta..
Citera
2008-11-24, 21:21
Medlem
Dust0rs avatar
http://support.microsoft.com/kb/929338

Kanske nåt som hjälper?

Jag förytsätter att du kör XP med SP2+ installerat.
Citera
2008-11-24, 21:25
Medlem
Zlymmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dust0r
http://support.microsoft.com/kb/929338

Kanske nåt som hjälper?

Jag förytsätter att du kör XP med SP2+ installerat.

Som jag skrev tidigare så kör jag med Vista.. Funkar detta ändå?
Citera
2008-11-24, 21:28
Medlem
Dust0rs avatar
Jag trodde jag hade läst igenom allt du skrivit. Fel av mej.
Nej, det funkar inte för dej.

Skall se om jag hittar nån lösning till Vista.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in