Jag tror;
anledningen till all misär i världen är att folk strävar efter sin egen lycka.
Tänk på hur mycket hemskheter som utförs i namnet av lycka lr kärlek.
Det funkar inte längre. Lycka är inget man tar, lycka är en gåva.
De flesta människor är goda i hjärtat vill inte andra illa, men när man strävar efter lycka o kärlek förstör man automatiskt för folk i sin väg, omedvetet självklart. Jag tro vi har fel uppfattning av lycka.
lösningen på detta;
Sök efter lyckan för dina medmänniskor ist, positiva handlingar gör mer än man tror, ser du att någon har en dålig dag, säg nått snällt, vare sig du känner personen lr ej, det tar ju inte mycket kraft från dig, bara nått enkelt som t.ex; "vilka djupa ögon du har", "pigg du ser ut idag" om inte det så låt ditt eget ljus skina, var positiv, negativ energi påverkar folk väldigt stark, att va sur, irriterad lr otrevlig gör att folk omkring dig också reagerar på det sättet, så va ist positiv, det kräver så lite energi.
En annan sak som påverkar väldigt mycket är osjälviska handlingar t.ex;
"En vän till min mor skulle till Sydamerika och begrava sin mamma, han mellanlandade i Turkiet, där fick han ett hjärtfel, kördes in till sjukhuset, men skrevs ut ett par dagar senare. Åkte tillbaka till flygplatser för att åka till sitt hemland, men kunde ej komma på något plan eftersom hans biljett hade gått ut, gick omkring på flygplatsen förkrossad och förvirrad. Det kommer upp en man till honom frågar vad som är felet, han berättar sin historia, mannen ler och säger "kom med här, vi fixar det här" Han köper en biljett till min mors vän, så han kommer till Sydamerika och kan begrava sin mamma."
Den här handlingen från från en främling till min mammas vän påverkade honom otroligt mycket, han fick en helt ny syn på mänskligheten, och hans hopp höjdes rejält. Självklart har inte alla pengar till detta, men gör nått mindre men samma kraft i, som att nästa gång ni köper en kaffe o bulle på sleven/eleven köp för två, säg till personen bakom kassan att den andra kaffe o bullen kan ni bjuda någon som ser ut att behöva det på.
summan kardemumman av det hela, bjud av er själva utan att vänta er något tillbaka, det kanske inte ger er allt för mycket, men personen nu gör de mot kommer få mycket. Han/hon kommer också tänka på detta, och handla likadant, så en dag när ni mår dåligt lr behöver hjälp och inte har någon, kommer en främling komma upp o hjälpa er.