2008-11-22, 23:06
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaSpel
Detsamma gör Israel.
Men ändå så påstod du för mindre än en halvtimme sedan att Iran inte krigar mot Israel. Hur ska du ha det?
Citat:
PJAK är ett ex. på vilka terroristgrupper "väst" stöder. Men du kan ju läsa på, det känns inte kul att sitta här och berätta allting för dig. Hizbollah är ingen terroristorganisation och det är ju roligt att supportrar till barnamördade "soldater" klagar här på Hizbollah.
Jag har läst på nu.
Dels så är vet jag inte riktigt om PJAK verkligen kvalificerar som en terrorgrupp, dels så finns det inga bevis för att "väst" stödjer dem (PJAK har dementerat sådana påståenden) - däremot så har PJAKs företrädare rest till USA i hopp om att få stöd.
Citat:
Men din fule skit, Iran har till skillnad från Israel skrivit på NPT (Israel är det enda land som i MÖ som har kärnvapen ). Men varför ska Israel förhindra Iran att skaffa kärnvapen - känner du inte dig som en hycklare?
Sluta med personangreppen, de är bara tröttsamma och visar dina brister som debattör. "Sionistfitta" och "ful skit" buhu vad elak du är :roll:
Iran bygger ut sin kapacitet i form av centrifuger i långt större utsträckning än vad de behöver för "fredlig kärnkraft".

Nej, jag ser det inte som en fråga om hyckleri att Israel förhindrar Iran från att skaffa kärnvapen, inte så länge Iran styrs av en militant regim som kontinuerligt hotar Israel med utplåning.
Sedan vet jag inte riktigt var din gräns för MÖ går, Pakistan har också kärnvapen...
Citat:
Sedan vill jag att vi börjar diskutera om lämpliga saker. Att Iran tänker skaffa kärnvapen är inte relevant här.
Tråden handlar om Irans raketstyrka, syftet är att utreda Irans kapacitet för att bedriva krig mot Israel. Kärnvapen är för mig relevant att diskutera.
Citera
2008-11-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
Tror inte vi kommer någonstans med vår diskussion, då du är en hjärnvtättad vänsterdåre.
Fortsätt du din dröm...

Känns tråkigt att vi ska avsluta vår "debatt" såhär. Du kunde väl åtminstone kontra med fakta.

Men visst, spring du iväg. Din dåre ().
Citera
2008-11-22, 23:08
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Känns tråkigt att vi ska avsluta vår "debatt" såhär. Du kunde väl åtminstone kontra med fakta.

Men visst, spring du iväg. Din dåre ().
Jag är inte upplagd just nu att inleda en debatt med någon hjärntvättat vänsterfåne.
Citera
2008-11-22, 23:10
Bannlyst
....

Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
Tel Aviv har bra skydd mot fientliga ballistiska robotar.

Israel har tidigare attackerat länder utan USA:s medgivande.

Skulle det landa robotar med kemiska vapen i Israel - ja , då har Iran skrivit på sin egna dödsdom.

Israel bedöms ha en arsenal på 200-300 kärnstridspetsar ( de kraftigaste på över 1 Mt).
Israel har även varit en kärnvapenstat sedan början av 1970-talet.

Beräknat dödstal av 100 stridspetsar är 270miljoner världen över. Hur kan ett land offra 270miljoner bara för att skydda sina 7miljoner? Det finns inga säkra källor på att Israel har kärnvapen.
Citera
2008-11-22, 23:14
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
Beräknat dödstal av 100 stridspetsar är 270miljoner världen över. Hur kan ett land offra 270miljoner bara för att skydda sina 7miljoner? Det finns inga säkra källor på att Israel har kärnvapen.
100 stridsspetsar mot Iran kommer knappast döda 270 miljoner. Är du medveten om hur många kärnvapen som tidigare har detonerats ovan jord....

Officiellt har Israel inga kärnvapen - men de har ändå kärnvapen och räknas som en kärnvapenstat av bla USA.
Citera
2008-11-22, 23:20
Medlem
Helvetes problem nu med att quote dig. Hört talas om radbrytning (blir konstigt att svara annars)?

Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Men ändå så påstod du för mindre än en halvtimme sedan att Iran inte krigar mot Israel. Hur ska du ha det?

Ursäkta, har du sovit på fel sida idag?

Jag syftade på att Israel också utbildar personal, bland annat georgier. Vill man se det som fel, kan man göra det.

Citat:
Jag har läst på nu.

Bättre sent än aldrig.

