2008-11-22, 11:11
Medlem
Joicys avatar
Hej, jag skulle behöva hjälp med ett stort problem som inträffade för några dagar sedan och som jag fortfarande inte kunnat lösa.

Jag har en laptop som fungerat klanderfritt under ett par år, och jag kan ingenting om datorer utan använder den bara för att kolla hemsidor, mail, facebook, msn, lyssna på musik osv.

Häromdagen när jag skulle lyssna på en nedladda låt på Limewire hände något konstigt med ljudet, som började låta väldigt lustigt och hackigt, det lät helt enkelt som en slags störning i högtalaren. Jag tänkte inte mer på det, men så upptäckte jag att samma märkliga ljud hördes i samband med att jag startade datorn morgonen därpå.

Igår skulle jag koppla datorn till min TV som vanligt för att titta på ett nedladdat avsnitt av en serie, såsom jag brukar, och det var helt omöjligt. Ljudet lät inte riktigt klokt, det gick inte att titta alls eftersom det gick långsamt och väsnades extremt mycket. Rösterna lät alldeles förvrängda.

Jag talade med en kompis som hade hört att det kunde handla om ett virus som tagit sig in i t ex en låt eller liknande. Jag har AVG och gjorde en fullständig computer scan men den fann ingenting.

Vad kan detta röra sig om? Är det ett virus? Vad är det som har hänt? Hur kan jag åtgärda problemet? Det är helt omöjligt att lyssna på musik och/eller titta på TV via datorn, så jag måste verkligen ordna detta på något sätt.

Snälla hjälp!
Citera
2008-11-22, 11:18
Bannlyst
...

Prova med en systemåterställning till dagen innan det där ljudet kom. Funkar inte det skulle jag tro att det är ett virus..
Citera
2008-11-22, 11:26
Medlem
Joicys avatar
Och om det är ett virus, hur gör jag då eftersom AVG inte hittade någonting alls?!
Citera
2008-11-22, 11:30
Bannlyst
...

Byter anti-virus men prova med systemåterställningen och berätta hur det gick.
Citera
2008-11-22, 11:46
Medlem
Joicys avatar
Ja, jag skall göra det nu.
Citera
2008-11-22, 13:54
Medlem
Joicys avatar
Ja! Nu fungerade det klockrent att titta via datorn! Jag gjorde systemåterställning - det verkar vara borta nu. Kanske hade det att göra med att jag avinstallerade några program häromdagen som jag inte riktigt vet vad det var för några.

Tack!
Citera
2008-11-22, 15:03
Medlem
Abbss avatar
Skönt att det löste sig
Citera
2008-11-22, 23:56
Medlem
Joicys avatar
Ja, tack! Ska styra upp nu framöver och lära mig om datorer. Det var inte roligt att vara med om detta. Tror kanske också att det kan ha med Limewire att göra. Har hört att det kan finnas mycket skit i låtar man laddar ner därifrån.

Nu har jag tagit bort det.

Det var synd, jag tyckte om Limewire.
Citera
2008-11-23, 13:30
Medlem
Abbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joicy
Ja, tack! Ska styra upp nu framöver och lära mig om datorer. Det var inte roligt att vara med om detta. Tror kanske också att det kan ha med Limewire att göra. Har hört att det kan finnas mycket skit i låtar man laddar ner därifrån.

Nu har jag tagit bort det.

Det var synd, jag tyckte om Limewire.
Istället kan du då använda Mp3rocket, samma stuk på det hela och fungerar kanon
Citera
2008-11-23, 13:34
Bannlyst
..

Skönt att det löste sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto