2008-11-20, 13:12
Medlem
Lakroys avatar
Den senaste tiden så har jag mer eller mindre fanatiskt sökt/läst/tittat på det mesta som jag kunnat komma över vad gäller Ricky Bruch, jag vet inte riktigt vad det är man han hela hans sätt att vara på och hans liv är så unikt att det fångat mitt intresse. En annan legend som jag också börjat läsa lite mer om, och fått mig ett par goda skratt över är ex brottaren Frank Andersson, detta ficka mig då automatiskt att tänka på Hoa Hoa Dahlgren...

Jag har försökt att hitta en tråd om han här på FB men utan att lyckas, så jag tänkte att det var på god tid att starta en tråd i hans namn.
Då jag var ett stort fan av wrestling under min barndom (6-12år) så tittade jag och spelade in allt jag bara kunde rörande wrestling. Jag hade tonvis med gamla videoband på Hoa Hoa och Bruno, då de var programledare för WCW på TV3.

Jag tyckte alltid att han var så himla rolig och minns han som lite av en snuskgubbe, speciellt då han inte kunde få nog av Harlem Heat Brother's manager Cherry (tror hon hette så iaf). Nu har jag kommit att tänka på han igen och han faller i mitt tycke under samma "coola/sköna" kategori som de tidigare nämnda herrarna.

Nu undrar jag om det finns någon som vet några roliga/galna historier om Hoa Hoa, med tanke på att han bodde ihop med Frank Andersson så lär det ju finnas en hel del på lager?

Det jag vet om han just nu är att han är krögare, programledare för någon form av frågesportsprogram och att han varit med på spåret, dvs rena wiki-fakta.

Jag har hört otal versioner om historien om mjölkpaketet som Frank skulle köpa men sedan försvann och kom tillbaks x antal månader senare

Hade varit kul ifall någon kunde fylla på, för det måste väl bara finnas tonvis med galenskaper att berätta/skvallra om?
Citera
2008-11-20, 13:25
Medlem
jugbandbluess avatar
Jag vet att Oldsberg fick en massa kritik från SVT och sina medarbetare när han ville ha med honom i på spåret i slutet av 80-talet eller när det nu var, men att de sedan fick äta upp denna kritik när Hoa-hoa briljerade. Han är inte tappad bakom en vagn direkt.
Citera
2008-11-20, 13:42
Medlem
padrons avatar
Han fick ett förvånansvärt slappt (enligt mig) straff för skattebrott härförleden:

http://www.expressen.se/1.208582

Broncos tror jag inte han har kvar, däremot äger han fortfarande Linas Bar längst bort på Hantverkargatan. Hyfsat anständig och billig husman.

Antar att han bor eller bodde runt Kungsholmstorg, brukade se honom ganska ofta där men det var nog ett par år sen senast.

Påstår att han fått sina kunskaper i På Spåret genom att läsa mycket kvällstidningar.

Jag saknar också wrestlingen på TV3 med Hoa Hoa som kommentator. Bruno försökte hålla det på en seriös nivå men Hoa Hoa var mest intresserad av att titta på brudar och kommentera brottarnas klädsel ("han ser ut som en LSD-påverkad julgransförsäljare")
Citera
2008-11-20, 13:50
Medlem
KåEsss avatar
Han har sjukt bra spänst i benen, han hade som partytrick förr i tiden att slå vad om öl om att klara hoppa jämfota upp på bardisken
Citera
2008-11-20, 14:02
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Angående Broncos så kan jag meddela, för den som inte ätit där, att de har överjävligt goda stekar.
Citera
2008-11-20, 14:04
Medlem
Lakroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KåEss
Han har sjukt bra spänst i benen, han hade som partytrick förr i tiden att slå vad om öl om att klara hoppa jämfota upp på bardisken

Enligt wiki så rör det sig om ca 150cm, vilket är jävligt starkt!
Citera
2008-11-20, 14:05
Medlem
Lakroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Han fick ett förvånansvärt slappt (enligt mig) straff för skattebrott härförleden:

http://www.expressen.se/1.208582

Broncos tror jag inte han har kvar, däremot äger han fortfarande Linas Bar längst bort på Hantverkargatan. Hyfsat anständig och billig husman.

Antar att han bor eller bodde runt Kungsholmstorg, brukade se honom ganska ofta där men det var nog ett par år sen senast.

Påstår att han fått sina kunskaper i På Spåret genom att läsa mycket kvällstidningar.

Jag saknar också wrestlingen på TV3 med Hoa Hoa som kommentator. Bruno försökte hålla det på en seriös nivå men Hoa Hoa var mest intresserad av att titta på brudar och kommentera brottarnas klädsel ("han ser ut som en LSD-påverkad julgransförsäljare")

Hahaha jo precis, han hade öken namn på typ allt och alla, och de två funkade så jäkla bra ihop Bruno den seriöse och Hoa den galne

Det var min barndoms fredrik och filip eller andreas och musse

Good old days!
Citera
2008-11-20, 14:13
Medlem
carebears avatar
I lvoe Hoa Hoa!
Han o Bruno var för jävla roliga ihop! Sen att Bruno var den som visste nåt om wrestling förtar ju knappast Hoas insats som underhållare! Man brydde sig inte så mkt om matcherna, utan hade mest roligt åt alla dumma smeknamn o kommentarer som Hoa slängde ur sig!
Citera
2008-11-20, 14:17
Medlem
Lakroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
I lvoe Hoa Hoa!
Han o Bruno var för jävla roliga ihop! Sen att Bruno var den som visste nåt om wrestling förtar ju knappast Hoas insats som underhållare! Man brydde sig inte så mkt om matcherna, utan hade mest roligt åt alla dumma smeknamn o kommentarer som Hoa slängde ur sig!

Detta tills han gav på sig min favoirt The Natureboy Ric Flair och kallade han nåt i stil med en LSD påverkad transkärring!
Citera
2008-11-20, 14:17
Medlem
H.J.Ss avatar
brukar träna på worldclass slussen,.,,,tar sjuka vikter när han tränar och skriker som han blev analtpenetrerad när han tar i!
Trevlig att småsnacka med är han iallfall
Citera
2008-11-20, 14:20
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakroy
Detta tills han gav på sig min favoirt The Natureboy Ric Flair och kallade han nåt i stil med en LSD påverkad transkärring!
Helt motiverat. Flair såg ju för fan ut som en blonderad kärring!
Citera
2008-11-20, 14:24
Medlem
sinologens avatar
Här ska du ha, nåt att glädjas åt om än inget skvaller.

http://www.angelfire.com/al/sebbe/wHoa.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in