Citat:
Dels så är vet jag inte riktigt om PJAK verkligen kvalificerar som en terrorgrupp, dels så finns det inga bevis för att "väst" stödjer dem (PJAK har dementerat sådana påståenden) - däremot så har PJAKs företrädare rest till USA i hopp om att få stöd.

1. Ungefär samma skitorganisation som PKK.

2. Självklart har man dementerat sådana saker och självklart försöker PJAK:s företrädare försöka få officiell hjälp.

Citat:
Sluta med personangreppen, de är bara tröttsamma och visar dina brister som debattör. "Sionistfitta" och "ful skit" buhu vad elak du är :roll:
Jag blir bara förbannad när visa inte kan presentera fakta. Dessutom är din ryggdunkar-kompis (krokodil) en stor fanatiker av personangrepp - så fördöm honom med.

Citat:
Iran bygger ut sin kapacitet i form av centrifuger i långt större utsträckning än vad de behöver för "fredlig kärnkraft".

Hittills har det inte kunnat bli bevisat att Iran använder sitt kärnvapenprogram till annat än civilt bruk.

Citat:
Nej, jag ser det inte som en fråga om hyckleri att Israel förhindrar Iran från att skaffa kärnvapen, inte så länge Iran styrs av en militant regim som kontinuerligt hotar Israel med utplåning.

1. Du tycker inte att det är hyckleri att Israel försöker förhindra Iran att skaffa kärnvapen - när Is.:
  • ej har accepterat NPT (Iran har)
  • är en av få kärnvapenmakter

etc.

2. När har "en militant regim i Iran kontinuerligt hotat Israel med utplåning"?

Citat:
Sedan vet jag inte riktigt var din gräns för MÖ går, Pakistan har också kärnvapen...

Alltså, definitionen av MÖ kan diskuteras. Men när man skriver MÖ menar man (oftast) dessa länder:

http://en.wikipedia.org/wiki/Middle_East#Territories_and_regions

Citat:
Tråden handlar om Irans raketstyrka, syftet är att utreda Irans kapacitet för att bedriva krig mot Israel. Kärnvapen är för mig relevant att diskutera.

Det är inte relevant att diskutera Irans påstådda kärnvapen(-planer). Bland annat eftersom:

Iran inte tänker skaffa kärnvapen,
och om man hade velat,
så hade det tagit lång tid,
dessutom trodde jag att vi talade om Irans kapacitet idag
Citera
2008-11-22, 23:34
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Helvetes problem nu med att quote dig. Hört talas om radbrytning (blir konstigt att svara annars)?

Ursäkta, har du sovit på fel sida idag?

Jag syftade på att Israel också utbildar personal, bland annat georgier. Vill man se det som fel, kan man göra det.

Bättre sent än aldrig.

1. Ungefär samma skitorganisation som PKK.

2. Självklart har man dementerat sådana saker och självklart försöker PJAK:s företrädare försöka få officiell hjälp.

Jag blir bara förbannad när visa inte kan presentera fakta. Dessutom är din ryggdunkar-kompis (krokodil) en stor fanatiker av personangrepp - så fördöm honom med.

Hittills har det inte kunnat bli bevisat att Iran använder sitt kärnvapenprogram till annat än civilt bruk.

1. Du tycker inte att det är hyckleri att Israel försöker förhindra Iran att skaffa kärnvapen - när Is.:
  • ej har accepterat NPT (Iran har)
  • är en av få kärnvapenmakter

etc.

2. När har "en militant regim i Iran kontinuerligt hotat Israel med utplåning"?

Alltså, definitionen av MÖ kan diskuteras. Men när man skriver MÖ menar man (oftast) dessa länder:

http://en.wikipedia.org/wiki/Middle_East#Territories_and_regions

Det är inte relevant att diskutera Irans påstådda kärnvapen(-planer). Bland annat eftersom:

Iran inte tänker skaffa kärnvapen,
och om man hade velat,
så hade det tagit lång tid,
dessutom trodde jag att vi talade om Irans kapacitet idag
Att Israel utbildar militär personal i en demokratisk stat har jag inga problem med. Om de däremot skickade instruktörer till Tjetjenien så hade jag varit väldigt kritisk.

...så ditt bevis/argument för att PJAK får stöd av väst är därför att
1: väst är mot Iran
2: väst och PJAK påstår att de INTE samarbetar?

Så om jag påstår nu att Libanon inte har kärnvapen så är det ett argument för motsatsen? "Klart de dementerar".

Krokodil är anmärkningsvärt sparsam med tillmälen, något jag inte kan säga vare sig om dig, NanoFighter eller någon annan av forumets mer stolliga typer.

