Citat:
Ursprungligen postat av Hr. Grip
1) Är hizbolla inga terrorister? Detta är ju helt klart det sjukaste påståendet idag
"Västvärldens" terroriststämplingar är inget att hänga i granen men EU har varit smarta nog och undvikit att terroriststämpla Hizbollah.
Citat:
2) Kan jag få en ända källa till etta?
Ja, såklart kommer källan inte duga. Källorna måste komma från israeliskt.se eller debka men:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5364982.stm
Citat:
3) Om man är en militärstat styrd av gubbar med smutstvätten på huvudet så ja.
Varför är man "militärtstyrt", hur menar du? Iranierna har valt sin president i demokratiska val.
Citat:
Kan jag få en källa till det med Afghanistan också?
Givetvis (
):http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_2064555.svd
Citat:
4) Men de har ju olja och de kan ju bygga elverken själva
Eller har FN kanske förbjudit dem att tillverkar el med hjälp av olja?
4) Men de har ju olja och de kan ju bygga elverken själva
Eller har FN kanske förbjudit dem att tillverkar el med hjälp av olja?
Nej, men Iran har rätt så svårt att handla med visa länder och därför måste man omprioritera vissa saker. Dessutom måste du läsa mina andra argument, känns tråkigt att tjata hela tiden (ex. man vill sälja oljan man annars skulle ha använt, man får ha kärnprogram för civilt bruk etc).
Sedan, berätta lite mer om dessa elverk och deras syften mm.
Citat:
5) Gör jag? Jag förklarar bara varför detta bevisar min tes. Du fattar alltså inte vad jag försöker säga [..]
6) Judiska lögner? Inte sanningar som du försöker motbevisa med lögner från nån vänster pro-islam, anti-west sida?
6) Judiska lögner? Inte sanningar som du försöker motbevisa med lögner från nån vänster pro-islam, anti-west sida?
Ursäkta, är du möjligen efterbliven?
Varför svarar du inte på dessa frågor:
etc.
- Förstår du att Iran inte sponsrar Al-Qaida? Eller anser du att du var för lättlurad förut?
![]()
- Är det något fel på att bli en stormakt?
- Vem har påstått att Israel inte har kärnvapen?
Uppdatering (lite nytt att säga)
(tror nog det är dags för att avrunda - för min del. du får gärna svara så det blir "jämnt" men det kommer bara leda till mer onödigt tjafs om jag fortsätter svara, det här tjafsat om alltför länge. menmen..)
Senast redigerad av SvenskaSpel 2008-11-23 kl. 01:01.
Senast redigerad av SvenskaSpel 2008-11-23 kl. 01:01.