2008-11-23, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hr. Grip
1) Är hizbolla inga terrorister? Detta är ju helt klart det sjukaste påståendet idag

"Västvärldens" terroriststämplingar är inget att hänga i granen men EU har varit smarta nog och undvikit att terroriststämpla Hizbollah.

Citat:
2) Kan jag få en ända källa till etta?

Ja, såklart kommer källan inte duga. Källorna måste komma från israeliskt.se eller debka men:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5364982.stm

Citat:
3) Om man är en militärstat styrd av gubbar med smutstvätten på huvudet så ja.

Varför är man "militärtstyrt", hur menar du? Iranierna har valt sin president i demokratiska val.

Citat:
Kan jag få en källa till det med Afghanistan också?

Givetvis ():

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_2064555.svd

Citat:

4) Men de har ju olja och de kan ju bygga elverken själva
Eller har FN kanske förbjudit dem att tillverkar el med hjälp av olja?

Nej, men Iran har rätt så svårt att handla med visa länder och därför måste man omprioritera vissa saker. Dessutom måste du läsa mina andra argument, känns tråkigt att tjata hela tiden (ex. man vill sälja oljan man annars skulle ha använt, man får ha kärnprogram för civilt bruk etc).

Sedan, berätta lite mer om dessa elverk och deras syften mm.

Citat:
5) Gör jag? Jag förklarar bara varför detta bevisar min tes. Du fattar alltså inte vad jag försöker säga [..]

6) Judiska lögner? Inte sanningar som du försöker motbevisa med lögner från nån vänster pro-islam, anti-west sida?

Ursäkta, är du möjligen efterbliven?

Varför svarar du inte på dessa frågor:
  • Förstår du att Iran inte sponsrar Al-Qaida? Eller anser du att du var för lättlurad förut?
  • Är det något fel på att bli en stormakt?
  • Vem har påstått att Israel inte har kärnvapen?
etc.

Uppdatering (lite nytt att säga)
(tror nog det är dags för att avrunda - för min del. du får gärna svara så det blir "jämnt" men det kommer bara leda till mer onödigt tjafs om jag fortsätter svara, det här tjafsat om alltför länge. menmen..)
Senast redigerad av SvenskaSpel 2008-11-23 kl. 01:01.
Citera
2008-11-23, 10:37
Medlem
Hr. Grips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaSpel
"Västvärldens" terroriststämplingar är inget att hänga i granen men EU har varit smarta nog och undvikit att terroriststämpla Hizbollah.

Så det faktum att de bekrigar både staten i det landet de finns i och dessutom använder terrorvapen för att skada civila gör dem inte till terrorister?

Citat:
Ja, såklart kommer källan inte duga. Källorna måste komma från israeliskt.se eller debka men:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5364982.stm

Okey, så de hjälper med att utbilda kurder så att dessa kan hålla koll på sina delar av Irak själva. Vad är fel med dessa?
Citat:
Varför är man "militärtstyrt", hur menar du? Iranierna har valt sin president i demokratiska val.

Men vem har sett till att han gick och välja om jag får fråga?

Citat:
Givetvis ():

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_2064555.svd

Grattis en källa! Men vad har detta att göra med att de försöker bli en stormakt?

Citat:
Nej, men Iran har rätt så svårt att handla med visa länder och därför måste man omprioritera vissa saker. Dessutom måste du läsa mina andra argument, känns tråkigt att tjata hela tiden (ex. man vill sälja oljan man annars skulle ha använt, man får ha kärnprogram för civilt bruk etc).

Så eftersom de inte kan handla med hela världen kan de inte bygga elverk?

Citat:
Sedan, berätta lite mer om dessa elverk och deras syften mm.

Varför skall jag det? Jag vet ju bara att elverk har man för att göra el - kärnkraftverk för att göra vapen ifall man inte har gott om olja.

Citat:
Ursäkta, är du möjligen efterbliven?

Skall det föreställa nån form av personangrepp-light?
Dessutom är svaret nej.

Citat:
Varför svarar du inte på dessa frågor?

Jag svarar men du vägrar förstå verkar det som...

Citat:
  • Förstår du att Iran inte sponsrar Al-Qaida? Eller anser du att du var för lättlurad förut?
  • Är det något fel på att bli en stormakt?
  • Vem har påstått att Israel inte har kärnvapen?

