2008-11-22, 13:35
Medlem
Provade installera linux(ubuntu 8.10) på min dator för några dagar sen.
Bestämde mig för att byta distro och samtidigt installera Win XP igen för att köra dual boot.
Tog bort alla partitionerna för ubuntu och raderade MBR(master boot record)

Ska nu försöka installera XP, men tangent bordet funkar inte överhuvudtaget provat med två olika tangentbord(båda var ps2) och problemet kvarstår. Går inte att komma in i bios eller göra nåt i XP installationen.

Snabba svar uppskattas. Annars far jag till ONOFF och köper ett usb tangentbord innan de stänger.
Citera
2008-11-22, 13:37
Medlem
Rabbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragon
Provade installera linux(ubuntu 8.10) på min dator för några dagar sen.
Bestämde mig för att byta distro och samtidigt installera Win XP igen för att köra dual boot.
Tog bort alla partitionerna för ubuntu och raderade MBR(master boot record)

Ska nu försöka installera XP, men tangent bordet funkar inte överhuvudtaget provat med två olika tangentbord(båda var ps2) och problemet kvarstår. Går inte att komma in i bios eller göra nåt i XP installationen.

Snabba svar uppskattas. Annars far jag till ONOFF och köper ett usb tangentbord innan de stänger.

Jag personligen skulle testa med ett USB tangentbord, hade detta problemet själv på min mycket gamla dator och det löste sig då jag skaffade ett USB tangentbord, men jag garanterar inget.
Citera
2009-02-24, 12:18
Medlem
Skulle behöva ett annat svar då även jag hade xubuntu installerat på min eee901. Sen fixade jag xp på usb-sticka som började sin installation. Men efter att jag hade tagit bort den gamla partionen kunde jag inte skapa ny.

Någon som vet varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in