2008-11-22, 00:53
Medlem
erikps avatar
Detta har hänt tre gången på två vecka har jag för mig. Vissa internet sidor slutar fungera, bla flashback, gmail och hotmail. Jag kommer in på loginsidan på hotmail men sen tar det stopp. Flashback och gmail kommer man inte ens in på, det står att sidan inte kan hittas. Provade att logga in på mIRC och msn, inget fungerade och alla torrenter var döda. Det som gör det så jävla sjukt är att det funkar att surfa på alla andra sidor utom just fb och gmail.

Detta hände igår kväll, provade att starta om båda routern, modemet och datorn men inget hjälpte. Alla gånger har det hänt på kvällen och börjat fungera på morgonen eller eftermiddagen. Är det ett tecken på att jag sitter förmycket vid datorn kanske?
Citera
2008-11-22, 12:35
Medlem
Abbss avatar
Får inte ihop det riktigt, när det tar stopp med hotmailen, då funkar ingenting = Internet dör helt? Sen säger du att det funkar att surfa på alla andra sidor utom just FB och gmail. Du menar alltså att det problemet inte uppstår om du inte besöker just dessa två hemsidor?

Vad har du för internet leverantör, router?
Citera
2008-11-22, 12:46
Medlem
erikps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbs
Får inte ihop det riktigt, när det tar stopp med hotmailen, då funkar ingenting = Internet dör helt? Sen säger du att det funkar att surfa på alla andra sidor utom just FB och gmail. Du menar alltså att det problemet inte uppstår om du inte besöker just dessa två hemsidor?

Vad har du för internet leverantör, router?

Hmm, ska försöka förklara igen.

Ibland så lägger vissa sidor av att fungera, dessa är gmail, hotmail och flashback.info, flashback.se funkar dock utmärkt. När detta händer så lägger även utorrent av att fungera ockås. Även msn och irc har anslutningproblem. Dock så fungarar det att surfa på alla andra sidor på hela internet.

Jag har comhem och en netgear router.
Citera
2008-11-22, 13:13
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp
Hmm, ska försöka förklara igen.

Ibland så lägger vissa sidor av att fungera, dessa är gmail, hotmail och flashback.info, flashback.se funkar dock utmärkt. När detta händer så lägger även utorrent av att fungera ockås. Även msn och irc har anslutningproblem. Dock så fungarar det att surfa på alla andra sidor på hela internet.

Jag har comhem och en netgear router.

du kan ju alltid använda andra dns-servar istället för comhem
läs mer på www.opendns.com
Citera
2008-11-22, 15:04
Medlem
Abbss avatar
Kör du trådlöst? Händer det bara när utorrent är igång eller om du bara är ute och surfar utan utorrent på också?
Citera
2008-11-22, 15:19
Medlem
erikps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbs
Kör du trådlöst? Händer det bara när utorrent är igång eller om du bara är ute och surfar utan utorrent på också?
Sitter inte på trådlöst utan vanliga sladdar. Jag har utorrent på 98% av tiden datorn är på.
Citera
2008-11-23, 13:32
Medlem
Abbss avatar
Låter som om din router kan vara överbelastad. Vet att en polare körde mkt utorrent och när han laddade i för hög hastighet och skulle surfa samtidigt så dog hans internet.
Citera
2008-11-23, 23:06
Medlem
GyroX^s avatar
Det är inte så att din brandvägg går in och blockerar för dig när du ska gå in på sidorna. Detta baseras ju på att du fortfarande har igång brandväggen ^^
Men kolla vad brandväggen säger om du har igång den, verkar ändå konstigt eftersom att det kommer och går och då borde det väl egentligen vara så hela tiden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in