• Hittills har du inte gjort nått för att bevisa motsatsen så nej det gör jag inte.
  • Om man samtidigt säger att man skall utrota alla judar så anser jag att omvärlden i alla fall bör göra något för att hindra det.
  • Ingen - Det var en mindre missuppfattning. Sånt är vanligt när man argumenterar med vänsterfolk då de blandar ihop fakta, skriver utan struktur och vägrar inse att de har fel så istället försöker de dra ner en i skiten och kommer med idiot argument...
Citera
2008-11-23, 14:26
Medlem
Citat:
Så det faktum att de bekrigar både staten i det landet de finns i och dessutom använder terrorvapen för att skada civila gör dem inte till terrorister?

Med tanke på att man har judar som grannar måste såklart Hizbollah militära gren existera men jag hoppas de införlivas snart i den libanesiska militären.

Citat:
Okey, så de hjälper med att utbilda kurder så att dessa kan hålla koll på sina delar av Irak själva. Vad är fel med dessa?

Det var ett ex.

Ja, gissa vad felet är - måste man berätta allt?

Citat:
Men vem har sett till att han gick och välja om jag får fråga?
Demokratins regler. Ursäkta, har du inga svar på varför "Iran är militärtstyrt"?
Citat:
Grattis en källa! Men vad har detta att göra med att de försöker bli en stormakt?

Eftersom du skrev såhär:

Citat:
Kan jag få en källa till det med Afghanistan också?

Citat:
Så eftersom de inte kan handla med hela världen kan de inte bygga elverk?

Nej. Läser du inte det jag skriver? Igen ska vi ta en snabb kurs:
  • Iran har rätt till civilt kärnprogram
  • Man vill istället exportera den oljan man förbrukar
  • mm.
Citat:

Varför skall jag det? Jag vet ju bara att elverk har man för att göra el - kärnkraftverk för att göra vapen ifall man inte har gott om olja.
Haha. Det här var ju det sjukaste påståendet jag hört..

Citat:
  • Hittills har du inte gjort nått för att bevisa motsatsen så nej det gör jag inte.
  • Om man samtidigt säger att man skall utrota alla judar så anser jag att omvärlden i alla fall bör göra något för att hindra det.
  • Ingen - Det var en mindre missuppfattning. Sånt är vanligt när man argumenterar med vänsterfolk då de blandar ihop fakta, skriver utan struktur och vägrar inse att de har fel så istället försöker de dra ner en i skiten och kommer med idiot argument...

1. Eftersom du inte svarade på frågan jag ställde om al-Qaida förut så trodde jag att du förstod och ville försäkra mig. Men tänk nu på varför Iran inte "gillar al-Qaida".

2. Nej, Ahmadinejad vill inte utrota judar:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=354419&previousRenderType=2

http://www.youtube.com/watch?v=CNcaQ4k7VM8

mm..

3. Eftersom du själv skriver som en kratta och anklagar mig för olika saker, såsom "vänsterdåre" etc. är det ganska dumt av dig att klaga på mig. Dessutom har du missat flera av mina frågor.
Citera
2008-11-23, 14:58
Medlem
Daevass avatar
JAg har hört att iranierna har varit på LV6 och kollat ut unde 23 och elde 23, om de kommer de systemen kommer de kunna skjuta ner robotar utan problem. Fast de behöver en del elde 23 och unde 23 om de ska täc ka hela Iran och de systemen är inte direkt billiga...

Vete fan hur bra elde 23 är, men det är iaf. 1000 ggr smidigare än patriot, dock är man en annan typ av luftvärn då man är kortdistans och patriot är långdistans. Unde 23an är iaf. mycket bra.
Senast redigerad av Daevas 2008-11-23 kl. 15:01.
Citera
2008-11-23, 16:44
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daevas
JAg har hört att iranierna har varit på LV6 och kollat ut unde 23 och elde 23, om de kommer de systemen kommer de kunna skjuta ner robotar utan problem. Fast de behöver en del elde 23 och unde 23 om de ska täc ka hela Iran och de systemen är inte direkt billiga...

