Citat:
Men ändå så påstod du för mindre än en halvtimme sedan att Iran inte krigar mot Israel. Hur ska du ha det?
Ursprungligen postat av SvenskaSpel
Detsamma gör Israel.
Citat:
Jag har läst på nu.
PJAK är ett ex. på vilka terroristgrupper "väst" stöder. Men du kan ju läsa på, det känns inte kul att sitta här och berätta allting för dig. Hizbollah är ingen terroristorganisation och det är ju roligt att supportrar till barnamördade "soldater" klagar här på Hizbollah.
Dels så är vet jag inte riktigt om PJAK verkligen kvalificerar som en terrorgrupp, dels så finns det inga bevis för att "väst" stödjer dem (PJAK har dementerat sådana påståenden) - däremot så har PJAKs företrädare rest till USA i hopp om att få stöd.
Citat:
Sluta med personangreppen, de är bara tröttsamma och visar dina brister som debattör. "Sionistfitta" och "ful skit" buhu vad elak du är :roll:
Men din fule skit, Iran har till skillnad från Israel skrivit på NPT (Israel är det enda land som i MÖ som har kärnvapen
). Men varför ska Israel förhindra Iran att skaffa kärnvapen - känner du inte dig som en hycklare?
). Men varför ska Israel förhindra Iran att skaffa kärnvapen - känner du inte dig som en hycklare?Iran bygger ut sin kapacitet i form av centrifuger i långt större utsträckning än vad de behöver för "fredlig kärnkraft".
Nej, jag ser det inte som en fråga om hyckleri att Israel förhindrar Iran från att skaffa kärnvapen, inte så länge Iran styrs av en militant regim som kontinuerligt hotar Israel med utplåning.
Sedan vet jag inte riktigt var din gräns för MÖ går, Pakistan har också kärnvapen...
Citat:
Tråden handlar om Irans raketstyrka, syftet är att utreda Irans kapacitet för att bedriva krig mot Israel. Kärnvapen är för mig relevant att diskutera.
Sedan vill jag att vi börjar diskutera om lämpliga saker. Att Iran tänker skaffa kärnvapen är inte relevant här.
).