Jag kör egen mailserver och har Bostream så det är inga problem. Om du inte har någon egen brandvägg el likn som blockerar utgående trafik på port 25, så har du ett konfigurationsfel någonstans i din mailserver. Vad använder du för mail-klient när du skickar mail? Vad har du för smtp-server inställt där? Det har oxå betydelse vad du har för DNS-server inställt, så att MX-records går att slå upp korrekt. Om du vill simulera att skicka mail till en @telia.com-adress från din pc, gör så här i en cmd-prompt:
nslookup -q=mx telia.com
Det ska om allt fungerar ge svaret 
telia.com       MX preference = 1, mail exchanger = mail.telia.com
Därefter 
telnet mail.telia.com 25
Lyckas uppkopplingen mot mailservern svarar den 
220 mailb.telia.com ESMTP (NO UCE) Sat, 26 Jul 2003 13:49:57 +0200 (CEST) eller liknande. Fungerar detta har du sannolikt en konfigfel i din Exchange-server.
Det finns lite fällor man kan trilla i när man konfar Exchange. Jag kör inte själv Exchange utan Postfix på OpenBSD, men principen är ju densamma. 

Man kan t ex speca att man vill använda en "relay-server"för smtp, dvs skicka vidare alla mail via den, vilket inte alltid fungerar eftersom de kan ha skydd mot vilka mail-domäner som får realya mail. Det finns också diverse strul som kan uppstå om inte Exhange 2k är korrekt ihopkopplad med ditt AD, men eftersom jag inte kan Exchange, så har jag tyvärr inga bra tips här.
///DM