• 1
  • 2
2008-11-20, 16:25
Medlem
laserlasses avatar
hej jag skulle vilja veta allt om christoffer rangne
Vet en del fakta som John Christopher Rangne, född 5 april 1970 i Västerhaninge, Stockholms län, var en svensk nazist. Han var tidigare medlem i VAM (Vitt Ariskt Motstånd) och ledare för Nationella Alliansen. Han dömdes för bankrån tillsammans med Klas Lund 1991, men han friades i hovrätten. Året efter, 1992, dömdes han till fängelse för förberedelse till grovt rån. Han dömdes för misshandel 1987.

Men vad gör han nu för tiden.
Citera
2008-11-20, 18:59
Medlem
Verkar syssla med någon form av budo nuförtiden.

http://www.nackajjk.com/teamnacka/christopher.jpg
Citera
2008-11-20, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
hej jag skulle vilja veta allt om christoffer rangne
Vet en del fakta som John Christopher Rangne, född 5 april 1970 i Västerhaninge, Stockholms län, var en svensk nazist. Han var tidigare medlem i VAM (Vitt Ariskt Motstånd) och ledare för Nationella Alliansen. Han dömdes för bankrån tillsammans med Klas Lund 1991, men han friades i hovrätten. Året efter, 1992, dömdes han till fängelse för förberedelse till grovt rån. Han dömdes för misshandel 1987.

Men vad gör han nu för tiden.

Jag vet ej vad han gör nu men han finns på en dokumentär om skinheads i Stockholm. Han är nog bara 17 år gammal i den. Han som startade Exit pratar på ganska mycket också. Rangne debatterade med Janne Josefsson i SVT vid något tillfälle. I början eller mitten av 1990-talet var nog detta.
Citera
2008-11-20, 23:55
Medlem
Ett rasligt självmord pågår i den här nationen....

Han har lagt det bakom sig, pysslar mycket med judo har jag för mig det är nuförtiden.
Citera
2008-11-21, 00:56
Medlem
caprice666s avatar
Allt som krävs, allt som krävs för att rätta till läget.

Han har väll lagt sitt gamla liv bakom sig nu om jag inte minns helt fel.
Citera
2008-11-21, 16:19
Medlem
Nu kommer jag inte ihåg vad jag sett det men det har hävdats att han var en överklasskille. Till skillnad från övriga skinhead som kom från mer genuin arbetarklass. Hittar ingen källa tyvärr men vet att det hävdats i forum.
Citera
2008-11-21, 19:19
Medlem
welder22s avatar
Har för mig att han tillbringat två år i den franska främlingslegionens fallskärmstrupper, som så många andra tröttnade han och åkte hem.
Citera
2008-11-21, 19:34
Medlem
Bagwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Verkar syssla med någon form av budo nuförtiden.

Ser ut som ett par blomkålsöron så jag gissar att han inte är en nybörjare.
Citera
2008-11-21, 21:50
Medlem
Welder22>>> Den uppgiften finns också med i boken Lasermannen, huruvida det var som "para" eller inte kommer jag inte ihåg
Citera
2008-11-22, 08:37
Medlem
laserlasses avatar
Någon som vet om han har någon flickvän?
Citera
2008-12-17, 00:54
Medlem
antisocialbitchs avatar
kom och tänka på kricke häromdagen ..ja dvs christoffer Ragne.

Jag kände ju honom vid 86 och då var han en söt och rar lite finnigt skinnhuvud som skrek massa om hitler men visste inget om honom ..så jag blev lite förvånad att han blev stor inom VAM sen måste jag erkänna ...

men då på det ljuva åttitalet var han en söt o harmlös liten kille =)
Citera
2009-02-23, 23:08
Bannlyst
Christopher Rangne idag?

Vad gör Christopher Rangne idag?
Är detta den omtalade nationalisten?

Står på wikipedia att han sysslar med kampsport, så det kan väl inte vara omöjligt? Har han hoppat av rörelsen helt?

Tänkte att en sådan här tråd där man nästan hänger ut folk kanske inte är accepterat här, men sen tänkte jag på tråden där man gjorde research om snubben på skivbolaget som var ihop med en transa, så då borde väl detta gå också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in