2008-11-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
Att Iran stödjer bla rebellerna i Irak är ingen konspirationsteroi utan ren fakta, är du medveten om hur mycket Iranska vapen som finns i Irak.

Konspirationer ska diskuteras i lämplig forum. Och jag har i mitt huvud just nu flertalet anledningar till att Iran tjänar på ett lugnt Irak. Men det kan man ta i ett annat forum (ex. PU) eller PM.
Citera
2008-11-22, 22:39
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaSpel
Nej, Iran för inte krig mot Israel. Man har all rätt att stöda Hizbollah, Hamas, Syrien etc. Du vet... Israel stödde ju Hamas på 80-talet.

Snarare är det så att judiska/amerikanska/brittiska/franska personal aktivt stöder grupper för att skapa instabilitet i Iran.

Din lilla sionistfitta, tycker du fortfarande att det är rätt av Israel att anfalla Iran med kärnvapen - för att man påstår Iran skaffa kärnvapen.
Huruvida de har "rätt" eller ej är ovidkommande. De stödjer de facto militanta grupper som krigar mot Israel. De för krig via ombud i den bemärkelsen att iransk personal bl a tränar och beväpnad Hizbollah-gerilla.

Vilka grupper är det väst stödjer som skapar instabilitet i Iran?

Jag tycker det vore rätt av Israel att förstöra Irans kapacitet till att bygga kärnvapen, ja.
Citera
2008-11-22, 22:41
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Konspirationer ska diskuteras i lämplig forum. Och jag har i mitt huvud just nu flertalet anledningar till att Iran tjänar på ett lugnt Irak. Men det kan man ta i ett annat forum (ex. PU) eller PM.
Då får du försöka ta dig tillbaka till verkligheten...
Citera
2008-11-22, 22:43
Medlem
Citat:
Under ODS 1991 hade man endast Patriot PAC-2, dvs inget renodlat robotförsvar.
Idag har man Arrow 2 och Patriot PAC-3.

Okej, lev du i din egen värld där Israel kan motstå enkelt iranska robotanfall.

Citat:
Var har jag skrivit att Israel ska använda kärnvapen mot Iran för att förhindra Iranska kärnvapen - däremot kommer man svara med kärnvapen om man utsetts för massiva Iranska robotanfall.
Även USA har i sin doktrin att svara på tex massförstörelsevapen med egna kärnvapen.

1. Det har jag inte sagt (Israel ska använda kärnvapen mot Iran för att förhindra Iranska kärnvapen). Bland annat av den enkla anledningen att Iran inte har kärnvapen. Sluta lägga ord i munnen på mig, väldigt ful "debattstil". Skäms.

2. Läs och tig:
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Okej, men skulle Iran inte teoretiskt kunna satsa på ett massivt raketregn mot Israel? För deras raketstyrka består väl av ganska många pjäser som åtminstone är pricksäkra nog att träffa städer?
Citat:
Om de skulle göra det så kan israel skjuta ner en del av raketerna, man kommer även svara med ett eget angrepp mot Iran ( och då mycket sannolikt med kärnvapen).
3. Så du står fortfarande fast vid att Israel kommer anfalla Iran med kärnvapen för att "förhindra" Iran få kärnvapen.

4. Slutligen, sluta läs på haaretz och debka. Eller har du kanske andra tecken på att Iran försöker framställa kärnvapen.
Citera
2008-11-22, 22:44
Medlem
Citat:
Då får du försöka ta dig tillbaka till verkligheten...

Nej, snälla krokodil... lämna mig inte sådär.

Du lever i en värld där Israel kan anfalla Iran med kärnvapen utan några som helst konsekvenser.
Citera
2008-11-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Huruvida de har "rätt" eller ej är ovidkommande. De stödjer de facto militanta grupper som krigar mot Israel. De för krig via ombud i den bemärkelsen att iransk personal bl a tränar och beväpnad Hizbollah-gerilla.

Vilka grupper är det väst stödjer som skapar instabilitet i Iran?

Jag tycker det vore rätt av Israel att förstöra Irans kapacitet till att bygga kärnvapen, ja.

Detsamma gör Israel. PJAK är ett ex. på vilka terroristgrupper "väst" stöder. Men du kan ju läsa på, det känns inte kul att sitta här och berätta allting för dig. Hizbollah är ingen terroristorganisation och det är ju roligt att supportrar till barnamördade "soldater" klagar här på Hizbollah.

Men din fule skit, Iran har till skillnad från Israel skrivit på NPT (Israel är det enda land som i MÖ som har kärnvapen ). Men varför ska Israel förhindra Iran att skaffa kärnvapen - känner du inte dig som en hycklare?

Sedan vill jag att vi börjar diskutera om lämpliga saker. Att Iran tänker skaffa kärnvapen är inte relevant här.
Citera
2008-11-22, 22:50
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Okej, lev du i din egen värld där Israel kan motstå enkelt iranska robotanfall.