Jag vet inte vad för slags "bevis" du anser krävs för att kunna analysera Irans förehavanden. Iran är ingen demokrati, man har ingen tradition av öppenhet och man mörkar otroligt mycket av regimens förehavanden. Du verkar glömma bort att det här är samma regim som stått för otaliga massakrer sedan revolutionen 1979, avrättar minderåriga för att de är homosexuella, har hemliga rättegångar osv.

När har en militant regim hotat Israel med utplåning? Ja vad sägs om den som sitter vid makten just nu?

Iran har ingen kärnvapenkapacitet ännu, dock så väntar man inte av uppenbara skäl tills de faktiskt har skaffat sådana vapen när det föreligger en massiv hotbild.
Citera
2008-11-22, 23:34
Medlem
Hr. Grips avatar
Citat:

1) Jag syftade på att Israel också utbildar personal, bland annat georgier. Vill man se det som fel, kan man göra det.

2) Jag blir bara förbannad när visa inte kan presentera fakta. Dessutom är din ryggdunkar-kompis (krokodil) en stor fanatiker av personangrepp - så fördöm honom med.

3) Hittills har det inte kunnat bli bevisat att Iran använder sitt kärnvapenprogram till annat än civilt bruk.

4) När har "en militant regim i Iran kontinuerligt hotat Israel med utplåning"?

1) Det är fel då man utbildar en terrororganisation och inte en krigsmakt och dessutom inte erkänner det officiellt.

2) Jag tycker det har kommit upp nog fakta i de fall det inte har varit allmänt erkänd information.

3) Varför skulle de ens vilja göra det? Alla vet att de vill vara en maktfaktor i MÖ - då krävs kärnvapen. Och som Krokodil sa har de ju nog olja för att skaffa el till hela landet.

4) Ganska ofta:
1
2
3
4
Citera
2008-11-22, 23:50
Medlem
Sha R'Tae gav mig inga svar och därför jag kan inte svara på hans argument jag såg fram emot. Nu blev det bara en massa trams från hans sida. Gör om, gör rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hr. Grip
1) Det är fel då man utbildar en terrororganisation och inte en krigsmakt och dessutom inte erkänner det officiellt.

Vem syftar du nu på? Vi har snackat om flertalet organisationer, länder nu så specificera dig.

Citat:
2) Jag tycker det har kommit upp nog fakta i de fall det inte har varit allmänt erkänd information.

Det har kommit fram dålig fakta (jag kan inte minnas att jag har sett en länk i denna tråd - hänvisad till Irans kärnprogram - men det är jag det). Och nej, det är inte "allmänt erkänd information". Förklara nu dig själv för annars har du gjort bort dig själv.

Citat:
3) Varför skulle de ens vilja göra det? Alla vet att de vill vara en maktfaktor i MÖ - då krävs kärnvapen. Och som Krokodil sa har de ju nog olja för att skaffa el till hela landet.
Nej, "alla" vet inte "det". Så sluta tala för alla!

Iran har all rätt att använda kärnteknik (för civilt bruk!). I Iran har man idag elrestriktioner (alltså, elen går bort en tid, under olika platser) och man vill breda ut sitt kärnprogram för att kunna sälja oljan man annars hade förbrukat.

Citat:
4) Ganska ofta:
1
2
3
4
Hehe, de "hot" Iran har framfört är att man är redo att försvara sitt land. Man har alltid förklarat att man endast kommer använda sin militär för defensiva syften.

Israel, däremot har hotat att slå till emot Iran ett flertalet gånger.

Du gjorde dessutom ett klassiskt misstag;

http://www.youtube.com/watch?v=4mScWWtRfGQ
Citera
2008-11-23, 00:05
Medlem
Hr. Grips avatar
Citat:
1) Vem syftar du nu på? Vi har snackat om flertalet organisationer, länder nu så specificera dig.

2) Det har kommit fram dålig fakta (jag kan inte minnas att jag har sett en länk i denna tråd - hänvisad till Irans kärnprogram - men det är jag det). Och nej, det är inte "allmänt erkänd information". Förklara nu dig själv för annars har du gjort bort dig själv.

3) Nej, "alla" vet inte "det". Så sluta tala för alla!

Iran har all rätt att använda kärnteknik (för civilt bruk!). I Iran har man idag elrestriktioner (alltså, elen går bort en tid, under olika platser) och man vill breda ut sitt kärnprogram för att kunna sälja oljan man annars hade förbrukat.

4) Hehe, de "hot" Iran har framfört är att man är redo att försvara sitt land. Man har alltid förklarat att man endast kommer använda sin militär för defensiva syften.

Israel, däremot har hotat att slå till emot Iran ett flertalet gånger.