Vete fan hur bra elde 23 är, men det är iaf. 1000 ggr smidigare än patriot, dock är man en annan typ av luftvärn då man är kortdistans och patriot är långdistans. Unde 23an är iaf. mycket bra.
RBS-23 kan inte skjuta ner ballistiska robotar.
Citera
2008-11-23, 16:56
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil

Var har jag skrivit att Israel ska använda kärnvapen mot Iran för att förhindra Iranska kärnvapen - däremot kommer man svara med kärnvapen om man utsetts för massiva Iranska robotanfall.
Även USA har i sin doktrin att svara på tex massförstörelsevapen med egna kärnvapen.

En konventionell markrobot med sprängladdning är inte ett massförstörelsevapen, även om det kommer stora lass av dem.
Citera
2008-11-23, 16:59
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
En konventionell markrobot med sprängladdning är inte ett massförstörelsevapen, även om det kommer stora lass av dem.
Nej, men de kan innehålla biologiska eller kemiska stridsspetsar, börjar det regna ner Iranska Robotar över Israel kommer man agera direkt.

Israel lär också ha kärnladdade kryssningsrobotar på sina ubåtar för att garantera att man alltid kan vedergälda med kärnvapen.
Citera
2008-11-23, 17:15
Medlem
Daevass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
RBS-23 kan inte skjuta ner ballistiska robotar.
Säker? Jag har mig det skulle gå att modifiera lite för den skulle kunna göra det? Fast robotarna (som skjuts från EldE-23) är såpass dyra så frågan är om det är värt det om robotarna inte har kärnladdning.

UndE-23 kan iaf. se både ballistiska robotar och granater och små UAVer då kan man iaf. akta sig
Senast redigerad av Daevas 2008-11-23 kl. 17:19.
Citera
2008-11-23, 17:33
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Säker? Jag har mig det skulle gå att modifiera lite för den skulle kunna göra det? Fast robotarna (som skjuts från EldE-23) är såpass dyra så frågan är om det är värt det om robotarna inte har kärnladdning.

UndE-23 kan iaf. se både ballistiska robotar och granater och små UAVer då kan man iaf. akta sig
RBS 23 har för kort räckvidd och höjdtäckning för att kunna skjuta ner ballistiska robotar. Robotarna är även för långsamma mot mål med farter runt 2-3 kilometer i sekunden.

Det krävs även betydligt större radarsystem för att få tillräcklig förvarning och måldata.
Citera
2008-11-23, 23:06
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Sha R'Tae gav mig inga svar och därför jag kan inte svara på hans argument jag såg fram emot. Nu blev det bara en massa trams från hans sida.[b] Gör om, gör rätt.
Jag tycker definitivt att jag gav dig relevanta svar och kommentarer som du kunde spinna vidare på.
Men om du föredrar att bli behandlad som en idiot så visst - då utgår vi från att frågor enbart är skriverier som avslutas med frågetecken, eller hur?
Citat:
Hört talas om radbrytning (blir konstigt att svara annars)?
Ja.
Citat:
Ursäkta, har du sovit på fel sida idag?
Jag vet inte vilken sida som enligt dig är "fel" sida att sova på. Jag brukar sova på högra sidan i framstupa sidoläge.
Citat:
När har "en militant regim i Iran kontinuerligt hotat Israel med utplåning"?
Den som sitter vid makten just nu. Man har framfört en lång rad hot utöver det "missförstådda" uttalandet av Ahmedinijad (att han är en folkvald president gör för övrigt inte Iran till en demokrati eftersom den högsta maktpositionen i landet inte är presidentposten).
Citera
2008-11-24, 01:06
Avstängd
Citat:

Du tänker nog på RBS-97, den ska ha kapacitet för nedkämpning av missiler, hur väl det funkar i praktiken lär vi dock aldrig få veta.

http://mil.se/sv/Materiel-och-teknik/Vapen/Robotsystem-97/
Citera
2008-11-24, 10:29
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Du tänker nog på RBS-97, den ska ha kapacitet för nedkämpning av missiler, hur väl det funkar i praktiken lär vi dock aldrig få veta.

http://mil.se/sv/Materiel-och-teknik/Vapen/Robotsystem-97/
RBS-97 som är en uppgraderad Hawk har inte heller kapacitet mot ballistiska robotar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in