1. Det har jag inte sagt (Israel ska använda kärnvapen mot Iran för att förhindra Iranska kärnvapen). Bland annat av den enkla anledningen att Iran inte har kärnvapen. Sluta lägga ord i munnen på mig, väldigt ful "debattstil". Skäms.

2. Läs och tig:
3. Så du står fortfarande fast vid att Israel kommer anfalla Iran med kärnvapen för att "förhindra" Iran få kärnvapen.

4. Slutligen, sluta läs på haaretz och debka. Eller har du kanske andra tecken på att Iran försöker framställa kärnvapen.
Eftersom jag inte förstod vem du citerade så kanske jag inte kan svara på dina frågor.

Men jag försöker ändå...

Isarel har mycket hög kapacitet att motstå angrepp med ballistiska robotar.

Iran har som mål att skaffa kärnvapen, därav deras kärnkraftsprogram + centrifuger mm.
För elkraft har man obegränsat med olja - Iran tänker knappast på växthuseffekten.
Jag har inte sagt att Israel kommer anfalla Iran med kärnvapen för att förhindra att landet får kärnvapenkapacitet - men däremot som verdergällning efter Iranska anfall mot Israel.

Du kanske ska läsa annat än Aftonbladet och Proletären.
Citera
2008-11-22, 22:52
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Nej, snälla krokodil... lämna mig inte sådär.

Du lever i en värld där Israel kan anfalla Iran med kärnvapen utan några som helst konsekvenser.
När har jag sagt det - däremot om de anfaller Israel med massivt robotangrepp ( med eller utan massförstörelsevapen) som deras idiot till president ofta hotar med.
Citera
2008-11-22, 23:00
Medlem
Citat:
Eftersom jag inte förstod vem du citerade så kanske jag inte kan svara på dina frågor.

Men jag försöker ändå...

Kan inte hjälpa att du är så dum att du inte förstår vem jag citerar.

Citat:
Isarel har mycket hög kapacitet att motstå angrepp med ballistiska robotar.

Vi får se om befolkningen anser samma sak när iranska robotar plötsligt faller över Tel Aviv. Dock är det bästa ALLTID att kunna lösa sådant här på diplomatisk väg (men Obamas "change" visar det motsatta!).

Citat:
Iran har som mål att skaffa kärnvapen, därav deras kärnkraftsprogram + centrifuger mm.

Källor? Debka...

Citat:
För elkraft har man obegränsat med olja - Iran tänker knappast på växthuseffekten.
Extra miljövänliga eller inte, det har inte kunnat bevisa att Iran inte tänker använda sitt kärnprogram för civilt bruk.

Sedan är det inte så att Iran har brist på olja som gör att man vill få kärnvapen utan det beror på andra saker.

Citat:
Jag har inte sagt att Israel kommer anfalla Iran med kärnvapen för att förhindra att landet får kärnvapenkapacitet - men däremot som verdergällning efter Iranska anfall mot Israel.

Du tror inte omvärlden hade reagerat på det?

Du kanske ska läsa annat än Aftonbladet och Proletären.[/quote]

Tack för tipset, krokodil. Men det lärde jag mig för lärde mig för länge sedan.
Citera
2008-11-22, 23:02
Medlem
Citat:
När har jag sagt det - däremot om de anfaller Israel med massivt robotangrepp ( med eller utan massförstörelsevapen) som deras idiot till president ofta hotar med.

Iran har all rätt att svara med robotangrepp. Men Iran vill inte anfalla någon.

Idiot till president? Tja... bättre än Israels president som fick avgå (bland annat) pga. sexskandaler.

Sedan, vilka tal syftar du på? Alltså vad har Ahmadinejad sagt som gör dig såhär upprörd?

(ja, finns säker några stavfel här och där - tänker du klaga på det, svara inte då!)
Citera
2008-11-22, 23:03
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Kan inte hjälpa att du är så dum att du inte förstår vem jag citerar.

Vi får se om befolkningen anser samma sak när iranska robotar plötsligt faller över Tel Aviv. Dock är det bästa ALLTID att kunna lösa sådant här på diplomatisk väg (men Obamas "change" visar det motsatta!).

Källor? Debka...

Extra miljövänliga eller inte, det har inte kunnat bevisa att Iran inte tänker använda sitt kärnprogram för civilt bruk.

Sedan är det inte så att Iran har brist på olja som gör att man vill få kärnvapen utan det beror på andra saker.

Du tror inte omvärlden hade reagerat på det?

Du kanske ska läsa annat än Aftonbladet och Proletären.
Tror inte vi kommer någonstans med vår diskussion, då du är en hjärnvtättad vänsterdåre.
Fortsätt du din dröm...
Citera
2008-11-22, 23:06
Medlem
nu vet jag inte hur stor skillnad det är mellan shabab-3 och sin förfader scud, men usa visade ju väldigt god kapacitet att skjuta ner scudmissiler senast, så det är ju rimligt att även israel har den kapaciteten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in