5) Du gjorde dessutom ett klassiskt misstag;

http://www.youtube.com/watch?v=4mScWWtRfGQ

1) Tänker så klart på Hezbolla som har fått stöd och vapen av Iran. Även Al-Quida i Irak har fått vapen och träning i användning av dessa av Iran.

Att träna dessa är inte samma sak som att utbilda demokratiers militärmakter.

2) Den fakta som har tagits upp berörde Israels kärnvapen. Det är ju välkänt att de har dem.

3) Och att de (försöker) rusta upp pekar ju helt klart på att de vill bli en maktfaktor.

Dessutom är det ju bara deras eget fel ifall de inte klarar av att ha en fungerande infrastruktur när de samtidigt säljer mängder av olja - varför lägga pengar på raketer istället för elverk om man inte är en galen militärstat?

4) Som om Sverige börjar säga till Ryssland att de kommer sätta hårt mot hårt i fall de anfaller. Inget man gör om man inte tigger stryk sen innan - fattar du?

5) Öhh va? Misstag från min sida? En klipp från en sida som säger att media ljuger? Vari ligger mitt misstag?
Citera
2008-11-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hr. Grip
1) Tänker så klart på Hezbolla som har fått stöd och vapen av Iran. Även Al-Quida i Irak har fått vapen och träning i användning av dessa av Iran.

Att träna dessa är inte samma sak som att utbilda demokratiers militärmakter.

Hizbollah är inga terrorister och har all rätt att försvara sig mot Israel. Vänta nu lite, påstår nu du att Iran skulle stöda det sunnidominerade "nätverket" (Al-qaida existerar så - utan är flera organisationer som har en del gemensamma mål) al-Qaida. Detta är ju helt klart det sjukaste påståendet idag (efter krokodils).

Israel tränar många olika kurdiska rebeller.

Citat:
2) Den fakta som har tagits upp berörde Israels kärnvapen. Det är ju välkänt att de har dem.

Vem har påstått att Israel inte har kärnvapen? Försöker du slinga dig ur nu?

Citat:
3) Och att de (försöker) rusta upp pekar ju helt klart på att de vill bli en maktfaktor.

Är det något fel på att bli en stormakt? Dessutom har Iran hjälp USA ett flertalet gånger (bl.a. i Afghanistan).

Citat:
Dessutom är det ju bara deras eget fel ifall de inte klarar av att ha en fungerande infrastruktur när de samtidigt säljer mängder av olja - varför lägga pengar på raketer istället för elverk om man inte är en galen militärstat?

Eftersom man är utsatt för resolutioner som orsakar detta.

Citat:
4) Som om Sverige börjar säga till Ryssland att de kommer sätta hårt mot hårt i fall de anfaller. Inget man gör om man inte tigger stryk sen innan - fattar du?

Du slingrar dig ur igen.

Citat:
5) Öhh va? Misstag från min sida? En klipp från en sida som säger att media ljuger? Vari ligger mitt misstag?
Ditt påstående som bygger på judiska lögner om att Iran vill "utplåna Israel från kartan".
Citera
2008-11-23, 00:21
Medlem
Hr. Grips avatar
Citat:
1) Hizbollah är inga terrorister och har all rätt att försvara sig mot Israel. Vänta nu lite, påstår nu du att Iran skulle stöda det sunnidominerade "nätverket" (Al-qaida existerar så - utan är flera organisationer som har en del gemensamma mål) al-Qaida. Detta är ju helt klart det sjukaste påståendet idag (efter krokodils).

2) Israel tränar många olika kurdiska rebeller.

3) Vem har påstått att Israel inte har kärnvapen? Försöker du slinga dig ur nu?

3) Är det något fel på att bli en stormakt? Dessutom har Iran hjälp USA ett flertalet gånger (bl.a. i Afghanistan).

4)Eftersom man är utsatt för resolutioner som orsakar detta.

5) Du slingrar dig ur igen.

6)Ditt påstående som bygger på judiska lögner om att Iran vill "utplåna Israel från kartan".

1) Är hizbolla inga terrorister? Detta är ju helt klart det sjukaste påståendet idag

2) Kan jag få en ända källa till etta?

3) Om man är en militärstat styrd av gubbar med smutstvätten på huvudet så ja.
Kan jag få en källa till det med Afghanistan också?

4) Men de har ju olja och de kan ju bygga elverken själva
Eller har FN kanske förbjudit dem att tillverkar el med hjälp av olja?

5) Gör jag? Jag förklarar bara varför detta bevisar min tes. Du fattar alltså inte vad jag försöker säga.

6) Judiska lögner? Inte sanningar som du försöker motbevisa med lögner från nån vänster pro-islam, anti-west sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in