Hej.
Jag behöver tips på kokböcker med amerikansk mat. Helst ska dessa ta upp tillagning där ordentliga biffar är huvudingredienser, så gärna ska kokböckerna vara lite inriktade mot Texas och södern. Jag vill helst att de ska vara på svenska.. Så, är det någon som har några tips? Det vore tacksamt.
En kokbok som jag funderar på är den som är "skriven" av Henry Hill. Killen som stod som huvudperson i Scorsese's "Goodfellas". Förmodligen är det inte vad du söker, då accenten möjligen ligger åt det italienska köket. Men det är ju en bra film, då måste recepten vara bra ochså!
Köpte en riktigt trevlig bok på en bokrea ett år. Den heter USA-kokboken och är skriven av Sheila Lukins. Många sidor och en del trevliga recept även om de flesta känns ganska onyttiga...
Jag gillar den som fan. Använder dock kockböcker väldigt sällan till annat än ren inspiration. Men de recepten jag läst igenom lite mer nogrant har sett bra ut. Det är amerikaniserade varianter på mat från hela världen.
Jamie Olivers uSAkokbok är bra men inte inriktad på grabbig grillmat. Blir lite osäker på vad du menar med att ordentliga biffar ska vara i centrum? Barbecue är ju sjukt stort men det är ju inte precis säsong för det nu i Sverige.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!