2011-02-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mareng06
Tjennare jag jobbar inom krogbranschen och har skimmat 50 kort under denna veckan genom en dosa som man dra kortet i och då sparas all info om kortet. Men min fråga är nu hur stor är chansen att polisen kan spåra en från "huvudpunkten"? med tanke på att alla kommer förmodligen anmäla detta till polisen och det borde inte vara allt för svårt för polisen att se att alla korten har använts på samma ställen den senaste månaden. Men är lite nojig, Någon som vet något?

Må du dö en plågsam dö din jävla parasiträka !

Du är säkert en jävla länning också, eller bara för fet och ful för att göra något med ditt liv. Krogbranschen? -det måste vara som någon jävla diskare eller golvtrasa din jävla pajas. Nä, ta ditt liv alt. emigrera och låt oss vanliga människor kunna gå ut en kväll på krogen utan att riskera bli skimmade av ett sattyg som dig. Antar att du själv aldrig går ut på krogen, dels för du inte har pengar och dels för du är för fet för att ha vänner.

Citera
2011-02-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claw
går ju alltid att välja en mindre butik som inte har kameror

Vad ska han köpa där? Snus för 2000 kronor? Jävlar vilket kap.....
Citera
2011-02-25, 00:33
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Vad ska han köpa där? Snus för 2000 kronor? Jävlar vilket kap.....

Han kan köpa sig ett liv och ett samvete för det, saknar han totalt!!
Citera
2011-02-25, 15:47
Medlem
Citat:
Tjennare jag jobbar inom krogbranschen och har skimmat 50 kort under denna veckan genom en dosa som man dra kortet i och då sparas all info om kortet. Men min fråga är nu hur stor är chansen att polisen kan spåra en från "huvudpunkten"? med tanke på att alla kommer förmodligen anmäla detta till polisen och det borde inte vara allt för svårt för polisen att se att alla korten har använts på samma ställen den senaste månaden. Men är lite nojig, Någon som vet något?

Ca 100% om nu polisen väljer att lägga ner tid på det. Oftast har de fullt upp med att ta folk som står och pissar ute i skogen.
Det är på typ bara krogar folk lämnar ifrån sig kortet av någon anledning.
Citera
2011-02-25, 17:04
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Sen kan han gå in på valfri butik och handla. Oj vänta där finns det ju bara kameror så det är helt uteslutet. Men vi tar nätet, oj vänta IP-adress och tro inte att en vanlig liten idiotisk "proxy" hjälper dig. Så nej, släng korten och ha så kul på din bartenderlön.

Varför skulle inte en proxy hjälpa? Och är man paranoid så kan man ju alltid gå till biblan, eller köpa något på "abdullas"-kiosk.

BTW; Dont feed the trolls. Hur kan någon av er tro på att han är seriös?
Citera
2011-02-25, 17:42
Medlem
bernankes avatar
Ekonomi - övrigt => Brott och brottsbekämpning

/mod
Citera
2011-02-25, 19:23
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas

Råna hederliga svenskar som sliter för sin lön genom att jobba och sen kunna roa sig.

Banken ersätter väl de som drabbas av bedrägeri?

Citat:
Sen kan han gå in på valfri butik och handla. Oj vänta där finns det ju bara kameror så det är helt uteslutet. Men vi tar nätet, oj vänta IP-adress och tro inte att en vanlig liten idiotisk "proxy" hjälper dig. Så nej, släng korten och ha så kul på din bartenderlön.

Du verkar inte förstå vad skimming/carding är. Han har inte fysiskt stulit korten. Online finns det många sätt att undgå att bli spårad, finns också många personer som sysslar med carding och som inte åker dit.
Citera
2011-02-25, 21:15
Medlem
qewqwrqs avatar
Blatte, du förtjänar att dö. Hade det varit några hundra år sen hade vi hängt dig.
Men nu råkar det vara så olyckligt att vi lever idag, så förhoppningsvis får du 20år och kommer ut efter 10.
Håller tummarna.
Citera
2011-02-26, 00:42
Medlem
michieffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatballer
20 år?!, nu tog du väll i litegrand, han får väll sitta inne 2 år kanske...

Du yrar, eftersom att han är invandrare blir han dömd till dagsböter..
Citera
2011-02-26, 02:59
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Så, då tipsar jag polisen om dig nu då?
Du erkänner ju att du har gjort ett brott så.
Och dina personuppgifter var inte särskilt svåra att luska fram.

Men jag tänker inte lämna ut dessa här på flashback.
Citera
2011-02-26, 04:25
Medlem
Du är en jävla idiot som ser till att hederliga arbetare som är ute för att hämta andan få skit istället,'

Sen kommer din krog att åka upp i hetgröten, för gissa vad alla dom där korten du skimmat har gemensamt??

Jag låter dig fundera ut resten.
Citera
2011-02-26, 04:34
Medlem
MegaSkurts avatar
För många år sedan drev vi butik jag och en kompis där vi sålde dyrare elektronikvaror, vi hade en del bedragare som handlade med falskpräglade kort med skimmade nummer på, så vi hade ingen jädra aning om att det var bedrägeri, vi fick leg och korten stämde med legen.

Det hände totalt 6-7 gånger, och varje gång hade vi besök av minst sagt misstänksamma kriminalkonstaplar som utgick från att vi var inblandade på något sätt.

Jag hade nog legat lågt och dumpat kortinformationen, det luktar knas lång väg.

För övrigt, ska du blåsa nån, blås för fan inte vanliga hederliga människor din fege jävel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in